مهلت قانونی مراجع حل اختلاف وزارت کار جهت رسیدگی به پرونده ها

Posted by: tamasco
Category: مراجع حل اختلاف وزارت کار

اخیرا سوال ها و ابهامات متعددی از سوی کارگران و کارفرمایانی که درخصوص اختلافات خود به ادارات کار سراسر کشور مراجعه می کنند مطرح می شود مبنی بر اینکه آیا مراجع حل اختلاف قانونا برای رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان، مهلت مشخصی دارند یا اینکه قانونا رسیدگی به این امور محدودیت زمانی ندارد .
در این رابطه باید عرض کنم که طبق بخشنامه اکید معاونت محترم روابط کار وزیر کار، مراجع حل اختلاف وزارت کار برای اقدامات خود مهلت محدودی دارند که به شرح زیر به آنها اشاره شده است :
ماده ۲ : الزام به مشاوره به کارگران و کارفرمایانی که به ادارات کار سراسر کشور مراجعه می کنند .
ماده ۳ : مهلت ثبت دادخواست در ادارات کار
ماده ۴ : حداکثر مدت زمان جهت تعیین وقت رسیدگی ، تشکیل پرونده و تحویل اوراق به مامور ابلاغ یا اداره پست
ماده ۷ : ارسال پرونده به ادارات کار در همان استان یا سایر استان ها
ماده ۸ : زمان تشکیل جلسه اول هیات ها
ماده ۱۰ : تجدید جلسه هیات ها
ماده ۱۱ : فرصت جهت انجام تحقیقات
ماده ۱۲ : فرصت جهت صدور رای
ماده ۱۳ : فرصت جهت صدور رای و رسیدگی در هیات تشخیص
ماده ۱۴ : فرصت جهت تنظیم و امضاء دادنامه
ماده ۱۵ : حداکثر زمان تحویل دادنامه جهت ابلاغ
ماده ۱۶ : مهلت ابلاغ دادنامه به طرفین
ماده ۱۷ : مهلت اعتراض
ماده ۱۹ : مهلت جهت تشکیل جلسه هیات حل اختلاف
ماده ۲۰ : مهلت صدور رای هیات حل اختلاف
ماده ۲۱ : مهلت اعتراض به رای هیات حل اختلاف
امیدوارم که اختلافات کارگران و کارفرمایان در داخل دفاتر مدیران کارگاه ها و شرکت ها حل و فصل شوند و هیچگاه به مراجع حل اختلاف کشیده نشوند.
باآرزوی توفیق
آرمین خوشوقتی

Author: tamasco