قانون کار و تامین اجتماعی

نحوه محاسبه سنوات

به استناد ماده ۲۴ ، و تبصره ۴ ماده ۷ قانون کار کارفرمایان موظفند به کارگری که مطابق قرارداد ، یک سال یا بیشتر ، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه ( اعم از متوالی یا متناوب ) به نسبت مدت کارکرد، مزایای قانونی پایان کار ( سنوات ) را بر مبنای هر سال یک ماه آخرین مزد ( حقوق ) به عنوان مزایای پایان کار ( سنوات ) پرداخت نمایند .
به استناد ماده ۳۴ قانون کار مبنای محاسبه مزایای پایان کار ( سنوات ) کلیه وجوه نقدی یا غیر نقدی و یا مجموع آنهاست که کارگر به اعتبار قرارداد کار ( و یا در مقابل کار ) دریافت می نماید، شامل :
مزد یا حقوق ، کمک عائله مندی ، هزینه های مسکن ، خواربار ، ایاب و ذهاب ، مزایای غیر نقدی ، پاداش افزایش تولید ، سود سالانه و نظایر آنها .
جدیدترین رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری موید همین موضوع است .

برای ثبت نام در دوره قانون کار و تامین اجتماعی برای کارفرمایان، اینجا کلیک کنید

یکی از اساسی ترین دغدغه های کارآفرینان و مدیران ما در حوزه صنعت و تجارت، چگونگی تنظیم روابط سازمان با کارکنان است که به اختصار به آن “روابط کار ” گفته می شود.
امروز در کشور ما برخی از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار، به جای پرداختن به فعالیت اصلی خود (که تامین منابع مالی و مدیریت کلان سازمان است) درگیر فعالیت هایی شده اند که شاید مسئولیت آن به دوش سازمان های دیگری باشد که پرداختن به آن در حوصله این بحث نیست .
خدمات گروه مشاورین سرآمد با استفاده از پشتوانه علمی بیش از ۱۲۰ نفر از کارشناسان و مدیران و اساتید حوزه روابط کار، تامین اجتماعی ، طبقه بندی مشاغل، و اعضاء مراجع حل اختلاف، مشاورین حوزه حفاظت فنی و بهداشت کار، در بیش از ۴۰ شهر کشور قابل ارائه می باشد .

محاسبه سنوات شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد آرمین خوشوقتی مشاوره قانون کار و تامین اجتماعی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *