توسعه منابع انسانی سرآمد, کوچینگ و مربی‌گری, مدیریت منابع انسانی

دومین نشست هم اندیشی، نسل فعلی نیروی کار (نسل Z)

نشست هم اندیشی منابع انسانی

موضوع دومین نشست هم‌اندیشی “مدیریت تجربه نسل فعلی نیروی کار (نسل Z)” و بررسی چالش‌ها، رویکردها، موانع قانونی، انگیزش، نگهداشت و جبران خدمت بود که در تاریخ 15تیرماه 1402 در تهران از ساعت 8 الی 10:30 صبح برگزار شد.

  • جناب آقای محمد مهدی پیروزان، مدیر ارشد شریک تجاری منابع انسانی شرکت ایرانسل
  • جناب آقای حمیدرضا صمدی، مدیر منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری پارت سازان
  • جناب آقای بهروز صمدی، مدیر منابع انسانی شرکت گندم طلایی کوروش
  • جناب آقای آرمین خوشوقتی، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره توسعه منابع انسانی سرآمد
  • سرکار خانم شیما جعفرزاده، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد

از سخنرانان اصلی در دومین نشست هم‌اندیشی منابع انسانی بودند که در خصوص نسل جدید (نسل Z) صحبت کرده‌اند و مواردی از جمله اینکه نسل جدید چه کسانی هستند، چه ویژگی‌هایی دارند، نحوه فعالیت آنان در سازمان به چه صورتی است و چه تاثیری ممکن است در آینده سازمان داشته باشند و یا اینکه چه قابلیت‌هایی دارند صحبت‌هایی ارائه شد.

همچنین از دیگر افرادی که در این نشست حضور داشتند و از تجربیات خود صحبت کردند، شامل:

مهدی نجار، سالار قربی، آزاده دودانگه، حسین موسوی، آذین شاهرخی، سینا صاحبدل، لادن کریمی، مهناز توکلی، حسین خدادادبیگی، غزاله بداقی، زهرا صفیاری، سوگند تقی‌نژاد، مسعود حبیبی، محمدجواد مهدی‌پور، مریم قفلی، علی شیدا، مجید کرمی، رضا دشتی، مریم خورشیدی، مینا هرمزی، محمد رضایی، احسان صنعتی مقدم، سهیل پورحسن باکوسرائی، شادی مولایی، میلاد فلاح، رویا توانا، رضا شاهمیرانی.

در ابتدای نشست، جناب آقای محمد مهدی پیروزان درخصوص هوش نسل جدید و اینکه چقدر علاقه با کار با تکنولوژی دارند توضیحاتی ارائه دادند و همچنین درخصوص داشتن ابزار و مهارت‌های کوچینگ در کار صحبت کردند و ادامه دادند که یک مدیر خوب باید بتواند جدایی از مدیریت تیم خود به بهترین شکل ممکن، منتور و کوچ خوبی برای اعضای تیم خود باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن سازمان در مسیر درست و موفقیت آمیزی سوق دهد.

بهروز صمدی ادامه داد که باتوجه به تجربه 15 ساله در حوزه HR در صنایع مختلف، نسل جدید را اینگونه تعریف می‌کنم که این نسل علاقه‌ای به کار کردن در برند خاص نیستند اما مهم است برای آنان که فضای کاری آنان کاملا منعطف باشد و در عین کار کردن و تلاش واقعا اوقات خوبی داشته باشند و برای آنان مهم است که تعادل بین کار و زندگی وجود داشته باشد و تمام زندگی خود را وقف کار نکنند همچنین وی افزود که در سازمان نسل جدید به دنبال یادگیری و آموزش آکادمیک نیستند بلکه علاقه دارند تا بتوانند از طریق پروژه‌های مختلف و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوند علم و تخصص خود را ارتقاء دهند همچنین پرداخت ماهانه و ثابت جذابیتی برای آنان ندارد اما داشتن BENEFIT رقابتی و طراحی پرداخت متغییر برای این نسل بسیار جذاب است برای اینکه بتوانید با نسل Z در سازمان خود کار کنیم باید خلاقیت داشته باشیم و به عنوان مدیر منابع انسانی گوش شنوا داشته باشیم.

حمیدرضا صمدی افزود باتوجه به تجربه 25 ساله خود در طی این سال‌ها ترجیح می‌دهم از جنس تجربه‌های خود صحبت کنم. برای ایجاد زبان مشترک میان خود و کارکنان نسل جدیدتان باید خود را همرهنگ و همسو با آنان کنید. اگر بتوانیم به آنان فضایی در سازمان دهیم، قطعا ایده و خلاقیت‌های بسیاری ارائه می‌دهند که ممکن است تغییر بزرگی هم در سازمان ایجاد کند لذا گوش دادن به آنان و ارائه فیدبک به آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی به همه در سازمان باشد. دادن آزادی عمل به آنان از رکن‌های اصلی مدیریت و همکاری با این نسل است.

گزارش دومین نشست هم‌اندیشی منابع انسانی

مدیریت تجربه نسل فعلی نیروی کار (نسل Z)

آقای خوشوقتی در ادامه افزود که نسل جدید حدود 25 تا 27 درصد از سهم بازارکار را دارند که طی 3 سال آینده به 34 تا 35 درصد خواهد رسید که حجم قابل توجهی هم می‌باشد. نکته مهم در کار کردن با نسل جدید این است که این افراد تعداد جابه‌جایی زیادی در رزومه خود دارند لذا ما هم باید افق برنامه ریزی منابع انسانی خود را کوتاه‌تر کنیم و شغل خود را دقیق‌تر انتخاب کنیم اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به علت این موضوع پی ببریم باید گفت که علت ترک زود به زود سازمان از طرف کارکنان نسل جدید این است که آن‌ها به دنبال تنوع وظایف و تغییر هستند که ما باید به عنوان مدیر منابع انسانی این را در سازمان خود برای این افراد فراهم کنیم لذا طراحی مشاغل در این جا اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

درادامه برخی از دانشجویان دوره مجموعه توسعه منابع انسانی سرآمد از تجربه‌های خود صحبت کردند و داشتن نظم، انظباط و پاسخگویی بی‌وقفه به سوالات حین تدریس را از نقاط مثبت این دوره دانسته و بیان کردند که بعد از سال‌ها تجربه در حوزه HR متوجه شدند که بعد از شرکت در دوره های آموزشی سرآمد عملا کم  و کاستی‌ها وجود داشت که به لطف تدریس آقای خوشوقتی و سایر اساتید این مجوعه، این کم و کاستی‌ها از بین رفته و به تخصص و دانش HR‌ای خود افزودند و موارد گفته شده را در سازمان خود پیاده‌سازی کرده و گام بزرگی در جهت موفقیت سازمان خود برداشتند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده سایر گفت‌وگوها و صحبت‌های متخصصان منابع انسانی در این نشست پیشنهاد می‌کنیم ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

احساسی که به سرآمد دارید را برایمان بنویسید!

در دومین نشست هم‌اندیشی منابع انسانی از همراهان عزیزمان خواستیم “احساسی که به سرآمد دارید را برایمان بنویسید” و این جملات پر مهر را دریافت کردیم.

دست‌تان را میفشارم که شما حامیان سرآمد هستید و قلب‌تان پر از مهر و نور است. خیلی شیرین است این محبت های بی دریغ و دوست داشته شدن ها.

خرسندیم که همراهانی داریم که تفکر و باورهایمان را دوست دارند
از محبت و مناعت طبعتان لذت بردیم و بار مسئولیت سنگین تری را بر شانه هایمان حس کردیم.

می‌دانیم که در برابر این همه اعتماد و پذیرش مسئولیم.

با آرزوی بهترین اتفاقات و ثانیه‌ها در سومین نشست هم‌اندیشی متخصصان منابع انسانی

پنجشنبه 12 مرداد – تهران

دوره جامع مدیریت منابع انسانی

جهت ارتقاء مهارت‌های منابع انسانی خود می‌توانید در این دوره شرکت و همکاری بهتر و بیشتری با نیروی کار نسل Z داشته باشید.

تصاویر دومین نشست متخصصان منابع انسانی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *