مدیریت تجربه کارکنان

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
990.000 تومان
مدیریت تجربه کارکنان

مدیریت تجربه کارکنان

مدرس دوره:

آقای مهندس آرمین خوشوقتی

گواهینامه:

دارد

نحوه برگزاری:

آنلاین

تاریخ برگزاری سمینار:

30 مهر ماه 1403

مدت دوره:

4 ساعت

مشاوره رایگان فروش

pop up

ما می‌توانیم با انجام یکسری اقدامات تجربیات مشتری را فراهم کنیم. یکی از راه‌های آن شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان است. همانطور که می‌دانید کارکنان هم همان مشتریان هستند و از درجه اهمیت بالایی برخوردارند زیرا یک کارمند با حال خوب می‌تواند مشتری با حال خوب‌تر ایجاد کند لذا اگر هوای کارکنانمان را در سازمان داشته باشیم به همان اندازه می‌توانیم به طور غیرمستقیم این انرژی مثبت را به مشتریان سازمان هم منتقل کنیم. لذا در اینجاست که اهمیت شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان مشخص می‌شود که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم داد.

سرفصل های دوره مدیریت تجربه کارکنان:

  • معرفی و مروری بر مدیریت تجربه کارکنان
  • مایندست تجربه کارکنان
  • ایجاد تیم تجربه کارکنان
  • ایجاد سفر کارکنان با تاثیر بالا
  • تکمیل تجربه کاری

مدیریت تجربه کارمند چیست؟

تجربه کارکنان در یک سازمان همه چیز است لذا یکی از دلایلی که افراد باید در دوره مدیریت تجربه کارکنان شرکت کنند همین موضوع می‌باشد. این تعاملی است که کارکنان روزانه با یک برند دارند و تقریباً همه چیزهایی است که آن‌ها با آن در تماس هستند، از فناوری گرفته تا زیرساخت‌های محل کار و نحوه مدیریت مدیران. مدیریت تجربه کارکنان درواقع مدیریت فرآیندها، شیوه‌ها، سیاست‌ها هستند. ما به عنوان مدیران منابع انسانی به دنبال ایجاد لحظات عاطفی و رفتاری بسیار قوی میان سازمان و کارکنان هستیم.

بنابراین تجربیات کارمندان در چند سال اخیر به عنوان راهی برای ایجاد تعامل و نتایج عملکرد واقعاً قوی ظاهر شده‌اند یعنی هرچه سازمانی بتواند تجربه کارکنان مثبت و بیشتری ایجاد نماید در نهایت خود سازمان به موفقیت رسیده چراکه بهره‌وری و عملکرد کارکنان با تجربیات مثبت در این صورت بیشتر خواهد بود. می‌توان به این نتیجه رسید که با استفاده از ایجاد تجربه می‌توانیم تمام تعاملات یک فرد با کارفرما را در درازمدت به حداکثر برسانیم تا حس تعلق عمیق، عملکرد بالا و نتایج تجاری قوی‌تری ایجاد کنیم لذا با شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان می‌توانیم تسلط عمیقی به استراتژی‌ها و فرآیندهای ایجاد و مدیریت تجربه کارکنان در سازمان داشته باشیم.

پیش از آنکه مسقیما به دنبال برنامه‌ای برای توسعه سازمان باشید بهتر است با برقرای تعامل بیشتر، تجربه میان کارفرما و مشتریان ایجاد نمایید. بنابراین ما در شراکت با آنها تجربیاتی ایجاد کنیم که نه تنها آنها را به برند مرتبط می کند، بلکه نتایج بهتری را برای کسب و کار و مشتریان و افرادی که به آنها خدمات می دهیم ارائه می دهد. بنابراین این واقعاً یک رویکرد متفاوت برای مشاهده چگونگی توسعه فرهنگ سازمانی و نتایج مشارکت و همچنین مهمتر از همه، نتایج کسب و کار است.

همانطور که می‌دانید امروزه تغیرات بسیاری در سازمان‌ها حول محوریت مردم (مشتری) رخ داده است که اکنون به عنوان یک نیاز واقعی و ضروری در نظر گرفته می شود که ما تجربیات مثبتی را در کار برای مشتریان ارائه دهیم و خب، آنچه در مورد تجربه کارکنان متفاوت است این است که یک رویکرد تجاری استراتژیک و واقع بینانه است که در هیچ یک از عملکردهای یک سازمان قرار نمی گیرد. بنابراین این ماهیت نحوه سازماندهی ما برای ارائه کار با کیفیت بالا در تجربه کارمند را تغییر می دهد. لذا ما به جای اینکه فقط به بخش‌های جداگانه با تمرکز محدود فکر کنیم، به کل فکر می‌کنیم (کلی نگری). نکته جالب در مورد تجربه کارکنان این است که ما در نهایت چیزی داریم که فقط به عنوان یک آیتم در منابع انسانی سازمان در نظر گرفته نمی‌شود زیرا به چند دلیل تجربه مشتری برای حرفه hr خوب است. منابع انسانی از آنجایی که همیشه بین کارمندان و مدیران قرار می‌گیرد مدام مورد سرزنش قرار می‌گیرد. اما تجربه کارمند، تمرکز را در جایی که باید روی تجربه و برند باشد قرار می‌دهد یعنی می‌تواند هویت و ارزش یک برند را بالا ببرد و در خاطر افراد نگه دارد.

نکته جالب دیگر اینکه تعامل کارفرما در حال حاضر به عنوان یک نتیجه از تجربه است، اما تنها یکی از نتایج ممکن و تجربه مثبت کارفرما محسوب می‌شود.

رقابت جهت ایجاد تجربه کارکنان با اقتصاد دیجیتال

یک عامل بزرگ در بلوغ تجربه کارکنان در سازمان‌ها بدون شک اقتصاد دیجیتال است که مدل‌های کسب و کار سنتی را مختل کرده است. بنابراین ما در تجربیاتی که به صورت دیجیتال و آنلاین در دسترس داریم، انتخاب‌های بسیار بیشتری داریم و این‌ها شرکت‌ها را در بازارهای سنتی مختل کرده است.

این تصور که شما نیروی کاری بسیار متعهد دارید، یک پایگاه مشتری بسیار درگیر  یعنی مشتریانی با نرخ تعامل و مشارکت بالا را ارائه می‌دهد که به دنبال آن در نهایت نتایج تجاری را به همراه دارد، واقعاً تفکر کاملاً معقولی است.

چرا شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان برای متخصص HR لازم است؟

بهترین شرکت‌های جهان همیشه می‌دانند که کارکنان و تجربیات ارتباط نزدیکی با موفقیت کسب‌وکارشان دارند و همیشه استراتژی‌های جذاب در این خصوص تدوین می‌کنند که از مزیت اصلی آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تجربه مثبت کارکنان می‌تواند میزان استخدام را تا 8 برابر افزایش دهد و این منجر می‌شود سازمان بتواند نیروهای نسل جدید باهوش و با استعداد جذب نماید و در نهایت به سود بیشتری برسد.

حفظ کارکنان در دوره مدیریت تجربه کارکنان همواره بسیار موضوع پر اهمیتی است چراکه یک مزیت استراتژیک بزرگ در حال حاضر در واقع مراقبت از افراد درون سازمان است. ما به دنبال کارمندان و مدیرانی هستیم که در رویکرد خود به لحاظ شخصیتی واقعاً دلسوز باشند. بنابراین، اگر افراد به طور منظم بفهمند و تجربه کنند که مدیرشان واقعاً به آنها اهمیت می‌دهد، پنج برابر بیشتر احتمال دارد که درگیر شوند و بازدهی بیشتری داشته باشند.

مدیریت تجربه انسانی (HXM)

برای اطلاعات بیشتر درخصوص مدیریت تجربه کارکنان و مدیریت تجربه انسانی و تفاوت میان آن‌ها کلیک کنید.

تجربه کارمندان کجا اتفاق می‌افتد؟

که تجربه کارمندان نمی تواند به جایی برسد مگر اینکه واقعاً به روشی انسان محور حرکت کنیم و چیزی که ما روی آن تمرکز می‌کنیم، انسان‌های اطراف کسب و کار ما هستند، در قلب کسب و کار ما و در مرکز برند ما.

هر بار که مشتری با برند شما تعامل می‌کند، هر لحظه که با برند شما و کارمندان شما تعامل برقرار می‌کند، تجربه انجام می‌شود، این فرصتی است برای شما تا قدرت واقعی تجربه کارمند خود و چگونگی ارتباط را نشان دهید.

ذهنیت تجربه کارمند: The employee experience (ex) mindset

بسیار مهم است که به طرز فکر متخصصانی که در چارچوب تجربه‌ها، تجربیات برند، تجربیات مشتری و دانستن تجربیات کارکنان کار می‌کنند، نگاه کنیم. شما با شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان به خوبی با ماژول و مبحث ذهنیت تجربه کارمند آشنا خواهید شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در ادامه این مبحث همراه ما باشید.

تجربه کارمندان نمی تواند به جایی برسد مگر اینکه واقعاً به روشی انسان محور حرکت کنیم که در دوره مدیریت تجربه کارکنان به طور کامل در این خصوص توضیحاتی ارائه خواهد شد اما آنچه که می‎بینیم این است که کارمندان در پایین سلسله مراتب ساختار و انسان ها در راس ساختار سازمانی و سلسله مراتب ما هستند. بنابراین این یک چیز بزرگ از نظر ذهنیت است زیرا ما باید قبل از هر چیز در هر پروژه یا برنامه جدیدی به مخاطبان خود فکر کنیم. هنگامی که در حال توسعه سیاست‌ها یا رویه‌های جدید هستیم، چه درگیر کمپین‌های ارتباطی یا هر چالش دیگری باشیم، ما واقعاً بر این تمرکز می‌کنیم که چگونه از ابتدا کار خود را با انسان‌ها مرتبط کنیم و چگونه با انسان‌هایی همکاری کنیم که مخاطب اصلی ما هستند؟ اکنون این مخاطبان، از نظر سازمان داخلی، می توانند مشتریان، کارمندان، سهامداران یا ذینفعان باشند. اما چیزی که ما روی آن تمرکز می‌کنیم، انسان‌های اطراف کسب و کار ما هستند، در قلب کسب و کار ما و در مرکز برند ما.

نکته بعدی که باید به آن فکر کنیم نقش رهبری است، رهبر سازمان به عنوان تسهیل کننده تجربه کارمندان است زیرا آنها در این زمینه رهبر هستند. هیچ شکی در مورد تأثیر رهبری بر نتایج مشارکت وجود ندارد.

ایجاد تیم تجربه کارمند

یکی دیگر از آیتم‌های بسیار مهم در دوره مدیریت تجربه کارکنان درواقع ایجاد تیم تجربه کارمند است. از همکاری با سازمان‌ها، ما می‌توانیم ببینیم که در کجا مسئولیت‌پذیری بالاست و افراد بسیار نزدیک به استراتژی کدام هستند. سپس حیاتی‌ترین کاری که باید انجام داد اطمینان از درست بودن دستور است. بنابراین ما نگاهی به آن خواهیم داشت و به گونه‌ای به جلو حرکت می‌کنیم که شروع به فکر کردن کنیم، خب، چه چیزی درست است؟ با توجه به شرایط من، با توجه به اطلاعاتی که در مورد سازمان خود دارید، منابعی که دارید، حتی رویکرد مدیر عامل، به چه چیزی علاقه مند هستند، به چه چیزی علاقه ای ندارند، چقدر از مردم حمایت می کنند. زیرا، می‌دانید، بیایید با یکدیگر صادق باشیم. مدیران اجرایی زیادی وجود دارند که آن را درک نمی کنند.

ایجاد کار دیجیتالی برای انسان‌ها باعث می‌شود مردم کارآمدتر، بهره‌ورتر و درگیرتر شوند و دیجیتالی شدن امورد سازمان مبحث مهمی است که باتوجه به پیشرفت تکنولوژی باید در نظر داشت لذا در دوره مدیریت تجربه کارکنان به این موضوع به طور کامل خواهیم پرداخت.

استراتژی تجربه کارمند

از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در دوره مدیریت تجربه کارکنان استراتژی تجربه کارکنان است. اگر تجربه‌ای متمایز نباشد و نتایج کسب‌وکاری را که می‌خواهید به دست آورید، ارائه دهد، یک تجربه کارفرمایی مثبت نیست. این فقط یک تجربه است، یک تجربه مرتبط، جامع و مثبت در کار برای کارمندان.

تجربه کارمند واقعاً به چیزهایی که برای کسب و کار شما اهمیت دارد متصل می‌شود و افراد را به هدف و در نهایت سود، با توجه به بازار شما، متصل می‌کند. بنابراین، همانطور که به جلو میروید و استراتژی تجربه کارمند خود را توسعه می‌دهید، باید این موارد را بخاطر داشته باشید.

7 روش تضمینی برای بهبود مدیریت تجربه کارکنان

ارائه یک تجربه خوب به نیروی کار، سازمان شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر اینکه عملکرد بهتری داشته باشد، به مشتریان نیز خدمات متمایزی ارائه دهد.

ایجاد سفر موثر کارکنان

در مبحث ایجاد سفر موثر کارکنان که به طور کامل در دوره مدیریت تجربه کارکنان توسط استاد مربوطه توضیح داده خواهد شد اما باید گفت که ما به برخی از عناصر کلیدی ایجاد یک سفر واقعاً مثبت و تاثیرگذار کارمند و تأثیری که قرار است روی انسان‌ها در سازمان‌ بگذارد خواهیم پرداخت.

زمانی که سازمان‌ها از طرز فکر تجربه کارکنان استقبال می‌کنند، یک دستور بسیار قوی و روشن دارند. آنها یک تیم اصلی از همکاران را وارد بازی کرده‌اند که واقعاً مراقب کیفیت تجربه‌شان، ارتباط آن با برند، و همچنین نتایجی است که برای مردم به ارمغان می‌آورد. بنابراین رسیدن به یک تجربه منفی در همان روز اول تقریبا غیرممکن است. صرفاً به این دلیل که آنها به جزئیات توجه زیادی داشتند. آنها کار طراحی زیادی انجام داده اند. آنها کار مشترک زیادی انجام داده اند. و آن‌قدر از نقاط داده استفاده کرده‌اند که این تجربه بسیار با کیفیت و تاثیر بسیار بالا را ساخته و ایجاد کرده‌اند و پرورش داده‌اند.

در طول سفر کارمندان در مبحث دوره مدیریت تجربه کارکنان، می‌توانید فرصت‌هایی را مشاهده کنید که در آن می‌توانید لحظات با کیفیتی را ایجاد کنید که واقعاً به خوبی با کارکنان تعامل داشته و یک ارتباط قوی ایجاد می‌کند. بنابراین ما باید به سفر کارمندان به عنوان یک کل نگاه کنیم به طوریکه هر نقطه دردناکی که کارمندان در حال حاضر تجربه می کنند را مدنظر داشته و برای ارائه تجربه کارمند باارزش و باکیفیت از آن استفاده کنیم. ما واقعاً باید از همان ابتدا همه شرایط را در نظر داشته و با مشکلات مقابله کنیم.

فناوری به عنوان راهی برای ایجاد کارایی و مقیاس ایجاد شده است، اما ما باید به این ارتباط واقعا عمیق انسانی فکر کنیم. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند درک ما از سفر کارمند را تغییر دهد این است که کارمندان واقعاً هیچ‌وقت شرکت را ترک نمی‌کنند. حال، اگر این را باور داشته باشید و این را به عنوان یک اصل بپذیرید، نحوه برخورد شما با کار نقشه برداری سفر کارمند و همچنین نحوه طراحی تجربیات تغییر میکند. این موضوع رویکرد ما را تغییر داد، زیرا ما در حال طراحی تجربیاتی هستیم که برای مدت طولانی صادق می‌مانند و تأثیر واقعاً مثبتی بر هر کارمند ایجاد می‌کنند.

بنابراین آن ارتباطی که آنها با سازمان ما دارند هرگز و هرگز از بین نخواهد رفت. اگر تجربه مثبتی با کارفرما داشته باشند، با شبکه های ارتباطی خود صحبت می کنند، با همکارانشان، با خانواده و این تجربه مثبت را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و تجربه آنها مستقیماً با تعداد افرادی که در مورد شما به عنوان یک کارفرما یا به عنوان یک سازمان نگاه میکنند ارتباط دارد. برعکس، اگر آنها در طول سفر کارمندی خود، تجربه منفی داشته باشند، آن را از طریق شبکه های ارتباطی خود تقویت کرده و با مردم در مورد تجربه ناخوشایندی که داشته اند صحبت می کنند. بنابراین این ارتباط هرگز از بین نخواهد رفت، هرگز پایان نخواهد یافت لذا با خارج شدن کارمند از سازمانتان همه چی پایان نخواهد یافت.

آیتم دیگری که باید در طول سفر کارمند در دوره مدیریت تجربه کارکنان به آن توجه نمود این است که به جای خلق چیزهای جدید مشکلات و معضلات کارمندان خود را حل کنید. آیا می‌توانیم ابتدا به سراغ حل این مشکلات برویم زیرا سطح اعتماد بیشتری هم ایجاد می‌کند؟ زیرا اگر واقعاً در حال حل مسائلی باشید که کارمندان واقعاً به آنها اهمیت می دهند، بسیار تأثیرگذارتر از چیزهایی است که به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند. بنابراین دنبال کردن نقاط درد واقعی و ارائه تجربیات بهتر در آن مکان‌ها، تفاوت قابل توجهی در روند کار شما ایجاد می‌کند.

 تکمیل تجربه کاری

در دوره مدیریت تجربه کارکنان درخصوص تکمیل تجربه کاری نکاتی ذکر خواهد شد که دانستن آن برای هر متخصص ایجاد تجربه کارکنان بسیار ضروری است.  تمام ابزارهای تکنولوژی و فن آوری، کامپیوتر، دارایی‌ها می‌تواند در تجربه کارمندان تاثیرگذار باشد و در نحوه نگرش افراد تاثیرگذار باشد. فقط این نکته را در ذهن داشته باشید که همه اینها در حال تکامل هستند زیرا اگر فناوری تغییر کند، اگر پیشرفت بزرگی در فناوری ایجاد شود، یک برنامه یا پروژه به طور قابل توجهی پیش می‌رود و رقبای شما نسبت به شما برتری پیدا می‌کنند.

ما به تجارب به روشی یکپارچه نگاه می‌کنیم تا نیازهای مشتریان و کارمندان خود را به بهترین نحو برآورده کنیم و تا حد امکان از آن‌ها فراتر برویم. ما می‌توانیم تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده و موارد جالب دیگر را وارد کنیم. اما واقعیت این است که ما باید در مورد انتظاراتی که مردم از ما خواهند داشت و وضعیت اقتصادی در آینده فکر کنیم.

مهم‌ترین چیز برای تمرکز، تمرکز بر محوریت انسانی است تا کارکنان درون سازمان شما نتایج کسب‌وکار شما را ارتقا دهند.

ایجاد مسیر پیشرفت منصفانه‌تر و مؤثرتر

همه ما احتمالاً یک تجربه منفی در رابطه با ارتقاء شغلی در محل کار داشته‌ایم، شاید این احساس را داشته باشیم که شخصی که ترفیع یا ارتقا پیدا کرده است، واقعا لیاقت به دست آوردن آن جایگاه را نداشته است و یا اینکه سوالاتی از جمله اینکه با چه کسی در ارتباط است و توسط چه کسی این رای زنی صورت گرفته، به ذهنمان خطور کرده است. ما به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه برنامه‌های پیشرفت ناکافی می‌تواند تأثیر فاجعه‌باری بر تجربه کارکنان داشته باشد و چگونه یک رویکرد مناسب برای پیشرفت می‌تواند مزایای بلندمدتی برای رفاه کارکنان به همراه داشته باشد.

همه باید بر اساس استعدادشان شانس یکسانی برای پیشرفت داشته باشند. به عنوان مثال، به جای تمرکز فقط و فقط بر افزایش فروش محصول سازمان، تصمیمات خود را بر اساس هنر یک فرد قرار دهید و اجازه دهید استعداد و مهارت‌های کارکنان متخصص در هر بخش موجب افرایش فروش شود. دوم انجام آن چیزی است که برای پیشرفت باید انجام دهید. کسب ترفیع کارکنان سازمان نباید کاری آسان باشد. ترفیع کارکنان باید بر اساس شایستگی ها، دستاوردها و ارزش‌هایی باشد که برای سازمان ایجاد می‌کند لذا در این صورت کارکنان باید در کنار مسئولیت بالاتری که دارند حقوق و دستمزد بیشتری هم دریافت کنند و هر چیزی که در رابطه با شخصیت یک فرد باشد باید به طور دقیق تاثیر آنها را بر فرهنگ سازمان نشان دهد.

لذا با تمرکز بر تجربه کارکنان، می‌توانید مسیر پیشرفتی ایجاد کنید که به طور دقیق و مناسب تلاش‌های کارکنان را برجسته‌تر کرده و به آنها پاداش دهد. می‌توایند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ماژول‌های درسی تجربه کارکنان در دوره مدیریت تجربه کارکنان شرکت کرده و به درک عمیق‌تر و تخصصی‌تری در این زمینه برسید.

سوالات متداول

با شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان تبدیل به یک متخصص تجربه کارکنان می‌شوید که می‌توانید جایگاه برند و سازمان را قطعا به مراتب بالاتری برسانید و یک تجربه خوب مثبت هم برای کارکنان و هم سازمان به جا بگذارید. مدت زمان این دوره 4 ساعت بوده که در طی این چهار ساعت با استراتژی‌های ایجاد تجربه کارکنان به خوبی آشنا خواهید شد.

یکی از مزایای اصلی شرکت در دوره مدیریت تجربه کارکنان علاوه بر آنلاین بودن این است که کاملا پروژه محور بوده و از آنجایی که مطابق اصول و استراتژی‌های به روز و جهانی می‌باشد لذا در هر سازمانی با هر فرهنگی مطابقت داشته و کاملا قابل اجرا می‌باشد. اساتید دوره باتجربه بوده و جزء موفق‌ترین و به‌نام ترین افراد در این حوزه هستند که جدایی از مطرح کردن مسائل آموزشی تجربیات ارزشمند خود را با شرکت کنندگان دوره مدیریت تجربه کارکنان به اشتراک می‌گذارند.