قانون کار و تامین اجتماعی

کارفرمایان دیگر حق اخذ چک و سفته از کارگران را ندارند!

کارفرمایان دیگر حق اخذ چک و سفته از کارگران را ندارند

معاون روابط کار وزارت کار اعلام کرد: اصلاح برخی از مواد قانون کار با هدف تامین امنیت شغلی کارگران به مجلس ارایه شده است، در این راستا کارفرمایان دیگر حق اخذ سفته و چک از کارگران را ندارند.

حسین رعیتی فرد با اعلام خبر فوق افزود: اصلاح بندهایی از قانون کار در کارگروه امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای مدت موقت نهایی شده که می تواند بخشی از مشکلات کارگران را خصوصا در زمینه امنیت شغلی رفع کند.

کارفرمایان دیگر حق اخذ سفته و چک از کارگران را ندارند!

چه ضمانتی بابت تعهدات کارکنان در قبال کارفرما وجود خواهد داشت؟​

در حال حاضر بسیاری از کارفرمایان بابت اموال و دارایی‌هایی که نزد کارکنان خود دارند، از آنان اسناد تضمین (مثل چک و سفته) دریافت می‌کنند و چنانچه این روند متوقف شود، مدیران با چالش روبرو خواهند شد.

لیکن با وجود سند پشتیبان، جای نگرانی وجود ندارد و کارفرمایان می‌توانند از همین حالا به راحتی سند پشتیبان را جایگزین چک و سفته نمایند.

البته سند پشتیبان، سندی است که می‌بایستی برای هر کسب‌وکار، با توجه به شرایط حاکم بر آن بنگاه اقتصادی، بطور اختصاصی طراحی گردد اما این امکان وجود دارد که تمام تعهدات قانونی کارکنان در قبال کارفرما، به طور شفاف و با ضمانت قانونی، در آن گنجانده شود.

مزایای داشتن سند پشتیبان برای کارفرما چیست؟

  • مزیت سند پشتیبان این است که اولا تعهدات کارکنان در قبال کارفرما، بطور واضح در این سند درج می‌گردد و کارکنان با درک صحیح از تعهدات خود، آن را امضاء می‌کنند.
  • ثانیا به دلیل ضمانت اجرایی قانونی، کارکنان با امضا این سند خود را در قبال تعهداتی که می‌سپرند، مسئول می‌دانند.
  • ثالثا در صورت خلف وعده از سوی متعهد (کارگر)، این سند با سرعت بسیار بالا اجرایی خواهد شد.
  • و در آخر، این سند، موجب تحکیم رابطه پایدار و منطقی بین کارکنان و کارفرمایان خواهد شد.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *