مدیریت منابع انسانی

15 نکته ضروری مربیگری برای کارآفرینان سریالی

کارآفرینان سریالی

کارآفرین سریالی درواقع به فردی می‌گویند که در مدت زمان کوتاه چندین کسب‌وکار را آغاز کرده و همیشه به دنبال ایده‌های نو و جذاب جهت ایجاد کسب و کار موفق دارد همچنین کارآفرین سریالی می‌تواند کسب و کار فعلی خود را با یک سرمایه گذاری جدید به مراحل بالاتری برساند.

برای موفقیت در این مسیر باید تمام تلاش خود را جهت در اوج ماندن کسب و کار فعلی و همچنین کسب و کار جدید خود داشته باشید و به دنبال بهترین و کارآمدترین راه‌حل‌ها باشید. به همین دلیل است که 15 عضو شورای مربیان فوربس در زیر برخی از بهترین نکات خود را برای کارآفرینان سریالی ارائه می‌دهند. 

نکات مهم و ضروری برای کارآفرینان سریالی

برای بررسی نکات مهم و ضروری کارآفرینان سریالی جهت موفقیت بیشتر آنان در کسب و کارشان در ادامه این مقاله از سایت توسعه منابع انسانی سرآمد همراه ما باشید.

1. اشتیاق خود را از دست ندهید

کارآفرین بودن می‌تواند در عین حال هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد. اگر کارهای زیادی برای انجام دادن وجود داشت و شرکتتان کم کار بود و یا به اندازه کافی نیروی برای انجام به موقع همه کارها را نداشت این نکته را در ذهن داشته باشید که نباید احساس ناراحتی کنید. به اشتیاق خود تکیه کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید. این یک احساس فوق‌العاده است که به چیزی دست پیدا کنید که به آن علاقه دارید. دونالد هتر، شرکت دونالد هتر

2. گاهی اوقات توقف کنید

آیا به دنبال ایده برای کسب‌وکار بعدی خود هستید این را بدانید که سخت‌ترین بخش از پروژه‌ها و یا کسب‌وکارهای قبلی‌تان، اتمام 10 درصد نهایی پروژه‌ای است که هنوز تکمیل نشده بنابراین اگر شما یک تمام کننده هستید یعنی هنگام شروع یک کاری آن را تا آخرین مرحله پیش می‌برید، تبریک می‌گوییم اما اگر اینطور نیست، بهتر است که مشکلات را ریشه‌یابی کرده و آن‌ها را حل نمایید تا پیش از شروع یک ایده جدید یا کسب و کار جدید حتما پروژه قبلی را به سرانجام برسانید. کریستین جی کولبرتسون (بویل)، مربی کریستین

3. استراتژیک باشید

اکثر مشتریان من کارآفرینان سریالی هستند. من آنها را تشویق می‌کنم که رویاها و اهداف بزرگ داشته باشند. با این حال، تأکید می‌کنم که ما منابع محدودی داریم، بنابراین باید در مورد چگونگی و زمان اجرای ایده‌های جدید استراتژیک باشیم. بر اساس تجربیاتم متوجه شدم که این رویکرد مانع از دلسرد شدن کارآفرنان سریالی از ایده‌های سریالی شده چرا که به آن‌ها چیزی می‌دهد که در حین دستیابی به اهداف خود منتظر آن هستند. LaKesha Womack، گروه مشاوره Womack

4. ساخت با هدف

کارآفرینان سریالی اغلب جذب چیزهای هیجان انگیز می‌شوند. ذهن تجاری آنها تمایل دارد بیش از حد فعالیت کند. به جای اینکه دنبال چیزی که بسیار بزرگ به نظر می رسد در پروژه‌های بعدی باشید، به طور استراتژیک به دنبال فرصت‌هایی باشید که با چشم‌انداز و یا اهداف بزرگ شما همسو هستند. چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا کسب‌وکارهایی با هدف ایجاد کنید که مکمل یکدیگر هستند و با آینده شما رقابت نمی‌کنند. تامکا ویلیامسون، مشاوره آسمانی و همکاران 

5. اندازه گیری و سند موفقیت

کارآفرین سریالی به دلیل داشتن ایده‌های جذاب می‌توانند ایده‌های سایر کارآفرینان را بدوزدند و موفقیت را از آن خود کنند بنابراین آنچه که می‌تواند در مثمرثمر شدن ایده‌های جذاب کارآفرینان به موفقیت برسد، مستندسازی اهداف و اندازه‌گیری موفقیت‌شان است. اگر کارآفرینان بتوانند موفقیت خود را اندازه‌گیری کنند در این صورت با فرصت و تهدیدها آشنا شده و مطمئن‌تر در این مسیر قدم برمی‌دارند که در نهایت موجب کاهش اعتراضات و شکایات افرادی می‌شود که با کارآفرینان در تعامل هستند. جان ام. اوکانر، Career Pro Inc.

6. سادگی

سادگی، نه پیچیدگی، برای موفقیت ضروری است که این ساده‌سازی شامل ساده سازی وظایف، سیستم‌ها و فرآیندهای اداری روزمره و همچنین اهداف بزرگ است. ساده‌سازی اهداف، کارآفرینان را قادر می‌سازد تا به‌جای انحراف به موارد فوری، بر آنچه مهم است تمرکز کنند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد پیام برند واضح و ثابتی را به سرمایه‌گذاران، مشتریان، کارکنان و تامین‌کنندگان منتقل کنند.  Claire Simier Karsevar، Simier Partners

7. "دشمنان زیبا" خود را پیدا کنید

تال بن شهر، روانشناس مثبت گرا اغلب به مفهوم “دشمن زیبا” اشاره می‌کند، دشمن زیبا یعنی دوستی که شما را دوست دارد و مایل است  شما را به عقب بکشاند و حقیقت را به شما بگوید. پیدا کردن دشمنان زیبا برای خود ضروری است. به دنبال افرادی نباشید که با هر ایده‌ای که دارید موافق باشند بلکه به دنبال مربیان و شرکای باشید که بهترین منافع شما را در ذهن دارند و مایلند با شما بحث کنند و با شما مخالفت کنند. جسیکا گلیزر، مرکز رهبری خلاق

8. قبل از رفتن به یک حوزه جدید، استاد شوید

در واقع تمرکز بر کیفیت ارجعیت بیشتری بر تمرکز بر کمیت دارد. موانعی زیادی وجود دارد که برای برجسته شدن باید صد در صد خود را بگذارید و بهترین باشید. اگر زمان و انرژی شما خیلی کم باشد، احتمالاً بهترین محصول یا خدمات خود را نتوانید آنطور که باید ارائه دهید. در عوض، فقط روی چند زمینه تمرکز کنید و در آن‌ها بهترین باشید. سپس، زمانی که در آن زمینه تسلط یافتید، به حوزه جدیدی وارد شوید. کایل الیوت، مشاور کایل الیوت

9. وظایف خود را اولویت بندی کنید

حواس پرت نشو! زندگی یک کارآفرین مانند قرار گرفتن در یک ترن هوایی دیوانه کننده است یعن یهمان‌قدر هیجان‌انگیز و پیچیده. بهترین توصیه‌ای که می‌توانم بکنم این است که مهمترین وظیفه خود را انتخاب کنید و تا زمانی که آن کار کامل نشده است تحت هیچ شرایطی متوقف نشوید و همچنان به مسیر خود ادامه دهید. اگر بتوانید موانع را از مسیر کاری خود حذف کنید، همیشه احساس غرور و موفقیت خواهید داشت. استفینی مالیک، چیک اسپیک

10. آیا کارها را خوب انجام می‌دهید یا به طور مدوام انجام می‌دهید؟

بهترین راه برای کسب درآمد به عنوان یک کارآفرین، پیروی از سه مرحله ساده و در عین حال عمیق است.

(1) آیا شما، به این معنی که خود واقعی خود باشید. یادداشت برداری از سایر رهبران صنعت خود مفید است، اما از کپی کردن مدل دقیق آنها خودداری کنید.

(2) آن را به خوبی انجام دهید: تعالی باعث حفظ و ارجاع می شود.

(3) آن را به طور مداوم انجام دهید: موفقیت کارآفرینی در کار سخت یافت می شود، زمانی که نمی توانید پیروزی را ببینید. دکتر کیتا جوی داکتانت، رهبر کوچ زندگی

11. اشتباهات را در نظر بگیرید

داده‌های خود را ردیابی کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. به‌عنوان یک کارآفرین سریالی، شما تجربه زیادی در یادگیری اینکه چه چیزی منجر به موفقیت یا شکست است، دارید، اما اغلب اوقات، مشاهده شده که کارآفرینان سریالی با تکیه بر اشتباهات و تجربیات شکست قبلی خود توانسته‌اند بیشتر در پروژه‌های جدید موفق شوند. جیم جودی، TryFranchising.com

12. تیم خود را زودتر بسازید

بیشتر کارآفرینان در ابتدای کار نگران بازاریابی محصول، خدمات یا ارائه خود هستند و می‌خواهند چه سریع‌تر اسپانسرها و تیم‌های خود را تشکیل دهند. نحوه ارائه مزایای نرم و ایجاد یک شبکه مبتنی بر ارزش متقابل را بیابید. به این ترتیب، شما مخاطبانی دارید که به شما کمک می‌کنند تبلیغ کنید که می‌تواند به کاهش استرس ناشی از راه‌اندازی و کمبود بودجه برای بازاریابی کسب و کارتان کمک کند. مارسا فریدمن، گربه اجرایی هردر

13. نقاط قوت خود را نشان دهید

نقاط قوت و استعدادهای خود را نشان دهید. اینکه واقعا در چه کاری خوب هستید؟، چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌کند؟ چرا دوستان و خانواده شما را دوست دارند؟ مشتریان قبلی شما چه چیزی را در مورد شما یا کسب و کارتان دوست داشتند؟ بر روی آن نقاط قوت و مهارت‌ها کار کنید و آن‌ها را در مقابل چشم مخاطبان قرار دهید. چرا که در این صورت می‌توانید به صورت واقعی ظاهر شوید و به راحتی مشتری جذب کنید. فرانسیس مک اینتاش، Intentional Coaching LLC

14. تغییرات احساسات خود را قبول کنید

بسیاری از کارآفرینان سریالی تغییرات احساسات خود را قبول نمی‌کنند. آن‌ها اغلب می‌خواهند این تغییرات را «اصلاح» و دفعه بعد آن را بهتر کنند. آنها اضطراب کمتر، اندوه کمتر، قله‌های صعود و موفقیت بیشتر و دره‌های کمتر می‌خواهند. اما دقت داشته باشید که قدرت شما در نحوه مدیریت نوسانات و تغییرات احساساتتان است. همه چیز، چه خوب و چه بد، ارزشمند است. ایندیرا جرز، ایندیرا جرز

15. مطمئن شوید که همه وارد هستید

شما باید برای خلق یک پروژه موفق و کسب و کاری عالی حتما از افراد حرفه‌ای و تیم‌های متخصص کمک بگیرید. این امر می‌تواند تفاوت میان کارآفرین سریالی موفق و سایر کارآفرینان باشد. صفحات تاریخ کسب و کار کارآفرینی مملو از نام رویاپردازان با استعدادی است که فقط انگیزه لازم برای موفقیت را نداشتند لذا برای موفق شدن بهتر است که از افراد با استعداد و باانگیزه استفاده کنید تا بتوانید به نتیجه مثبت برسید. تری پاول، منبع کارآفرین

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *