توسعه منابع انسانی سرآمد

نشست هم‌اندیشی چالش‌های مسیر موفقیت شغلی منابع انسانی

نشست هم‌اندیشی چالش‌های مسیر موفقیت شغلی منابع انسانی در کشور

چه یک متخصص حرفه‌ای در حوزه مدیریت منابع انسانی باشید و سال‌ها تجربه داشته باشید و چه به تازگی در این حرفه شروع به فعالیت کرده باشید، یا اینکه به عنوان یک کوچ بخواهید دیگران را در این جریان همراهی کنید، برنامه ریزی مسیر موفقیت شغلی منابع انسانی به شما کمک می‌کند تا به اهداف شخصی و حرفه‌ای خودتان برسید و یا دیگران را در این مسیر همراهی نمایید.

بدین منظور تیم توسعه منابع انسانی سرآمد اقدام به برگزاری نشست هم‌اندیشی چالش‌های مسیر موفقیت شغلی منابع انسانی با حضور مهندس آرمین خوشوقتی، مهندس شیما جعفرزاده و حضور برخی از متخصصان حوزه منابع انسانی کشور، در تاریخ 9 خردادماه 1402 نمود.

در این نشست متخصصان حوزه منابع انسانی به همراهی جناب آرمین خوشوقتی، اقدام به ارائه نظرات و ایده‌ها درخصوص چالش‌های کاری، کمبودها و الزامات حوزه منابع انسانی در کشور نمودند تا بتوان با همفکری یکدیگر و برنامه‌ریزی درست مشکلات اساسی منابع انسانی در سازمان‌ها را ریشه‌یابی کرده و در جهت رفع این مشکلات و چالش‌ها راهکارهایی عملی و قابل پیاده‌سازی ارائه نمود.  این راهکارها باید در جهت هموار نمودن مسیر موفقیت شغلی HR بوده تا در نهایت بتواند ارزش واقعی کار منابع انسانی و تحولاتی که می‌تواند در سازمان ایجاد نماید را به مدیران عامل و رهبران سازمان نشان دهد.

در این نشست در خصوص محورهای ذیل صحبت شد:

1- مهارت‌ها و شایستگی‌های منابع انسانی

2- شایستگی‌های عملکردی منابع انسانی

3- پروفایل مشاوره، استراتژی و ارائه راه حل

4- مسئولیت ما چیست؟

سرکار خانم شیما جعفرزاده، مدیرعامل شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد با شروع در دقایق اولیه این نشست، جلسه را آغاز نمودند و ضمن عرض خوش‌آمدگویی به میهمانان، از حاضران در این نشست تقاضا کردند که جهت آشنایی بیشتر با یکدیگر، خود را معرفی نموده و در خصوص تخصص خود توضیحاتی به جمع ارائه دهند.

سپس جناب آقای آرمین خوشوقتی، بنیان‌گذارو رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد، در ابتدای این نشست از تجربیات، مشکلات و دغدغه‌های خود درخصوص سطح کیفی حوزه منابع انسانی در کشور صحبت نمودند و اعلام کردند که برای بهبود این اوضاع بهتر است که مشکلات در جنبه‌های مختلف ریشه‌یابی و عارضه‌یابی شوند تا بتوان اقدامات لازم را با کمک یکدیگر انجام داد و جایگاه HR در سازمان‌ها را به وضعیت مطلوب‌تری رساند.

در ادامه این نشست، جناب آقای محمدباقر مرادی، مدیرعامل کلینیک کسب و کار سینا افزود: بسیاری از مدیران عامل به دلیل کمبود اطلاعات تخصصی و لازم در حوزه منابع انسانی به جای بهتر کردن شرایط سازمان به خصوص در شرایط بحرانی به بدتر شدن شرایط دامن می‌زنند چراکه در ایران مدام حرف از سیستم‌سازی و پیاده‌سازی این سیستم‌ها می‌شود در حالیکه در خارج از کشور همه چی ساده و اصولی پیاده‌سازی می‌شود که همین امر می‌تواند یکی از دلایلی باشد که HR  در خارج از کشور حال بهتری نسبت به ایران دارد چرا که همه چی در جای درست خود قرار دارد.

جناب آقای محمد کمالی، مدیر منابع انسانی شرکت گلرنگ ادامه داد: از مشکلات اصلی وضعیت منابع انسانی در کشور درواقع خود HR است، وی توضیح داد که ارزش منابع انسانی به کارفرما آنطور ک ه باید نشان داده نشده است و ضرورت دارد که حتما مدیران غیرمنابع انسانی را به مباحث منابع انسانی آگاه کنیم و شاخص‌های توصیفی را به کمی تخصصی تبدیل نماییم.

سرکار خانم فاطمه عارضی، مشاوره منابع انسانی و کوچ فردی گفت: یک متخصص منابع انسانی باید در حوزه‌های بازاریابی و فروش تسلط داشته باشد و حتما یک استراتژیست باشد. همچنین اگر در یک سازمان سطح دانش و رفتار پرسنل با آموزش بالا برود، قطعا آن سازمان متمایزتر و موفق‌تر عمل خواهد کرد مانند شرکن جین وست.

خانم معصومه آزادی متخصص منابع انسانی شرکت زرین پخش توضیح داد که: متاسفانه یا خوشبختانه کوچکترین اشتباهی در حوزه HR قطعا به نمایان خواهد شد لذا بهتر است که حتما دوره‌های هم‌اندیشی HR برگزار شود تا متخصصین با حفظ حریم خصوصی و امنیت سازمان‌ها، اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و درخصوص مسائل و مشکلات موجود صحبت و از ایده و نظرات یکدیگر استفاده کرد چراکه صرفا شوآف و ویترین خوب، مسیر درستی نیست و نیاز به همدلی و همکاری حس می‌شود.

در ادامه این نشست سایر متخصصین منابع انسانی از جمله:

  • خانم نگار معتمدی، مدیر منابع انسانی و مشاوره توسعه کسب‌وکار
  • آقای سهیل عظیمی، شریک تجاری منابع انسانی شرکت دیجی‌کالا
  • خانم سیما زارع، متخصص منابع انسانی
  • خانم لیدا دبیری، مدیر توسعه منابع انسانی
  • خانم سوگند تقی‌نژاد، متخصص منابع انسانی
  • آقای سینا صاحبدل، شریک تجاری منابع انسانی شرکت تکرانکو
  • آقای کامران آشتیانی، متخصص تجزیه‌وتحلیل داده منابع انسانی
  • آقای سالا قربی، متخصص منابع انسانی در شرکت بیمه پاسارگاد، مشاور، کوچ و شریک تجاری منابع انسانی
  • سرکار خانم لانا زنده‌دل، مشاور و متخصص استعدادیابی و استخدام حوزه منابع انسانی
  • آقای علی فرخنده، مدیر توسعه سرمایه انسانی
  • آقای مهدی پیروزان، مدیر شریک تجاری منابع انسانی ایرانسل
  • آقای محمد فتاحیان متخصص منابع انسانی
  • آقای حسین ابراهیم زاده، شریک تجاری منابع انسانی گروه زر
  • آقای عزیز میردار، کوچ و موسس آکادمی کوچینگ فارسی زبانان
  • خانم آزاده دودانگه، متخصص منابع انسانی و کوچ مسیر شغلی

هرکدام معضل‌ها و مشکلات موجود حوزه کاری خود را عنوان کردند و خواستار این موضوع شدند که بهتر است HR را به سازمان‌ها تزریق، دید مدیران عامل را که کلان است را تغییر، سازمان‌ها کاستومایز،  مشکلات مدیران عامل و سازمان‌ها درک و نیازسنجی دقیقی انجام به تیم منابع انسانی تحویل داده شود و همچنین بهتر است با ارائه گزارشات درست دید مدیران به واحد HR را تغییر داد.

به علاوه اینکه زبان HR و مدیران عامل یکی نیست و بهتر است که هر دو زبان بیزینس را یاد بگیرند و روی تغییر فرهنگ سازمان‌ها کار شود.

نکته حائز اهمیت دیگر از گفته متخصصان منابع انسانی کشور و حاضر در این نشست این بود که باید مدیران منابع انسانی به جای مدیران و کارکنان نشسته و از دید آن‌ها به مسائل نگاه کرد تا بتوان درک عمیق‌تری از آن‌ها داشته و رابطه صمیمی‌تری ایجاد شود به طوریکه تیم HR در سازمان یک دلگرمی محسوب شود.

جناب آقای آرمین خوشوقتی در انتها افزود که در تاریخ 1 تیرماه 1402 یک همایش برگزار خواهد شد که چندی از مدیران عامل کشور در این همایش حضور داشته و مسائل و مشکلات خود را بازگو خواهند کرد تا تیم منابع انسانی بتواند راهکارهای لازم در این زمینه را ارئه دهد و جایگاه منابع انسانی در کشور را به جایگاه مطلوب‌تری انتقال دهد.

دوره جامع مدیریت منابع انسانی

بوت کمپ های منابع انسانی، دوره های فشرده ای هستند که افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. دوره هایی پر از چالش های متفاوت برای آنکه افراد بتوانند توانایی، مهارت و شایستگی های خود را در حوزه منابع انسانی بالا ببرند.

4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *