مدیریت منابع انسانی

معیار های استخدام که باید بدانید!

معیار های استخدام

معیار های استخدام بخشی ضروری از استخدام و استخدام مبتنی بر داده است. با این حال، اگر تمام معیار های استخدامی را که می‌توانید در وب پیدا کنید دنبال کنید، دیگر زمانی برای استخدام واقعی ندارید! در این مقاله، ما 21 مورد از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما فهرست می‌کنیم.

معیار های استخدام چیست؟

معیار های استخدام، اندازه‌گیری‌هایی هستند که برای پیگیری موفقیت استخدام و بهینه سازی فرآیند استخدام نامزدها برای یک سازمان استفاده می‌شوند. هنگامی که این معیارها به درستی استفاده شوند، به ارزیابی فرآیند استخدام و اینکه آیا شرکت افراد مناسب را استخدام می‌کند یا خیر، کمک می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها داده ‌ایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که به شما امکان می‌دهد روند استخدام خود را بهبود ببخشید. آن‌ها بخشی جدایی ناپذیر از یک قیف استخدام مبتنی بر داده هستند که می‌توانید در برنامه گواهی کسب استعداد ما به طور عمیق آن‌ها را بررسی کنید.

اتخاذ تصمیمات مناسب برای استخدام مهم است. این تصویر (از Greenhouse) ارزش طول عمر کارمند را به عنوان مجموع تمام تصمیمات HR گرفته شده در مورد آن کارمند نشان می‌دهد.

چرخه عمر کارمند

با استفاده از این تصویر، می‌توانیم ببینیم که استخدام فردی که برای این کار مناسب‌تر است، پتانسیل ایجاد بازگشت سرمایه (ROI) عظیمی را دارد.

تاثیر استخدام خوب در طول زمان

به همین دلیل است که استخدام افراد مناسب بسیار مهم است. چه با اندازه‌گیری داده‌های استخدام شروع کنید و چه با تنظیم دقیق معیار های استخدام خود، این فهرست یک نمای کلی عالی به شما ارائه می‌دهد.

اکنون که مرحله را آماده کرده‌ایم، بیایید به 21 معیار مربوط به استخدام نگاه کنیم.

معیارهای استخدام

 

  1. زمان پر کردن

این به تعداد روزهای تقویمی که برای یافتن و استخدام یک نامزد جدید طول می‌کشد، اشاره دارد، که اغلب با تعداد روزهای بین تایید درخواست شغل و پذیرش پیشنهاد شما توسط نامزد اندازه‌گیری می‌شود. عوامل متعددی می‌توانند بر زمان پر شدن تأثیر بگذارند، مانند نسبت عرضه و تقاضا برای مشاغل خاص و همچنین سرعت عمل بخش استخدام.

این یک معیار عالی برای برنامه‌ریزی کسب‌وکار است و دیدگاهی واقع‌بینانه برای مدیر ارائه می‌دهد تا زمان جذب و استخدام جایگزین برای یک کارمند در حال خروج را ارزیابی کند.

  1. زمان استخدام

زمان استخدام نشان دهنده تعداد روزهای بین لحظه‌ای است که یک نامزد درخواست و لحظه‌ای که داوطلب کار را می‌پذیرد. به عبارت دیگر، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا یک نفر پس از درخواست، در فرآیند استخدام پیش برود، اندازه‌گیری می‌کند. بنابراین، زمان استخدام، نشانی محکم از عملکرد تیم استخدام را ارائه می‌دهد. این معیار «زمان پذیرش» نیز نامیده می‌شود.

زمان کوتاه‌تر برای استخدام اغلب شما را قادر می‌سازد تا نامزدهای بهتری را استخدام کنید و از ربوده شدن بهترین نامزدها توسط شرکتی که زمان کوتاهی برای استخدام دارد، جلوگیری ‌کنید. همچنین بر تجربه نامزد شما تأثیر می‌گذارد زیرا هیچ کس فرآیند استخدام را که زمان زیادی طول می‌کشد دوست ندارد. می‌توانید ببینید که موانع در فرآیند استخدام شما کجا هستند و برای رفع آن‌ها تلاش کنید.

به عنوان مثال، داده‌ها ممکن است به شما نشان دهند که بین غربالگری رزومه و مصاحبه تلفنی زمان زیادی وجود دارد. این می‌تواند یک مسئله زمان بندی باشد که تیم‌های استخدام می‌توانند با اجرای برنامه‌های زمان بندی خودکار آن را حل کنند.

این معیار به شدت تحت تأثیر قیف استخدام شما است. اگر برای مشاغلی استخدام می‌شوید که فرآیند استخدام نسبتاً مستقیمی از یک مصاحبه دارند، زمان استخدام کوتاه‌تر از زمانی است که مراحل استخدام درگیر یک تماس تلفنی، ارزیابی و سه بار مصاحبه دارید. به همین دلیل، هنگام بررسی زمان استخدام معیاری که در تصویر زیر وجود دارد را بررسی کنید.

زمان استخدام

میانگین د رآمریکا US

انگلیس و ایرلند

باقی اروپا

باقی دنیا

به طور کلی

24

24

28

26

خدمات مشتری

21

19

28

18

مهندسی

28

26

30

28

مراقبت‌های پزشکی

17

18

N/A

N/A

منابع انسانی

27

23

23

23

فناوری اطلاعات

26

23

29

25

بازاریابی

24

26

27

27

مدیر محصول

32

36

29

27

فروش

22

20

25

26

دوره آموزشی استخدام و مصاحبه استخدامی

برای اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه جذب و  استخدام شرکت در دوره جذب و استخدام و اصول مصاحبه استخدامی (شایسته محور) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

  1. منبع استخدام

ردیابی منابعی که استخدام‌های جدید را به سازمان شما جذب می‌کند یکی از محبوب‌ترین معیار های استخدام است مثل سایت‌های ای استخدام و یا جاب ویژن و.. این معیار همچنین به پیگیری اثربخشی کانال‌های مختلف استخدام کمک می‌کند. چند نمونه شامل تابلوهای استخدامی، آگهی استخدام در سابت و صفحات شبکه‌های اجتماعی شرکت و شرکت‌های استخدامی است.

با درک روشنی از اینکه کدام کانال می‌تواند استخدامی‌های بیشتری به سمت شما سوق دهد، می‌توانید کانال‌هایی را که بیشترین ROI (نرخ بازگشت) را برای شما به ارمغان می‌آورند دو برابر و هزینه‌های مربوط به سایت و شرکت‌هایی که کمترین میزان استخدامی را برایتان دارند را کاهش دهید. برای مثال، اگر می‌بینید که اکثر استخدام‌های موفق شما از لینکدین نیستند، بلکه از بردهای استخدامی داخلی شما می‌آیند، پس این گزینه‌ای است که باید روی آن تمرکز کنید.

منبع استخدام

 

  1. فرسایش سال اول

فرسایش سال اول یا گردش مالی سال اول/جدید یک معیار کلیدی برای استخدام است و همچنین نشان دهنده موفقیت در استخدام است. کاندیداهایی که در سال اول کار خود را ترک می‌کنند، نمی‌توانند کاملاً بازدهی داشته باشند و معمولاً هزینه زیادی دارند.

فرسایش مدیریت شده به معنای فسخ قرارداد توسط کارفرما است. فرسایش مدیریت نشده به این معنی است که آنها به میل خود آنها را ترک می‌کنند (این به عنوان گردش داوطلبانه نیز شناخته می‌شود). مورد اول اغلب نشانگر عملکرد بد سال اول یا تناسب بد با تیم است.

مورد دوم اغلب نشانگر انتظارات غیرواقعی است که باعث می‌شود نامزد کناره‌گیری کند. این می‌تواند به دلیل عدم تطابق بین شرح شغل و شغل واقعی باشد، یا اینکه شغل و/یا شرکت توسط استخدام کننده بیش از حد از طریق پلتفرم‌های مختلف منتشر شده باشد. این معیار همچنین می‌تواند به عنوان «نرخ حفظ نامزد» تعریف شود.

  1. کیفیت استخدام

کیفیت استخدام، که اغلب با رتبه عملکرد یک فرد سنجیده می‌شود، شاخصی از عملکرد سال اول یک نامزد را نشان می‌دهد. کاندیداهایی که رتبه‌های با عملکرد بالا را دریافت می‌کنند نشان دهنده موفقیت در استخدام هستند در حالی که عکس آن برای کاندیداهایی با رتبه‌های عملکرد پایین صادق است.

رتبه‌های پایین عملکرد سال اول نشان دهنده استخدام‌های بد است. یک استخدام بد می‌تواند ده‌ها هزار دلار برای یک شرکت در هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم هزینه داشته باشد. هنگامی که با کانالی که نامزد از طریق آن منبع تهیه شده ترکیب می‌شود، می‌توانید کیفیت کانال منبع یابی را اندازه گیری کنید.

کیفیت استخدام یکی از رایج‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین معیار های استخدام است، زیرا می‌توانید آن را به روش‌های مختلف اندازه‌گیری کنید.

کیفیت استخدام، ورودی نسبت موفقیت است. نسبت موفقیت، تعداد استخدام‌شدگانی را که عملکرد خوبی دارند بر تعداد کل نامزدهای استخدام شده تقسیم می‌کند. نسبت موفقیت بالا به این معنی است که اکثر کاندیداهای استخدام شده عملکرد خوبی دارند، اما نسبت پایین به این معنی است که شما باید روند انتخاب خود را به دقت تنظیم کنید!

نسبت موفقیت

نسبت موفقیت به عنوان ورودی برای تجزیه و تحلیل سودمندی استخدام استفاده می‌شود. این تجزیه و تحلیل شما را قادر می‌سازد تا ROI را برای ابزارهای انتخاب مختلف محاسبه کنید.

  1. رضایت مدیر استخدام

در راستای کیفیت استخدام، رضایت مدیر استخدامی یکی دیگر از معیار های استخدام است که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن فرآیند استخدام است. زمانی که مدیر استخدام از کارمندان جدید تیم خود راضی باشد، احتمالاً نامزد عملکرد خوبی خواهد داشت و به خوبی در تیم جای خواهد داشت.  به عبارت دیگر، احتمال بیشتری وجود دارد که نامزد یک استخدام موفق باشد.

  1. رضایت شغلی نامزد

رضایت شغلی کاندیدا روشی عالی برای بررسی ای ناست که آیا انتظارات تعیین شده در طول فرآیند استخدام با واقعیت مطابقت دارد یا خیر. رضایت شغلی پایین نامزد، سوءمدیریت انتظارات یا شرح شغل ناقص را برجسته می کند.

نمره پایین را می‌توان با ارائه یک پیش نمایش کار واقع بینانه بهتر مدیریت کرد. این به ارائه هر دو جنبه مثبت و منفی شغل به نامزدهای بالقوه کمک می‌کند و در نتیجه دید واقعی‌تری ایجاد می کند.

  1. متقاضیان در هر افتتاحیه

متقاضیان در هر فرصت شغلی یا متقاضیان به ازای هر استخدام میزان محبوبیت شغل را می‌سنجد. تعداد زیادی از متقاضیان می‌تواند نشان دهنده تقاضای زیاد برای مشاغل در آن منطقه خاص یا شرح شغلی بسیار گسترده باشد.

تعداد متقاضیان در هر افتتاحیه لزوماً نشانگر تعداد داوطلبان واجد شرایط نیست. با محدود کردن شرح شغل و گنجاندن تعدادی از معیارهای “سخت”، می‌توان تعداد متقاضیان را بدون کاهش تعداد نامزدهای مناسب کاهش داد. همچنین می‌توانید بیشتر روی منبع‌یابی از کانال‌هایی تمرکز کنید که در گذشته نامزدهای واجد شرایطی را برای شما به ارمغان آورده‌اند.

  1. نسبت انتخاب

نسبت انتخاب به تعداد داوطلبان استخدام شده در مقایسه با تعداد کل داوطلبان اشاره دارد. به این نسبت، نسبت ارسال به استخدام نیز می‌گویند.

نسبت انتخابات

نسبت انتخاب بسیار شبیه به تعداد متقاضیان در هر فرآیند استخدامی است. وقتی تعداد داوطلبان زیاد باشد، نسبت به 0 نزدیک می‌شود. نسبت انتخاب اطلاعاتی مانند ارزش ابزارهای مختلف ارزیابی و استخدام را ارائه می‌دهد و می‌تواند برای تخمین سودمندی یک سیستم گزینش و استخدام معین استفاده شود.

  1. هزینه هر استخدام

متریک هزینه هر استخدام، مجموع هزینه سرمایه‌گذاری شده برای استخدام تقسیم بر تعداد استخدام‌ها است.

هزینه به ازای استخدام

هزینه هر استخدام شامل ساختارهای هزینه‌های متعددی است که می‌توان آن‌ها را بر هزینه داخلی و خارجی تقسیم کرد. هزینه‌های داخلی شامل هزینه انطباق، هزینه‌های اداری، آموزش و توسعه و هزینه‌های استخدام مدیر می‌باشد. هزینه‌های خارجی شامل بررسی پیشینه، هزینه‌های منابع، هزینه‌های سفر یا هزینه‌های بازاریابی خواهد بود.

با کمی کردن همه آن‌ها می‌توانید کل هزینه استخدام را محاسبه کنید.

هزینه استخدام

هزینه خارجی

هزینه داخلی

هزینه تبلیغات

زمان صرف شده بابت هر استخدام (میانگین درآمد * ساعت)

هزینه نمایندگی

زمان صرف شده برای مدیر (میانگین درآمد*ساعت)

هزینه های نامزد

آنبورد استخدام جدید (میانگین درآمد*ساعت)

هزینه آموزش استخدام‌های جدید

بهره‌وری از دست رفته

سایر هزینه‌های خارجی

سایر هزینه‌های داخلی

 

  1. تجربه کاندیدا

هنگامی که ما در مورد معیار های استخدام صحبت می‌کنیم، تجربه نامزدها را نباید نادیده گرفت. تجربه کاندیدا روشی است که جویندگان کار از فرآیند استخدام و استخدام کارفرما درک می‌کنند و اغلب با استفاده از نظرسنجی تجربه نامزد سنجیده می‌شود. این نظرسنجی از امتیاز خالص پروموتر استفاده می‌کند و به شناسایی مؤلفه‌های کلیدی تجربه که می‌تواند بهبود یابد کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید که می‌توانید تجربه نامزدها را در مراحل مختلف فرآیند استخدام اندازه‌گیری کنید و نامزدهای ناموفق را رد نکنید. شما باید آن‌ها را با کسانی که در نهایت استخدام کرده‌اید اندازه بگیرید تا تصویر دقیق‌تری از وضعیت تجربه نامزد خود داشته باشید.

  1. نرخ پذیرش پیشنهاد

نرخ پذیرش پیشنهاد، تعداد داوطلبانی را که با موفقیت یک پیشنهاد شغلی را پذیرفته‌اند با تعداد داوطلبانی که یک پیشنهاد دریافت کرده‌اند، مقایسه می‌کند. نرخ پایین نشان دهنده مشکلات احتمالی جبران خسارت است. هنگامی که این مشکلات اغلب برای کارکردهای خاص رخ می‌دهد، در تلاش برای به حداقل رساندن تأثیر پیشنهاد شغلی رد شده، می‌توان در مورد پرداخت زودتر در فرآیند استخدام بحث کرد. به عنوان مثال، فهرست کردن دستمزد در فرصت شغلی یا درخواست انتظارات از حقوق نامزد است.

نرخ پذیرش پیشنهاد

معیارهای منابع انسانی (HR)

اگر می‌خواهید درباره معیارهای مختلف سازمانی بیشتر بخوانید، مقاله معیار HR بررسی کنید.

  1. درصد از موقعیت‌های باز شغلی

درصد موقعیت‌های باز شغلی در مقایسه با تعداد کل موقعیت‌ها می‌تواند برای بخش‌های خاص یا حتی برای کل سازمان اعمال شود.

درصد بالایی از موقعیت‌های باز در یک بخش خاص می‌تواند به این معنی باشد که آن موقعیت‌ها تقاضای بالایی دارند (به عنوان مثال، به دلیل رشد سریع). همچنین می‌تواند به این معنی باشد که در حال حاضر تعداد کمی از کارگران در بازار برای آن موقعیت‌ها وجود دارد. این معیار می‌تواند بینش‌هایی را در مورد روندها و تغییرات فعلی در بازار کار به شما ارائه دهد، که می‌تواند زمانی ارزشمند باشد که استراتژی جذب استعداد خود را بسازید.

درصد موقعیت‌های شغلی باز
  1. نرخ تکمیل برنامه

این یک معیار جذب استعداد است که نشان می‌دهد چند نامزدی که یک درخواست شغلی را شروع کرده‌اند آن را به پایان رسانده‌اند. شما همچنین می‌توانید به صورت برعکس آن را به عنوان “نرخ انصراف متقاضی” اندازه‌گیری کنید. سهم نامزدهایی که درخواست را تکمیل نکرده‌اند.

نرخ تکمیل برنامه به ویژه برای سازمان‌هایی با سیستم‌های استخدام آنلاین پیچیده جالب است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ از کاندیداها می‌خواهند که قبل از اینکه بتوانند برای کار درخواست دهند، کل رزومه خود را به صورت دستی در سیستم خود وارد کنند. رها شدن در این فرآیند نشان دهنده برخی مشکلات است، به عنوان مثال: ناسازگاری مرورگر وب با سیستم برنامه یا رابط کاربری غیرکاربرپسند.

یک راه ساده برای بررسی مشکلاتی که ممکن است در طول فرآیند درخواست شما رخ دهد این است که خودتان آن را آزمایش کنید. این به شما کمک می‌کند بفهمید که متقاضیان شما ممکن است با کجا مشکل داشته باشند و چگونه می‌توانید آن را بهبود بخشید.

  1. اثربخشی قیف استخدام

فرآیند استخدام را می‌توان به عنوان یک قیف در نظر گرفت که با منبع یابی شروع می‌شود و با یک قرارداد امضا شده به پایان می‌رسد. با اندازه‌گیری اثربخشی تمام مراحل مختلف در قیف، می‌توانید نسبت بازدهی در هر مرحله را مشخص کنید.

نسبت بازدهی

مثلا،

15:1 (750 متقاضی درخواست می‌دهند، 50 رزومه بررسی می‌شود)

5:1 (50 رزومه غربال شده منجر به ارسال 10 نامزد به مدیر استخدام می‌شود)

2:1 (10 ارسال نامزد منجر به پذیرش 5 مدیر استخدام می‌شود)

5:2 (5 مصاحبه اول منجر به 2 مصاحبه نهایی می‌شود)

2:1 (2 مصاحبه نهایی منجر به 1 پیشنهاد می‌شود)

1:1 (1 پیشنهاد به 1 استخدام)

قیف استخدام در چند سال گذشته به دلیل پیشرفت در فناوری منابع انسانی تغییر زیادی کرده است. چند مرحله اول اغلب اتمیزه می شوند. نرم افزار به نمایش خودکار رزومه‌ها و انتخاب بهترین موارد کمک می‌کند. برخی از شرکت‌ها برای تغییر موارد ارسالی و حتی اولین مصاحبه، مصاحبه‌های ویدیویی را انتخاب می‌کنند. به عبارت دیگر انتظار داشته باشید که این قیف در طول زمان تغییر کند.

  1. اثربخشی کانال منبع یابی

اثربخشی کانال منبع یابی به اندازه گیری تعداد نامزدهای بالقوه‌ای که هر یک از کانال‌های استخدام شما وارد می‌کنند و نرخ تبدیل کمک می‌کند. با مقایسه درصد درخواست‌ها با درصد برداشت از آگهی‌های شغلی، می‌توانید به سرعت در مورد اثربخشی کانال‌های مختلف قضاوت کنید.

اثربخشی کانال منبع یابی

یک راه ساده برای انجام این کار استفاده از Google Analytics برای ردیابی افرادی است که شغل مورد نظر را در وب سایت شما مشاهده کرده‌اند و بررسی اینکه واقعاً از کجا آمده‌اند.

با تنظیم «اهداف»، مانند تکمیل موفقیت‌آمیز فرم درخواست، می‌توان این نرخ تبدیل را بسیار دقیق‌تر کرد. شاید افرادی که از لینکدین و توییتر می‌آیند درخواست نمی‌دهند، اما افرادی که از فیس بوک وارد می‌شوند درخواست می‌دهند!

  1. منبع‌یابی هزینه کانال

منبع‌یابی هزینه کانال

همچنین می‌توانید کارایی هزینه کانال‌های مختلف منبع‌یابی خود را با گنجاندن هزینه‌های تبلیغاتی، میزان پولی که برای تبلیغات صرف می‌شود، در آن پلتفرم‌ها محاسبه کنید. با تقسیم هزینه تبلیغات بر تعداد بازدیدکنندگانی که با موفقیت از طریق فرصت شغلی درخواست داده‌اند، هزینه کانال منبع‌یابی به ازای هر استخدام را اندازه گیری می‌کنید.

هزینه کانال‌های مختلف منبع‌یابی
  1. هزینه رسیدن به سطح بهره وری بهینه (OPL)

هزینه رسیدن به سطح بهره وری بهینه (OPL) کل هزینه‌ای است که برای سرعت بخشیدن به یک نفر انجام می‌شود. این شامل مواردی مانند هزینه ورود، هزینه آموزش، هزینه سرپرستان و همکاران درگیر در آموزش در حین کار و موارد دیگر است. معمولاً درصدی از حقوق کارمند نیز در این محاسبه لحاظ می‌شود تا زمانی که به 100% OPL برسد.

علاوه بر این معیار، هزینه «لجستیکی» جایگزینی یک کارمند نیز وجود دارد. به این موارد هزینه هر استخدام نیز گفته می‌شود. تحقیقات آکسفورد اکونومیکس (2014) هزینه OPL را در خرده فروشی 16240 پوند (تقریباً 20200 دلار)، در رسانه‌ها 21633 پوند (27000 دلار) و در حقوق قانونی 35307 پوند (44000 دلار) فهرست می‌کند.

  1. زمان رسیدن به بهره وری

زمان رسیدن به بهره‌وری، یا زمان رسیدن به سطح بهره‌وری بهینه، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا افراد به سرعت و بهره‌وری بالا برسند، اندازه‌گیری می‌کند و از مه9م‌ترین معیارهای استخدام است. این زمان بین اولین روز استخدام و نقطه‌ای است که کارمند به طور کامل به سازمان کمک می‌کند.

زمان رسیدن به بهره وری

طبق همان تحقیقات آکسفورد اکونومیکس، میانگین زمانی که یک کارمند جدید برای رسیدن به OPL خود طول می‌کشد 28 هفته است. کارمندان از داخل همان صنعت معمولا کمتر کار می‌کنند، در حالی که برای کارمندان خارج از صنعت به میزان قابل توجهی (32 هفته) طول می‌کشد. فارغ التحصیلان دانشگاه (40 هفته)، بازمانده از مدرسه (53 هفته) و بیکار (52 هفته) بیشترین زمان را می‌گیرند.

  1. تاثیر نامطلوب

تأثیر نامطلوب، تأثیر منفی رویه‌های استخدامی جانبدارانه و ناعادلانه بر اعضای گروه‌های حفاظت‌شده است. این شیوه‌ها می‌تواند شامل استخدام، یادگیری و توسعه، ارتقاء، انتقال و ارزیابی عملکرد باشد.

این بررسی‌ها برای اطمینان از اینکه فعالیت‌های منابع انسانی شما می‌تواند به ایجاد نیروی کاری متنوع‌تر و فراگیر کمک کند تا فرآیند استخدام منصفانه‌ای داشته باشید و قوانین (محلی) را رعایت کنید.

قانون چهار پنجم ابزار مفیدی برای تعیین اینکه آیا تأثیر نامطلوبی در فرآیند انتخاب شما و سایر شیوه‌های استخدامی وجود دارد یا خیر است. بر اساس این معیار، نرخ انتخاب گروه‌های حفاظت‌شده که شامل نژاد، جنس، سن (40 و بالاتر)، مذهب، وضعیت ناتوانی و وضعیت جانبازی می‌شود، باید 80 درصد یا بیشتر از میزان انتخاب گروه‌های غیر محافظت‌شده باشد.

به عنوان مثال، اگر 7 درصد از داوطلبان شغل زن و 19 درصد از داوطلبان مرد به مرحله مصاحبه منتقل شوند، می توانید 7 را بر 19 تقسیم کنید تا نسبت تأثیر 37 درصد به دست آورید. این کمتر از 80 درصد است که به این معنی است که نامزدهای زن در این مورد تأثیر نامطلوبی دارند.

  1. معیارهای عملکرد استخدام کننده

درست مانند اهمیت ردیابی عملکرد کانال‌ها یا فرآیند استخدام، شما همچنین باید میزان عملکرد استخدام کنندگان خود را اندازه بگیرید. شما می‌توانید این کار را از طریق معیارهای مختلف انجام دهید، که اکثر آن‌ها بر روی کانالی تمرکز می‌کنند که استخدام کنندگان شما برای برقراری ارتباط با نامزدها استفاده می‌کنند، که آن ایمیل است.

به عنوان مثال، می‌توانید به نرخ باز شدن ایمیل نگاه کنید، که درصد ایمیل‌های ارسال شده‌ای است که داوطلبان باز کرده‌اند.

نرخ پاسخ نیز معیار خوبی برای بررسی است که درصد ایمیل‌هایی را که داوطلبان به آنها پاسخ می‌دهند اندازه گیری می‌کند.

معیار عملکرد کارکنان در سازمان

اگر می‌خواهید درباره معیارهای منابع انسانی مختلف سازمانی بیشتر بخوانید،  مقاله 21 معیار عملکرد کارکنان را بررسی نمایید.

نرخ ایمیل‌های باز شده

معیار دیگر نرخ تبدیل است که درصد ایمیل‌هایی است که منجر به مصاحبه می‌شود.

نرخ ایمیل‌های پاسخ داده شده
نرخ تبدیل مصاحبه

این 21 معیار استخدام اساس تجزیه و تحلیل استخدام را تشکیل می‌دهند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *