بیمه تامین اجتماعی

چطور بیمه بیکاری کرونا بگیرم؟

سوال : الان باتوجه به اینکه از سمت وزارتکار فقط 49 صنف مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده اند، بقیه شرکت هایی که کارکنان را تعطیل کرده اند ( بدلیل کرونا ) حقوق پرسنل را خودشان باید بدهند؟

پاسخ از استاد محمدی :
– بر اساس شیوه نامه فیمابین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ، واحد های بهره مند از تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری ، صرفا ۴۹ صنف تعیین شده توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است .
توسعه منابع انسانی سرآمد
– به استناد ماده ۱۵ قانون کار قرارداد افراد شاغل در این ده رسته شغلی در ایام استفاده از بیمه بیکاری ( اسفند ماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ماه ۹۹ ) به حالت تعلیق در آمده و پس از رفع حالت تعلیق کارفرمایان موظفند آنان را در کارگاه دعوت به کار نمایند .
– لیکن آندسته از بنگاههای اقتصادی ( خارج از ده رسته یاد شده ) به نحوی متاثر از کرونا بوده اند و به منظور اقدامات پیشگیرانه اقدام به کاهش نیرو و یا تعطیلی کارگاه نموده اند ، برقراری بیمه بیکاری آنان با تشخیص دو دستگاه مجری قانون و با رعایت کلیه ضوابط مقرر در قانون بیمه بیکاری امکان پذیر خواهد بود .
– با توجه به مراتب فوق ، منبعد ثبت نام متقاضیان در دو طیف یاد شده، غیر حضوری نبوده و در دفاتر کاریابی بخش خصوصی امکان پذیر است .

برای بیمه بیکاری کجا بروم؟

اگر آخرین کارگاه ( محل کار شما ) در تهران ، در مناطق ۱و۳ تهران واقع شده است می توانید جهت تشکیل پرونده بیمه بیکاری، به موسسه کاریابی تماس مراجعه بفرمائید.
موسسه کاریابی و مشاوره شغلی تماس :
تهران ، بلوار میرداماد، جنب ایستگاه مترو میرداماد مرکز تجاری رز میرداماد طبقه چهارم واحد ۴۱۲
بیمه بیکاری تهران
?
آدرس مراکز تشکیل پرونده بیمه بیکاری در سایر نقاط استان تهران را در لینک بالا مشاهده کنید

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *