شریک تجاری منابع انسانی, مدیریت منابع انسانی

چگونه به شریک تجاری جذب استعداد تبدیل شویم

شریک تجاری جذب استعدا

استخدام یا جذب استعداد (TA) یکی از مهمترین وظایف در هر سازمانی است، که وظیفه یافتن، جذب و استخدام بهترین استعدادها برای دستیابی به اهداف تجاری سازمان را بر‌عهده دارد.

مدیران عامل، مدیران ارشد منابع انسانی و دیگر رهبران ارشد، متأسفانه، اغلب جذب استعداد را به عنوان یک کارکرد تجاری ضروری که به استراتژی کسب‌وکار کمک نمی‌کند، می شناسند. این دیدگاه آن را در برابر کاهش بودجه و اخراج کارکنان در زمان عدم اطمینان اقتصادی یا تجاری آسیب پذیرتر می کند. طبق یک نظرسنجی توسط Interviewing.io، شرکت‌های فناوری که مجبور به اخراج شدند، تعداد پرسنل منابع انسانی و استخدام خود را 50 درصد کاهش دادند.

با این حال، متخصصان استعدادیابی می توانند این تصور را تغییر دهند و با تبدیل شدن به شریک کسب و کار استعدادیابی (TABP) ارزش خود را برای کسب و کار نشان دهند.

شریک تجاری جذب استعداد (TABP) چیست؟

شریک تجاری جذب استعداد یک متخصص جذب استعداد است که راهنمایی استراتژیک برای سازمان در مورد جذب، توسعه، درگیر کردن و استخدام استعدادهای مناسب ارائه می‌دهد.

یک TABP جاهای خالی را پر می‌کند و با رهبران ارشد همکاری می کند تا یک استراتژی کل نگر جذب استعداد را طراحی و اجرا کند که با اهداف سازمان همسو و پشتیبان باشد. یک شریک تجاری جذب استعداد با مدیران استخدام، شرکای منابع انسانی و سایر ذینفعان همکاری می‌کند تا از تجربه مثبت کارجو و فرآیند استخدام موفق اطمینان حاصل کند.

نقش TABP تحولی از نقش سنتی کارشناس استخدام‌ است که عمدتاً بر منبع‌یابی و غربالگری نامزدها متمرکز بود. امروزه، TABP ها باید درک عمیق تری از تجارت، بازار و چشم انداز استعداد داشته باشند. آنها همچنین باید مهارت های تحلیلی، ارتباطی و تأثیرگذاری قوی داشته باشند تا تأثیر فعالیت های استعدادیابی خود را بر نتایج کسب و کار اندازه گیری کنند.

TABP یک نقش یا عملکرد جداگانه در TA نیست، بلکه یک ذهنیت و مجموعه مهارتی است که هر متخصص TA باید اتخاذ کند. تبدیل شدن به یک شریک تجاری جذب استعداد می تواند عملکرد استعدادیابی شما را از واکنشی و معامله گر به فعال و استراتژیک ارتقا دهد. همچنین می توانید به رهبران ارشد خود نشان دهید که TA فقط یک مرکز هزینه تراشی نیست، بلکه یک شریک ارزش افزوده است که به موفقیت سازمان کمک می‌کند.

 

دوره مدیریت استعداد‌یابی و جانشین پروری

یک پژوهش جالب نشان می‌دهد که سازمانهای موفق کمتر از سازمان های مشابه خود برای فرآیند پرورش مدیران آینده شان زمان صرف می کند.

شرح شغل شریک تجاری جذب استعداد

به عنوان یک TABP، مسئولیت ها و وظایف اصلی شما عبارتند از:

  •  ارائه راهنمایی استراتژیک به سازمان در زمینه جذب، توسعه، جذب و حفظ استعدادهای مناسب برای دستیابی به اهداف تجاری
  •  طراحی و پیاده سازی فرایند تجربه کارجو که نشان دهنده برند کارفرمایی و ارزش های سازمان باشد
  •  همکاری با مدیران استخدام، شرکای منابع انسانی و سایر ذینفعان برای درک نیازها، انتظارات و چالش های استخدامی آنها
  •  توسعه و اجرای استراتژی های منبع یابی برای شناسایی و جذب نامزدهای واجد شرایط و متنوع برای نقش های فعلی و آینده
  •  غربالگری و ارزیابی نامزدها با استفاده از ابزارها و روش های مختلف برای اطمینان از تناسب با نقش و سازمان* مدیریت فرآیند استخدام نهایی از ارائه پیشنهاد کاری تا جامعه پذیری، حصول اطمینان از انطباق با سیاست ها و مقررات
  • انجام تحقیقات بازار برای درک روند استخدام و شرایط بازار کار و ارائه بینش و توصیه به سازمان
  •  گزارش و تجزیه و تحلیل داده ها برای اندازه‌گیری اثربخشی فرآیند استخدام و استراتژی های TA و شناسایی زمینه های بهبود
  •  اجرای شیوه های استخدام فراگیر که تنوع، برابری و شمول را در سازمان ارتقا می دهد

صلاحیت ها و مهارت های مورد نیاز

برای موفقیت به عنوان یک شریک تجاری جذب استعداد، معمولاً  به موارد زیر نیاز دارید:

  • مدرک لیسانس در منابع انسانی، مدیریت بازرگانی یا یک رشته مرتبط
  • حداقل سه سال تجربه در زمینه استعدادیابی یا منابع انسانی
  • دانش کامل از بهترین شیوه‌ها، ابزارها و فن‌آوری‌های استخدام
  • درک قوی از استراتژی کسب و کار، اهداف و چالش‌ها
  • مهارت‌های تحلیلی، ارتباطی و تاثیرگذاری عالی
  • سطح بالایی از حرفه ای بودن، صداقت و رازداری
  • اشتیاق به کشف کردن و استخدام استعدادهای عالی

دستمزد متخصص  استعدادیابی

طبق گفته Glassdoor، متوسط حقوق یک متخصص استعدادیابی در ایالات متحده سالانه 87602 دلار است. با این حال، حقوق به تعداد سال های تجربه کاری، تحصیلات، گواهینامه‌ها، صنعت و مهارت‌های اضافی بستگی دارد.

Talent.com میانگین حقوق یک متخصص استعدادیابی در ایالات متحده را 62358 دلار در سال تخمین زده است.

میانگین دستمزد نیز به موقعیت مکانی بستگی دارد. طبق گفته Glassdoor، میانگین حقوق یک متخصص استعدادیابی در شیکاگو را 62139 دلار در سال است، در‌حالی‌که همتایان آنها در شهر نیویورک سالانه 82880 دلار دریافت می کنند.

شریک تجاری جذب استعداد

چگونه به یک شریک تجاری جذب استعداد تبدیل شویم

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به شریک تجاری جذب استعداد (TABP) یا افزایش مهارت های TABP خود هستید، در ادامه چند نکته در مورد نحوه انجام این کار آورده شده است:

1-کسب تجربه در زمینه استعدادیابی یا منابع انسانی

شما می توانید با کار به عنوان یک کارشناس استخدام یا یک متخصص منابع انسانی در سازمانی که برای جذب استعداد به عنوان یک کارکرد استراتژیک ارزش قائل است، شروع کنید. همچنین می‌توانید در پروژه‌ها یا طرح‌های مرتبط با جذب استعداد (TA) در سازمان خود داوطلب یا کارآموز شوید.

2-مهارت‌های استخدام خود را توسعه دهید

متخصص استخدام عالی بودن به مواردی بیش از مهارت های اصلی یافتن، جذب و استخدام نامزدها نیاز دارد. همچنین برای برتری در نقش خود به ترکیبی از مهارت‌های نرم و سخت نیاز دارید. برای مثال، شما باید گوش دادن فعالانه را تمرین کنید تا نیازها و انتظارات نامزدها و مدیران استخدامی خود را درک کنید.

شما باید در استفاده از فناوری برای ساده کردن گردش کار خود و دستیابی به استعدادهای بیشتر مهارت داشته باشید. شما می توانید این مهارت ها را با ثبت نام در دوره‌های آنلاین یا خواندن کتاب یا مقالات در مورد استخدام به دست آورید. همچنین می‌توانید از همسالان یا مربیان در مورد افزایش مهارت های استخدام خود بازخورد بخواهید.

3-استراتژی کسب و کار را درک کنید

به عنوان یک شریک تجاری جذب استعداد TABP، باید دید روشنی از اینکه چگونه فعالیت های TA شما از اهداف کلی سازمان شما پشتیبانی می‌کند، داشته باشید. این امر مستلزم توسعه هوش تجاری شماست. شما باید بدانید که سازمان شما چگونه کار می کند، اهدافش چیست، مشتریانش چه کسانی هستند، چه چالش هایی دارد و غیره. می توانید این دانش را با خواندن گزارش ها یا خبرنامه های شرکت یا شرکت در جلسات یا رویدادهای شرکت به دست آورید. همچنین می توانید از رهبران ارشد یا همکاران خود برای درک بهتر کسب و کار راهنمایی بخواهید.

4-مهارت های تجزیه و تحلیل داده های خود را بهبود بخشید

به عنوان شریک تجاری جذب استعداد (TABP)، مهم است که بتوانید تأثیر فعالیت های TA خود را بر نتایج کسب و کار اندازه گیری کرده و گزارش دهید. این به معنای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر تجزیه و تحلیل استخدام با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف است.

همچنین باید بتوانید یافته ها و توصیه‌های خود را شفاف و قانع کننده بیان کنید. می توانید مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های خود را با انتخاب چند معیار مهم استخدام برای ردیابی و استفاده از فناوری برای جمع آوری داده‌ها در طول فرآیند استخدام بهبود بخشید.

5-گواهینامه جذب استعداد دریافت کنید

یک گواهینامه می‌تواند به شما کمک کند تا دانش خود را تأیید کنید و مجموعه مهارت‌های جامعی را که به عنوان شریک تجاری جذب استعداد نیاز دارید توسعه دهید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر متخصصان TA در بازار متمایز شوید. برای جزئیات بیشتر می‌توانید برنامه درسی کامل را بررسی کنید.

چرخه عمر استعداد

47 درصد از کارمندان نسل Z و 66 درصد از کارمندان 50 سال به بالا گفته‌اند که اگر حقوق بهتری به آن‌ها پیشنهاد شود، کار را ترک خواهند کرد.

نقش جذب استعداد برای تبدیل شدن به استراتژیک‌تر و تاثیرگذارترین نقش در سازمان در‌حال تکامل است. برای همگام شدن با این تغییر، متخصصان جذب استعداد باید به شرکای تجاری جذب استعداد تبدیل شوند. شریک تجاری جذب استعداد یک متخصص TA است که راهنمایی‌های استراتژیک را  در زمینه جذب، توسعه، درگیر کردن و استخدام استعدادهای مناسب به سازمان ارائه می‌دهد.

برای تبدیل شدن به یک شریک تجاری جذب استعداد و یا همان TABP، باید مهارت‌های استخدام استراتژیک خود را از طریق یادگیری در حین کار یا دریافت گواهینامه توسعه دهید یا تقویت کنید. با انجام این کار، می‌توانید عملکرد TA خود را از واکنشی و تراکنشی به فعال و استراتژیک ارتقا دهید. همچنین می‌توانید به رهبران ارشد خود نشان دهید که TA فقط یک مرکز هزینه تراشی نیست، بلکه یک شریک ارزش‌افزا برای موفقیت سازمان است.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه در “چگونه به شریک تجاری جذب استعداد تبدیل شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *