مدیریت منابع انسانی

اصول مدیریت بحران در سازمان ها

آرمین خوشوقتی

1- سریعا اطلاعات جمع آوری کنید و ببینید برداشت کارکنان، از مجموعه رخداد ها چیست ؟
• البته بدون سو گیری
2- بررسی کنید که چه مواردی احساسات کارکنان سازمان را تحت تاثیر قرار داده / می دهد ؟
• البته با درک متقابل از شرایط
3- آمارها و روندهای واقعی را اطلاع رسانی کنید .
• البته بدون جهت دهی
در مدیریت بحران هیچ چیز بد تر از این نیست که کارکنان با سوء ظن نسبت به اطلاعات شما نگاه کنند.
4- بین مصلحت سنجی های سازمانی ، سیاسی ، و اصول حقوقی و انسانی ، با ارائه حقایق توازن برقرار کنید .
• البته با شفافیت
5- کانال هایی برای ارتباط دوطرفه با کارکنان ( متناسب با زیرساخت های موجود در سازمان ) تدارک ببینید .
این کانال های ارتباطی علاوه بر اینکه می تواند فرصت خوبی برای دریافت نظرات ، پیشنهادها و نقدهای کارکنان باشد ، می تواند شما را از نگرش کارکنان ( در خصوص اقداماتی که در بندهای قبلی گفتیم ) مطلع کند .
• البته اطمینان حاصل کنید که کارکنان از ارائه نظرات خود احساس امنیت می کنند

به موارد ستاره دار ، به طور ویژه ای توجه کنید .

برداشتی آزاد از کتاب مدیریت بحران

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *