مدیریت منابع انسانی

استراتژی اسخدام و جذب

استراتژی استخدام

وجود استعدادهای برتر در سازمان برای موفقیت بلندمدت هر کسب و کاری بسیار مهم است. استراتژی‌های استخدام مؤثر به شما کمک می‌کند تا متخصصان با استعدادی را که به اهداف سازمان شما کمک می‌کنند، جذب، شناسایی، استخدام و حفظ نمایید. ما 17 مورد از بهترین استراتژی های استخدام را گردآوری کرده ایم تا بتوانید تیمی را که شرکت شما برای پیشرفت به آن نیاز دارد بسازید.

1. بررسی و برقراری ارتباط با کارکنان پنهان

نیروی کار پنهان که به آن نیروی کار «فراموش شده» نیز گفته می‌شود، بین 14 تا 17 درصد از کارکنان ایالات متحده را تشکیل می‌دهد و جزء استراتژی استخدام محسوب می‌شود و شامل افرادی مانند:

  • بازنشستگانی که مایل به (ادامه) کار هستند.
  • مراقبین
  • افراد عصبی
  • افرادی که مشکلات سلامتی طولانی مدت دارند.
  • افراد با سابقه و مجرم
  • افراد بدون مدرک

شرکت  AIHR HR در  سال 2024 توضیح می‌دهد که چرا منابع انسانی به طور فعال از پتانسیل نیروی کار پنهان استفاده می کند. دو دلیل اصلی برای این وجود دارد:

کسب و کار منطقی است. کمبود مزمن نیروی کار در غرب آمریکا به بالاترین حد خود در 17 سال گذشته رسیده است و 77 درصد از کارفرمایان گزارش کرده‌اند که در ایفای نقش مشکل دارند. یک مزیت وجود دارد زیرا تنها 33 درصد از سازمان‌ها در حال حاضر به دنبال کارکنان بااستعداد جدید هستند.

ابزار تجاری و شمول را ادغام می کند. فراتر از پرداختن به کمبود نیروی کار، بهره برداری از نیروی کار پنهان نیز با جنبش‌های اجتماعی گسترده‌تر به سمت فراگیری و مسئولیت اجتماعی همسو می‌شود. برای دسترسی به نیروی کار فراموش شده، منابع انسانی باید برخی از موانعی را که افراد این گروه اغلب با آن مواجه هستند برطرف کند. به عنوان مثال، 38٪ از داوطلبان مشاغل ساعتی هنگام درخواست شغل پاسخی از کارفرما دریافت نمی کنند.

اجرای این استراتژی استخدام می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پذیرش استخدام مبتنی بر مهارت و شناخت مهارت‌های قابل انتقال
  • ایجاد آگهی‌های شغلی فراگیر
  • ساده سازی دسترسی به فرصت‌های مهارت آموزی و ارتقاء مهارت برای همه کارکنان.

2. ایجاد برنامه ارجاع کارمند جهت جذب نیروی کار جدید

استفاده از برنامه ارجاع کارمند به عنوان (بخشی از) استراتژی استخدام مزایای زیادی دارد، از جمله:

روند استخدام را تسریع می کند. 62 درصد از سازمان‌هایی که برنامه‌های ارجاع کارمندان دارند یعنی از کارمندان خود می‌خواهند کارکنان با استعداد و مناسب جدید به سازمان معرفی کنند، میانگین زمان جذب نیروی جدید را کاهش داده‌اند.

شانس تناسب فرهنگ نیروی جدید با فرهنگ سازمان را افزایش می‌دهد. کارمندان فقط افرادی را معرفی می کنند که می‌دانند ارزش‌ها و سبک‌های کاری مشابهی با فرهنگ و سیستم سازمان دارند.

هزینه های استخدام را کاهش می‌دهد. 84 درصد از شرکت ها، ارجاع کارمندان را مقرون به صرفه‌ترین استراتژی استخدام می‌دانند.

گردش مالی کلی را کاهش می‌دهد. طبق یک مطالعه توسط اداره ملی تحقیقات اقتصادی، 15٪. کارکنان ارجاع شده 70 درصد بیشتر از سایر کارمندان در سازمان می‌مانند.

باعث افزایش مشارکت کارکنان می‌شود. یک برنامه ارجاع کارمند می‌تواند تعامل کارکنان ارجاع شده و فعلی را افزایش دهد، زیرا آن‌ها بیشتر در تلاش‌های استخدام شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ایجاد یک برنامه ارجاع موثر نباید خیلی پیچیده یا گران باشد. فقط مطمئن شوید که برنامه شما شامل عناصر زیر است:

  • مشوق ها. این می‌تواند پول نقد باشد (که معمولاً مناسب‌ترین گزینه است)، اما مرخصی اضافی یا سایر مزایاها نیز مؤثر است.
  • ساده نگه داشتن. اطمینان حاصل کنید که برنامه ارجاع شما قابل درک و استفاده از آسان است.
  • بازخورد. کارمندانی را که فردی را معرفی کرده‌اند در مورد وضعیت ارجاع خود، به روز نگه دارید.
  • تجلیل از کارکنانی که نیروی جدید و مناسب ارجاع داده‌اند.

3. اولویت قرار دادن کشف استعدادها و فرصت‌های جدید رشد کارکنان با اهداف بلند مدت شغلی

اگر شرکت‌ها می‌خواهند در رقابت باقی بمانند، نمی‌توانند برای پر کردن شکاف‌ها فقط به جذب استعدادها تکیه کنند. دو رکن اصلی وجود دارد:

  1. توسعه استراتژی‌های استعداد. این شامل ظهور منابع استعداد داخلی و ارزیابی مجدد مسیر شغلی سنتی است. شرکت‌ها رویکرد شبکه‌ای شغلی را برای ترویج حرکت‌های شغلی اتخاذ می‌کنند.
  2. تحریک کارکنان فعلی جهت رشد و پیشرفت با اهداف بلندمدت شغلی باید فراتر از جابجایی کارکنان در داخل سازمان اتفاق بی‌افتد.

4. کار کردن روی برند کارفرمایی سازمان

برند کارفرمای شما چهره ای است که شرکت شما به عنوان یک کارفرمای بالقوه به دنیای بیرون نشان می‌دهد. این مجموع همه چیزهای مختلف است که مردم وقتی از آن‌ها می پرسند کار کردن در شرکت X یا Y چگونه است فکر می‌کنند.

نام تجاری کارفرما و پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) دست به دست هم می دهند. EVP شما قولی است که به عنوان یک کارفرما به کارکنان خود در ازای تعهد آنها می‌دهید. این مجموعه تمام مزایا و پاداش‌هایی است که کارکنان از سازمان خود دریافت می‌کنند.

یک نام تجاری کارفرمای قوی نشان دهنده EVP شما است و به شما در جذب نامزدها کمک می کند. یک نام تجاری شناخته شده به این معنی است که متقاضیان شما را به راحتی پیدا می کنند و به طور طبیعی درخواست می دهند که در سازمان شما مشغول به کار شوند. این به نوبه خود منجر به کاهش هزینه‌های استخدام می‌شود و جزء استراتژی استخدام که بسیار موثر هم هست محسوب می‌شود. در واقع، شرکت‌هایی با نام تجاری کارفرمایی قوی شاهد کاهش 43 درصدی هزینه‌های استخدام هستند.

به روشی مشابه، یک EVP قوی باعث می‌شود کارمندان شما به کار کردن برای شرکت شما افتخار کنند و احتمال بیشتری دارد که درباره شما مثبت صحبت کنند. این می‌تواند منجر به ارجاع بیشتر و تبلیغات خوب بیشتر برای سازمان شما به عنوان یک کارفرما شود.

5. از داده‌های استخدام برای تصمیم گیری استفاده کنید

شما می‌توانید از بهترین استراتژی‌های استخدام در جهان استفاده کنید، معیارهای استخدام به شما کمک می کند روند استخدام خود را ارزیابی کنید و اینکه آیا افراد مناسب را استخدام می‌کنید یا خیر. این به شما امکان می دهد استراتژی‌های خود را بر اساس داده ها تکرار و بهینه کنید.

برخی از معیارها برای پیگیری عبارتند از:

  • زمان پر کردن
  • زمان استخدام
  • منبع استخدام
  • گردش مالی استخدامی جدید
  • کیفیت استخدام

دوره استعدادیابی و جانشین پروری

جذب استعداد یک محرک حیاتی برای رشد و توسعه بلندمدت و فرهنگ سازمانی در یک سازمان است. کارکنانی که با دقت انتخاب شده‌اند می‌توانند در یک سازمان برتری پیدا کنند و برند کارفرمایی را بهبود بخشند و جابجایی کارکنان را کاهش دهند.

6. بهبود حضور آنلاین و آفلاین سازمان

حضور آنلاین و آفلاین شرکت شما تصویری از هویت برند، ارزش‌ها و کیفیت خدمات یا محصولاتی است که ارائه می‌دهید. این چیزی است که اولین تأثیر را بر نامزدهای بالقوه شما می گذارد و لحن انتظارات آن‌ها را تعیین می کند.

حضور آنلاین و آفلاین شما شامل در تمامی پلتفرم‌های آنلاین و افلاین، کانال‌هایی مانند صفحه شغلی شما، اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های بررسی کارفرما، کمپین‌های ایمیل، رویدادهای استخدام، برنامه‌های ارجاع و مشارکت جامعه است.

حضور منسجم آنلاین و آفلاین باعث ایجاد اعتبار در نظر مخاطبان شما می‌شود و حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد.

در اینجا چند ایده برای بهبود دیده شدن شرکت شما وجود دارد:

از توصیفات کارمندان استفاده کنید. مانند اشتراک گذاری گواهینامه‌ها در رسانه های اجتماعی.

سوالات متداول استخدام (پرسش متداول) را اضافه کنید. یک راه عالی برای مقابله با برخی از سوالات و نگرانی‌هایی که کاندیداها اغلب دارند این است که به سادگی بخش پرسش‌های متداول فرآیند استخدام را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

از کارمندان بخواهید محتوا را به اشتراک بگذارند. مردم تمایل دارند به اطلاعات بیشتر اعتماد کنند که از افراد واقعی به جای شرکت ها باشد. هنگامی که کارمندان محتوای شرکت خود را به اشتراک می‌گذارند، بازدید از آن پست‌ها و تعامل را تا هشت برابر افزایش می‌دهد.

7.ایجاد برنامه استراتژی بازاریابی استخدامی

مشابه بازاریابی محصولات یا خدمات خود برای مشتریان بالقوه خود، بازاریابی استخدامی به معنای استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی مختلف است تا سازمان و فرصت‌های شغلی خود را در مقابل نامزدهای بالقوه خود قرار دهید.

بازاریابی استخدامی شامل فعالیت‌هایی مانند:

  • از آگهی‌های شغلی برنامه‌ریزی شده برای جذب کاندیداهای واجد شرایط و پر کردن مشاغل خالی خود استفاده کنید.
  • به اشتراک گذاری تجربیات کارکنان از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و ویدئوها
  • سازماندهی و شرکت در رویدادهای استخدامی مانند نمایشگاه‌های شغلی مجازی، جلسات غیررسمی ناهار و یادگیری.

استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی استخدامی می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت فرآیند استخدام شما داشته باشد. به عنوان مثال، آگهی‌های شغلی با ویدیو 34 درصد نرخ درخواست بالاتری دارند و 75 درصد از کاندیداها می‌گویند که ظاهر و احساس یک پست بر تصمیم آنها برای درخواست تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، شرکت‌هایی که از پلتفرم بازاریابی اختصاصی استخدام استفاده می‌کنند، زمان کوتاه‌تری برای پر کردن و 3 برابر کیفیت بهتر استخدام گزارش می‌دهند.

8. برقراری تعامل با کاندیداهای قبلی

به گفته لینکدین، 70 درصد نیروی کار جهانی را نامزدهای منفعل تشکیل می‌دهند. اینها افرادی هستند که فعالانه به دنبال تغییر شغل نیستند، اما در صورت رسیدن به نقش مناسب، به فکر جابه‌جایی هستند. یکی از راه‌های تعامل با کاندیداهای منفعل این است که آنها را وادار کنید تا به جمع استعدادهای شما بپیوندند (برندسازی ثابت کارفرما در اینجا کمک می‌کند). ارسال منظم محتوای آموزشی و مرتبط، که به عنوان مثال می‌تواند به آن‌ها در حرفه خود کمک کند، می‌تواند راهی عالی برای ماندن در ذهن آن‌ها و ایجاد رابطه باشد. راه دیگر برای تعامل با استعدادهای منفعل، از طریق ایجاد موقعیتی برای جذب استعداد برای فرصت‌های شغلی آینده است .

9. بهبود عملکرد منابع و کارکنان خود

منبع یابی یک رویکرد پیشگیرانه برای استخدام است که در آن استخدام کنندگان فعالانه به جستجوی نامزدهای بالقوه می‌پردازند و روابط خود را با آن‌ها ایجاد می کنند، حتی اگر فعالانه در جستجوی شغل نباشند (مانند نامزدهای منفعل که در بالا ذکر کردیم).

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا منبع یابی باید نقش مهمی در استراتژی استخدام استعداد سازمان شما داشته باشد:

  • دسترسی به یک منبع استعداد بزرگتر را ایجاد می‌کند. منبع یابی به شما این امکان را می‌دهد که از مجموعه گسترده‌تری فراتر از متقاضیان مستقیم بهره ببرید.
  • پر کردن موقعیت‌های شغلی‌ای که پر کردن آنها سخت است را آسا‌ن‌تر می کند. منبع یابی برای پر کردن موقعیت‌هایی که به نامزدهای واجد شرایط بیشتری نیاز دارند مفید است. شما می‌توانید با تماس مستقیم با نامزدها ارتباط خود را شخصی سازی کنید و شانس ارتباط با آن‌ها را افزایش دهید.
  • مزیت رقابتی ایجاد می کند. ارتباط فعالانه با نامزدهای بالقوه از طریق منبع یابی به شما مزیت رقابتی در جذب و استخدام استعدادهای برتر می‌دهد. شما می‌توانید با درگیر شدن با کاندیداها قبل از اینکه فعالانه برای شغل درخواست دهند، از رقابت پیشی بگیرید.

در اینجا چند نکته برای شروع منبع یابی نامزدها آورده شده است:

یک شخصیت نامزد ایده آل ایجاد کنید. این شامل ایجاد پروفایلی است که مهارت‌ها، تجربه و ویژگی‌های نامزد مورد نظر را مشخص می‌کند.

استخدام لینکدین را بررسی کنید. لینکدین همچنان بزرگترین شبکه حرفه ای جهان است. به این ترتیب، دسترسی بی نظیری را برای استخدام کنندگان به یک منبع عظیم جذب استعداد فراهم می‌کند.

صفحه مشاغل (صفحه همکاری با ما یا استخدام) خود را  در سایت بهینه کنید صفحه مشاغل خود را به عنوان یک کانال منبع یابی غیرفعال در نظر بگیرید. برای بهینه سازی آن صفحه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ناوبری آسان و کاربر پسند بودن
  • پیاده سازی یک تابع جستجوی کار کاربر پسند
  • ارائه گزینه ای برای اشتراک در منبع استعداد و/یا هشدارهای شغلی.

10. برقراری رابطه خوب و در تماس بودن با کارکنان قبلی سازمان

UKG گزارش می‌دهد که تقریباً 20٪ از کارمندانی که در طول همه گیری کار خود را ترک کردند، از آن زمان به کارفرمایان سابق خود بازگشته‌اند.

تجزیه و تحلیل HBR از این کارمندان به اصطلاح بومرنگ نشان داد که در سراسر سازمان‌ها در صنایع مختلف، 28 درصد از «استخدام‌های جدید» را استخدام‌کنندگان بومرنگ تشکیل می‌دهند که در 36 ماه گذشته استعفا داده‌اند.

استخدام مجدد یک کارمند سابق مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • آنها قبلاً شرکت را می‌شناسند و دانش سازمانی ارزشمندی دارند
  • آنها سریعتر بازده خواهند داشت.
  • آن‌ها دیدگاه‌های جدیدی را که در مدت دوری خود از به دست آورده‌اند، در ذهن دارند.
  • آنها می‌توانند روحیه کارکنان را تقویت کنند.

یکی از راه‌های نسبتا ساده برای حفظ ارتباط با کارمندان سابق، ایجاد یک صفحه خصوصی در لینکدین یا فیس بوک (یا هر دو) برای ارتباط با کارکنان قبلی است.

11. افزایش تجربه کاندیداها

بخش بزرگی از موفقیت استراتژی‌های استخدام به تجربه ای که نامزدها دارند بستگی دارد. برای مثال، گزارش تجربه کاندیدای CareerPlug نشان داد که:

  • 48 درصد از جویندگان کار حداقل یک تجربه منفی در فرآیند استخدام در 12 ماه گذشته داشته اند.
  • 49 درصد از جویندگان کار به دلیل تجربه ضعیف نامزد پیشنهاد شغلی را رد کردند.

جالب توجه است، طبق همان گزارش، دو دلیل اصلی که نامزدها پیشنهادهای شغلی را رد کردند:

اول) غرامت و مزایا  و برآورده نکردن انتظارات

ب) تجربه منفی با افراد در فرآیند مصاحبه

به گفته Eva Toledo، مشاور جستجوی اجرایی در Kepler Search، رفتار محترمانه با همه نامزدها، برقراری ارتباط به موقع و ارائه بازخورد سازنده می تواند تأثیر مثبتی بر جای بگذارد، حتی بر روی کسانی که ممکن است در نهایت استخدام نشوند. خاطرنشان می‌کند: «ما حتی ارجاعاتی را از نامزدهایی دیده‌ایم که بر اساس تجربه مثبتی که با ما داشتند انتخاب نشده‌اند.

12. اجرای استخدام مبتنی بر مهارت

استخدام مبتنی بر مهارت به استخدام کارمندان بر اساس مجموعه مهارت‌های افراد به جای دستاوردهای آموزشی یا نقش‌های شغلی گذشته آن‌ها اشاره دارد.

این رویکرد شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به دنبال مهارت‌های قابل انتقال یا توانایی داوطلب برای توسعه آن‌ها در محل کار باشند. یکی از مزایای مهم استخدام مبتنی بر مهارت این است که می‌تواند استعداد بسیار بزرگ‌تری ایجاد کند. به عنوان مثال، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا از نیروی کار فراموش شده‌ای که قبلاً به آن اشاره کردیم، بهره ببرند.

با این حال، برای اکثر شرکت ها، این رویکرد مستلزم برخی تغییرات (قابل توجه) در فرآیند استخدام آنها است. بانک آمریکا الزامات مدرک تحصیلی را برای اکثر مشاغل سطح ابتدایی خود رها کرد تا نامزدهایی را جذب کند که در غیر این صورت ممکن بود نادیده گرفته شوند.

میریام گروم، مدیرعامل Mindful Career و Leader Human Capital در KPMG، در مورد چگونگی انتقال به سمت استخدام مبتنی بر مهارت توصیه می کند: «توضیحات شغلی را بازنگری کنید. به جای فهرست کردن مدارک تحصیلی و سال ها تجربه، مهارت‌های کلیدی مورد نیاز را برجسته کنید. از ابزارهای ارزیابی مهارت ها در طول فرآیند استخدام برای ارزیابی عینی توانایی‌های یک نامزد استفاده کنید.

13. تقویت روابط استخدام کننده و مدیر استخدام

وقتی در مورد استراتژی‌های استخدام خلاق فکر می کنید، تقویت رابطه بین استخدام کنندگان و مدیران استخدام کننده ممکن است اولین چیزی نباشد که به ذهنتان خطور می کند و با این حال، رابطه بین این دو فرد یک عنصر ضروری برای موفقیت تلاش‌های استخدامی سازمان شما است. این به بهبود کیفیت استخدام، کاهش زمان استخدام، و تأثیر مثبت بر تجربه نامزد کمک می کند.

در اینجا چند قانون اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  • انتظارات را تعیین کنید. این به هر دو طرف مربوط است. برای مثال، مدیر استخدام باید در مورد انتظارات خود از نظر زمان بندی و الزامات نامزد (چه چیزی غیرقابل مذاکره است و چه چیزی خوب است) شفاف باشد. استخدام کننده همچنین باید در مورد آنچه می‌توان در مورد زمان بندی و نامزدهای این نوع نقش انتظار داشت شفاف باشد.
  • به روز رسانی منظم. به طور مرتب با مدیران استخدام تماس بگیرید و آنها را تشویق کنید تا در مورد پیشرفت و پیشرف‌ های مربوط به شغل خالی با شما تماس بگیرند. این به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم مسیر خود را تغییر دهید.
  • موفقیت‌ها را جشن بگیرید. این بخش نادیده گرفته شده از رابطه قوی بین استخدام کننده و مدیر استخدام است. هنگامی که یک نامزد با موفقیت استخدام می‌شود، این را به عنوان نتیجه یک همکاری مثمر ثمر بدانید و مناسبت را مشخص کنید.

14. بهبود بخشیدن روند مصاحبه خود

فرآیند مصاحبه شما باید اطمینان حاصل کند که همه نامزدها به طور عینی ارزیابی می‌شوند. همان‌قدر که همه ما می‌خواهیم اینطور باشد، واقعیت این است که اغلب، تعصب هنوز به فرآیند انتخاب راه پیدا می‌کند. به عنوان مثال، مطالعه ای توسط دانشگاه پرینستون نشان داد که تست های ارکستر نابینا برای زنان بهتر کار می کند. زمانی که سمفونی‌ها شروع به برگزاری آزمون‌های کور برای نوازندگان کردند، نوازندگان زن بلافاصله 50 درصد بیشتر احتمال داشت که به دور بعدی روند تست بازیگری برسند.

راه های مختلفی برای بهبود فرآیند مصاحبه وجود دارد، به عنوان مثال، با استفاده از فرم ارزیابی مصاحبه. این سند ساختاریافته برای ثبت و ارزیابی عملکرد یک نامزد در طول مصاحبه استفاده می‌شود. دلیل شماره یک استفاده از فرم ارزیابی مصاحبه این است که تصمیم گیری را عینی‌تر می کند و خطر سوگیری‌ها را کاهش می‌دهد.

سایر عواملی که می‌تواند روند مصاحبه شما را بهبود بخشد، داشتن پانل‌های مصاحبه متنوع و اجتناب از پرسیدن سوالات ترفندی، حفظ مکالمات شما تا حد امکان مرتبط با شغل است.

بن لامارش، مدیر کل یک شرکت استخدام و مشاوره Lock Search Group تاکید می‌کند:

“بدترین لحظات در شغل استخدامی من زمانی بود که برای پاسخ دادن به سؤالات اساسی نامزد در مورد شغل تلاش کردم. در طول سال‌ها، متوجه شدم که چگونه مصاحبه‌های شغلی باید به هر دو صورت پیش برود. یک نامزد جدی باید از شما در مورد فرهنگ شرکت، شرح شغل، مهارت‌های سخت/نرم مورد نیاز و موارد دیگر سؤال کند. Lamarche می گوید، آماده بودن برای مصاحبه کنندگان به همان اندازه که برای مصاحبه شوندگان ضروری است، برای او هم ضروری است.”

15. استفاده از کارکنان پاره وقت

همانطور که قبلاً دیده‌ایم، شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای باید به فراتر از مجموعه‌های سنتی نامزدها و راه‌اندازی اشتغال نگاه کنند تا کمبود استعداد و انتظارات کارکنان در حال تحول را برطرف کنند.

استخدام یک کارمند پاره وقت در یک قرارداد کوتاه مدت یا طبق نیاز می‌تواند یک جایگزین عالی و مقرون به صرفه باشد. نه تنها هزینه‌های مربوط به استخدام آنها بسیار پایین‌تر است، بلکه اگر فردی را استخدام کنید که مناسب نیست، عواقب آن چندان بزرگ نیست. 36٪ از جذاب ترین کارفرمایان جهان، طبق گفته Universum، از فریلنسرها استفاده می کنند و 22٪ در آینده نزدیک قصد دارند این کار را بکنند چرا که یک فریلنسر عالی همیشه می تواند یک کارمند تمام وقت شود، اگر هر دو طرف از همکاری با یکدیگر لذت ببرند یا برای فرصت های آینده در مخزن استعداد شما قرار بگیرند.

16.استخدام‌های مجازی

استخدام استعدادها از طریق دانشگاه‌ها می‌تواند راهی عالی برای ایمن کردن نامزدهای (Gen Z) برای موقعیت‌های ابتدایی، دسترسی به یک منبع عظیم استعداد و معرفی سازمان شما به نسل جدید باشد. به این ترتیب، استخدام دانشگاه باید یک استراتژی استخدام مهم شمرده شود.

حمایت مالی و شرکت در رویدادهای (آنلاین) سازماندهی شده توسط انجمن‌های دانشجویی مختلف برای برقراری ارتباط با نامزدهای بالقوه برای دوره های کارآموزی یا دوره‌های تحصیلات تکمیلی مناسب بوده و یا حتی می‌توان در سایت یک صفحه لندینگ به این منظور برای جذب نیروی جوان و دانشجو در نظر گرفت.

17. یکپارچه سازی فرآیندهای استخدام و پذیرش

در حالی که به طور دقیق، جذب کارمند به منزله جذب نیرو نیست، یک فرآیند نامطلوب ورود به سیستم قطعا می‌تواند بر تلاش‌های استخدام شما تأثیر بگذارد.

افرادی که تجربه ورود رضایت‌بخشی نداشته‌اند ممکن است به‌زودی پس از شروع، کار خود را ترک کنند یا تجربه خود را در انجمن‌هایی مانند Glassdoor به اشتراک بگذارند، که در دسترس نامزدهای احتمالی برای خواندن است. به این ترتیب، فرآیند پذیرش شما باید چیزی باشد که باید هنگام توسعه استراتژی استخدام خود در نظر بگیرید.

نحوه اجرای استراتژی استخدام موثر

در حالی که طوفان فکری استراتژی‌های استخدام اولین گام است، چالش واقعی در زنده کردن و عملی سازی آن‌ها نهفته است. بیایید به چند نکته برای پیاده سازی این موضوع نگاهی بیندازیم:

نیازهای استخدامی سازمان خود را درک کنید: قبل از ورود به هر استراتژی، بسیار مهم است که درک روشنی از آنچه سازمان شما واقعاً نیاز دارد داشته باشید. این به معنای درک نقش‌هایی است که باید پر کنید، مهارت‌های مورد نیاز و نوع نامزدهایی که به بهترین وجه با فرهنگ شرکت شما مطابقت دارند.

“کندرا جانفسکی، مدیر عامل منابع انسانی در Vault Consulting می‌گوید: «فرایند دیگری که لازم است این است که مشخص شود کدام دو از سه محور برای افتتاحیه یا نقش اولویت دارند: ((زمان‌بندی، هزینه یا کیفیت». به عنوان مثال، تمرکز استراتژی استخدام برای استخدام سریعترین کاندیداهای با کیفیت به معنای هزینه بیشتر با استفاده از headhunters و منابع اضافی برای بررسی و جابجایی نامزدها در طول سفر است.”

استراتژی جذب استعداد فعلی خود را بررسی کنید: یک قدم به عقب بردارید و استراتژی های استخدام موجود خود را به طور انتقادی ارزیابی کنید. مشخص کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. این نه تنها به شما کمک می کند تا زمینه های بهبود را مشخص کنید، بلکه مطمئن شوید که اشتباهات گذشته را تکرار نمی کنید.

سعی نکنید همه کارها را به یکباره انجام دهید: ابتدا روی استراتژی ها یا تغییراتی که بیشترین تأثیر را خواهند داشت تمرکز کنید.

به طور مداوم بازخورد نامزدها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و عمل کنید: فرآیند استخدام یک خیابان دو طرفه است. به طور منظم از کاندیداها بازخورد جمع آوری کنید تا بینش ارزشمندی در مورد تجربه و دیدگاه آنها به دست آورید. تجزیه و تحلیل این بازخورد می تواند زمینه های بهبود شما در فرآیند استخدام و جذب را برجسته کند و به شما کمک کند استراتژی استخدام خود را توسعه دهید و همیشه بهترین تجربه ممکن را به استخدام کنندگان بالقوه ارائه دهید.

سازگار باشید: استراتژی‌های استخدام شما و فرآیند کلی استخدام، همگی ادراکات نامزدها را از سازمان شما به عنوان یک کارفرما شکل می‌دهند. شما باید در طول تلاش های استخدام خود پیام‌های قانع کننده و ثابتی ایجاد کنید تا اعتماد نامزد را جلب کنید و انتظارات روشنی از ارزش ها، فرهنگ و چشم انداز شرکت خود ایجاد کنید.

بسته به نیازهای استخدامی و بودجه سازمان خود، می‌توانید استراتژی استخدامی را اجرا کنید که کسب و کار شما را در مقابل استعدادهای مناسب قرار دهد و آن را به عنوان یک کارفرمای جذاب نشان دهد. یک استراتژی استخدام به خوبی اجرا شده نه تنها جای خالی را پر می کند، بلکه به رشد و موفقیت سازمانی بلندمدت کمک می کند.

سوالات متداول

استراتژی استخدام راه‌هایی برای یافتن بهترین نامزدها برای موقعیت‌های شغلی باز سازمان شما هستند.

یک استراتژی استخدام موفق از سه عنصر اصلی تشکیل شده است: آنچه می‌خواهید به آن برسید (هدف خود)، چگونه می‌خواهید به آن هدف برسید و روشی برای سنجش موفقیت استراتژی خود است.

نمونه‌هایی از استراتژی‌های استخدام عبارتند از طراحی یک برنامه ارجاع کارمند، بهره‌برداری از نیروی کار پنهان، ایجاد یک فرآیند فوق‌العاده خارج شدن از چارچوب، حفظ روابط خوب با کارکنان و بهینه‌سازی فرآیند مصاحبه.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *