مدیریت منابع انسانی

15 شغل در حوزه منابع انسانی

شغل در حوزه منابع انسانی

کسانی که مشتاق کمک به سازمان برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود و کمک به کارکنان در طول چرخه عمر کارکنان هستند، در مشاغل مدیریت منابع انسانی پیشرفت خواهند کرد.

بر اساس گزارشات، 37 درصد از فارغ التحصیلان منابع انسانی 15 ماه پس از فارغ التحصیلی به عنوان متخصص HR، در زمینه مشاوره منابع انسانی یا آموزش مباحث مرتبط با این حوزه مشغول به کار می‌شوند. اما با این حال، به دلیل گسترده بودن این حوزه بسته به مهارت‌ها و علایق خود، می‌توانید یکی از مسیرهای شغلی در حوزه مدیریت منابع انسانی یا  HRM را انتخاب کنید.

این مقاله به بررسی چیستی مدیریت منابع انسانی، محبوب‌ترین مسیرهای شغلی در HRM (و مهارت‌های مورد نیاز برای هر نقش) و چگونگی شروع یک حرفه در مدیریت منابع انسانی امروزی می‌پردازد.

مدیریت منابع انسانی چیست؟

مدیریت منابع انسانی شیوه استراتژیک استخدام، توسعه و حمایت از کارکنان در یک سازمان برای کمک به دستیابی به اهداف تجاری است. در حالی که HRM بسته به صنعت و اندازه شرکت متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی شامل استخدام، مراقبت از رفاه کارکنان، آموزش و توسعه، ایجاد فرهنگ کاری مثبت، مدیریت مزایای جبران خسارت و رسیدگی به هرگونه شکایت کارکنان است.

در نهایت، هر سازمانی که می‌خواهد افراد مناسب با مهارت‌های مناسب را برای انجام امور سازمان جذب کند. سازمان همچنین باید آن کارکنان را مدیریت و توسعه دهد و عملکردهای برتر را حفظ کند تا اطمینان حاصل شود که شرکت سازنده و سودآور باقی می‌ماند. عملکرد مدیریت منابع انسانی در کمک به سازمان در دستیابی به این امر مهم است.

15 شغل مدیریت منابع انسانی

اگر به شغلی در مدیریت منابع انسانی علاقه دارید، می‌توان چندین نقش مختلف را در نظر گرفت. در زیر پنج دسته از محبوب‌ترین ها آورده شده است: نقش های ارائه دهنده خدمات، نقش های ارائه دهنده راه حل، نقش های مشاوره، نقش‌های استراتژیک و نقش‌های عمومی.

نقش‌های ارائه دهنده خدمات

  • مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی نقشی در سطح ابتدایی است که در درجه اول بر اسناد اطلاعات کارکنان، مدیریت داده‌ها و سیستم‌های منابع انسانی (مانند HRIS) و ارزیابی روابط کارکنان تمرکز می‌کند. آنها در کنار مدیران برای رفع نگرانی‌ها و حل مشکلات کار می کنند تا محیط کاری مثبت، ایمن و راحت را برای همه کارکنان تضمین کنند.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

مدیریت منابع انسانی: اطمینان از صحیح و به روز بودن اطلاعات کارمندان در سیستم، تهیه قراردادهای کارمند، اسناد آنبوردینگ کارکنان و لیست جبران خدمت و مزایا.

تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها: انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها و کمک به توسعه سیاست‌ها و رویه های منابع انسانی.

سواد دیجیتال: استفاده از ابزارهای مختلف برای کمک به استخدام، ذخیره اسناد و بررسی پیشینه.

  • مدیر مزایا

مدیر مزایا برنامه‌های مزایای کارکنان را طراحی، اجرا و نظارت می‌کند. این برنامه‌ها شامل بیمه سلامت، برنامه‌های بازنشستگی، طرح‌های سلامتی، مرخصی با حقوق و سایر مزایای فریبنده برای جذب و حفظ استعدادهای استثنایی و در عین حال تضمین پایبندی به مقررات مربوطه است. مزایای مدیران در کنار بخش‌ها، ارائه‌دهندگان بیمه و فروشندگان مختلف کار می‌کنند و برای ارائه بسته‌های مزایای جامع و رقابتی که تجربه کارمندان را ارتقا می‌بخشد، همکاری می‌کنند.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

مدیریت مزایا: مهارت در مدیریت برنامه‌های مختلف مزایای کارکنان، درک ساختار طرح، فرآیندهای ثبت نام و مدیریت فروش

حل مسئله: در حل مسائل مربوط به مزایای کارکنان، رسیدگی به سؤالات و یافتن راه حل‌های خلاقانه برای رفع نیازهای مختلف کارکنان مؤثر است.

تجزیه و تحلیل داده ها: مهارت در استفاده از HRIS و سایر ابزارها برای جمع آوری، تفسیر و ارائه داده‌های مرتبط با منافع برای تصمیم گیری و گزارش.

تفکر استراتژیک: همسو کردن مزایا با اهداف استراتژیک کلی سازمان و کمک به برنامه ریزی بلندمدت نیروی کار.

  • مدیر پروژه منابع انسانی

مدیر پروژه منابع انسانی مسئول برنامه ریزی پروژه ها، ایجاد تیم‌ها و مدیریت منابع (زمان، پول و افراد) است. این نقش شامل استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه، سازماندهی، برنامه ریزی و مهارت‌های ارتباطی است. مهارت‌های مدیریت پروژه به طور کلی برای موثر بودن در این نقش مفید است.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

مدیریت منابع انسانی: گردآوری تیم مناسب با مهارت‌های مناسب در حین مدیریت منابع، آموزش و توسعه اعضای تیم به نفع پروژه. برنامه ریزی پروژه، برنامه ریزی، مدیریت ریسک و وظایف، اولویت بندی، رهبری و ارتباطات.

ارتباطات: ارتباطات کلامی و غیرکلامی جزء لاینفک موفقیت همه پروژه‌ها است و تضمین می‌کند که دستورالعمل‌ها و اهداف واضح هستند و ارتباط باز بین تیم‌ها، ذینفعان و مشتریان وجود دارد.

تحقیق: یافتن راه‌حلی برای مشکلات، پر کردن شکاف‌های دانش و تکمیل پروژه‌ها به نحو احسن.

تسلط بر ابزار: تسلط بر ابزارهای مدیریت پروژه برای وظایف مختلف، سبک‌های کاری، ساختارهای تیمی و بخش ها.

کوچینگ: حصول اطمینان از اینکه کل تیم خود را روشن و شاد، سازنده و با انگیزه کند. ارائه بازخورد سازنده، برجسته کردن زمینه‌های رشد، مدیریت نگرانی‌ها و تمرکز بر نقاط قوت و ضعف هر فرد.

نقش‌های ارائه دهنده راه‌حل

  • کارشناس توسعه سازمانی (OD)

متخصص توسعه سازمانی (OD) سبک کار فعلی را ارزیابی می‌کند، برای همه بخش‌ها برای بهبود اثربخشی عملیاتی و فرهنگ و افزایش سود و پتانسیل، بهبودهایی را پیشنهاد می‌کند و تضمین می‌کند. به عنوان یک متخصص OD، می‌توانید به سمت یک مدیر OD و بعداً به سمت بالاتر آن پیشرفت کنید.

  • مهارت های منابع انسانی برای این نقش

مهارت نرم افزار: مهارت در برنامه‌های مختلف نرم افزاری به ساده سازی عملیات، کاهش وظایف اداری تکراری و به دست آوردن بینشی در مورد اثربخشی عملیاتی سازمان کمک می کند.

آموزش: معرفی فرآیندها و فناوری جدید و آموزش کارکنان در استفاده از ابزارهای جدید برای افزایش بهره وری، توسعه سیستم‌های آموزشی و طراحی درس‌ها و مهارت‌های ارتباطی و رهبری قوی برای همکاری با منابع انسانی و آموزش کارکنان.

هوش تجاری: فرهنگ و عملیات شرکت را تجزیه و تحلیل کنید تا پیشرفت داشته باشید و بدانید که چه چیزی منجر به موفقیت و شکست تجاری می شود. درک درستی از امور مالی، بازاریابی، فروش، استخدام، آموزش، تجزیه و تحلیل و منابع انسانی برای اعمال تغییرات مثبت داشته باشید.

تجزیه و تحلیل داده ها: درک موفقیت کلی کسب و کار با استفاده از نرم افزار برای جمع آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج.

  1. کارشناس استعدادیابی

متخصص جذب استعداد، نامزدهای ماهر و مناسب را برای نقش‌های خاص در یک سازمان، به‌ویژه موقعیت‌های تخصصی‌تر که مستلزم استعداد یا توانایی‌های گسترده است، شناسایی می‌کند.

آنها مسئول تامین منابع، جذب، مصاحبه، استخدام و استخدام کارکنان در راستای اهداف بلند مدت شرکت هستند. آنها همچنین بر اطمینان از رضایت کارکنان در نقش خود متمرکز هستند.

  • مهارت های منابع انسانی برای این نقش

ابزارها و سیستم‌های منابع انسانی: دانش نحوه عملکرد سیستم‌های منابع انسانی اصلی و توانایی استفاده از ابزارها، از جمله سیستم‌های ردیابی متقاضی (ATS)، خدمات استخدام شخص ثالث و سایر ابزارها برای کمک به جذب استعداد.

مهارت‌های تحلیلی: استفاده از تجزیه و تحلیل برای درک معیارهای فعلی مانند نرخ حفظ، عملکرد و هزینه‌های استخدام و عملکرد برتر فعلی برای جستجوی بهترین نامزدها برای شرکت.

DEIB، تجربه و فرهنگ کارکنان: DEIB نه تنها در مورد ایجاد یک محل کار متنوع و فراگیر بلکه در مورد تضمین انطباق با قوانین و مقررات ضد تبعیض است. علاوه بر این، متخصصان جذب استعداد باید اطمینان حاصل کنند که نامزدها برای شغل و فرهنگ و ارزش‌های شرکت مناسب هستند.

مدیریت استعداد و عملکرد: باید در ارزیابی مهارت‌ها و شایستگی‌های نامزدها و تطبیق آن‌ها با الزامات نقش‌های خاص مسلط باشد. آنها همچنین به مهارت هایی در مدیریت استعداد و برنامه ریزی جانشین پروری نیاز دارند .  توانایی ارزیابی پتانسیل یک نامزد برای رشد و پیشرفت در سازمان یکی دیگر از مواردی است که باید به خوبی بلد باشند.

  1. مدیر استعدادیابی

یک مدیر استعداد مسئول شناسایی شکاف های استعداد در سازمان، کمک به کارکنان برای توسعه مهارت‌های خود و ایجاد یک محیط کاری مثبت برای همه است. استخدام، آموزش، توسعه و حفظ استعدادها تمرکز اصلی آنها است و برای موفقیت سازمان بسیار مهم است. این نقش مستلزم اشتیاق به کار با کارکنان، ایجاد یک شبکه گسترده و درک اینکه چه چیزی به موفقیت کسب و کار کمک می کند.

 

  • مهارت های منابع انسانی برای این نقش

استراتژی: یک برنامه استخدام مؤثر ایجاد کنید که بتواند مقیاس پذیر باشد و با اهداف و ارزش‌های سازمان همسو باشد. یک فرآیند مصاحبه موثر با استفاده از طیف وسیعی از آزمون‌های استعداد، ارزیابی‌ها و وظایف برای مشخص کردن نامزدهای مناسب برای هر نقش ایجاد کنید. ارزیابی بازار کار فعلی، جستجوی شکاف‌های بالقوه مهارت و برنامه ریزی برای آینده و  رشد کسب و کار.

توسعه استعداد: تعامل با کارکنان موجود برای برجسته کردن شکاف‌ها در دانش یا مهارت‌ها و ایجاد فرصت‌های یادگیری برای توسعه استعدادهای موجود برای برآورده کردن استراتژی بلندمدت کسب‌وکار.

توسعه و طراحی سازمانی: نقش مهمی در کمک به یک شرکت برای انطباق، رشد و شکوفایی با همسو کردن سرمایه انسانی آن با اهداف استراتژیک ایفا می کند.

  • ادمین منابع انسانی

ادمین منابع انسانی مسئول برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی در بخش منابع انسانی، از جمله استخدام، یادگیری و توسعه، پاداش و مزایا، روابط کار و غیره است. آنها همچنین نقش کلیدی در حمایت از تیم رهبری، توسعه و اجرای استراتژی‌های استعدادهای منابع انسانی، مدیریت بودجه منابع انسانی و گزارش در مورد معیارهای منابع انسانی دارند.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

تفکر استراتژیک: استراتژی‌های منابع انسانی را با اهداف بلند مدت شرکت هماهنگ کنید و برنامه‌هایی را با تمرکز بر آینده بسازید.

رهبری: رهبری و ایجاد انگیزه در یک تیم منابع انسانی، مدیریت چندین پروژه در هر زمان معین و ارائه راهنمایی به مدیران در مورد مسائل کارکنان، از جمله مدیریت عملکرد، اقدامات انضباطی و خاتمه کار است.

انطباق: با قوانین و مقررات استخدامی به‌روز باشید و سیاست‌ها و اسناد منابع انسانی را بر این اساس اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار با تمام قوانین قابل اجرا مطابقت دارد.

هوش تجاری: درک عملیات و معیارهای مالی کسب و کار، ارائه پشتیبانی منابع انسانی که با اهداف کوتاه مدت و بلندمدت همسو می‌شود و نشان دادن اینکه چگونه این حمایت نقش کلیدی در رشد کسب و کار ایفا می‌کند..

نقش‌های استراتژیک

  • مدیر جبران خدمت

مدیر جبران خدمت مسئول توسعه و رهبری استراتژی پاداش برای سازمان است. هدف ایجاد یک بسته حقوق و مزایای قانع کننده است که به جذب، حفظ و ایجاد انگیزه استعدادهای برتر در بازار کار رقابتی کمک می‌کند. این شخص همچنین مسئول مشاوره رهبران کسب و کار در مورد بهترین استراتژی برای کل فرآیندهای پاداش است.

  • مهارت های منابع انسانی برای این نقش

تفکر استراتژیک: به طور استراتژیک فکر کنید تا یک چشم انداز بلند مدت برای برنامه پاداش و مزایای شرکت ایجاد کنید که با استراتژی کلی کسب و کار همسو باشد.

مهارت های تحلیلی: قادر به استفاده از نرم افزارها و ابزارهای تخصصی برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده‌های مربوط به پاداش، مزایا و هزینه‌های کارکنان برای توسعه یک برنامه پاداش موثر باشید.

مهارت‌های ارتباطی: مهارت‌های ارتباطی قوی کلامی و نوشتاری برای انتقال اطلاعات کلیدی و پیچیده در مورد برنامه پاداش به طیف وسیعی از افراد از جمله رهبران، مدیران و کارمندان ضروری است.

مهارت‌های رهبری: مدیریت تیمی از متخصصان حقوق و مزایا، تعیین اهداف روشن، ارائه راهنمایی و پشتیبانی در صورت لزوم و ایجاد یک محیط کاری مثبت و مشارکتی برای همه.

  • مدیر منابع انسانی

در کوتاه مدت، مدیر ارشد یادگیری می‌تواند مدیر منابع انسانی شود که سیاست‌ها، فعالیت‌ها و کارکنان بخش منابع انسانی را مدیریت می کند. آن‌ها با مشاوره هیئت مدیره در مورد پیامدهای منابع انسانی تصمیمات آن، به استراتژی کلی شرکت کمک می‌کنند.

  • مهارت های منابع انسانی برای این نقش

تخصص منابع انسانی: دانش کامل از اصول، خط مشی‌ها و شیوه‌های منابع انسانی، از جمله قوانین و مقررات منابع انسانی، استخدام، حفظ، فناوری، پاداش و مزایا و روابط کارکنان.

تفکر و برنامه ریزی استراتژیک: تفکر و برنامه ریزی پیش رو در یک سازمان جهانی ضروری است و به اطمینان از همسویی سیاست‌های منابع انسانی با اهداف تجاری کمک می کند.

شایستگی بین فرهنگی: کارکردن مؤثر با طیف وسیعی از افراد با پیشینه‌های فرهنگی متنوع و دانستن اینکه چگونه سیاست‌ها و شیوه‌های منابع انسانی را متناسب با فرهنگ‌های دیگر تنظیم کنید، در یک سازمان جهانی مهم است.

نوآوری و خلاقیت: خلاقانه فکر کنید و سیاست‌ها و فرآیندهای منابع انسانی جدید را نوآوری کنید که مزیت رقابتی، کسب و کار را برای آینده تضمین می کند و با اهداف بلندمدت همسو می‌شود.

  • CHRO

افسر ارشد منابع انسانی (CHRO) در تیم اجرایی است و اغلب به عنوان افسر ارشد، رئیس استعداد یا فرهنگ، یا معاون منابع انسانی شناخته می‌شود. آنها رهبر منابع انسانی و فرهنگ کسب و کار و یک شریک استراتژیک هستند که تضمین می‌کند که استراتژی منابع انسانی با استراتژی کلی کسب و کار هماهنگ است. تمرکز اصلی دیگر، حمایت از یک فرهنگ فراگیر و متنوع است که در آن همه کارکنان احساس ارزشمندی، شنیده شدن و احترام می‌کنند.

  • مهارت های منابع انسانی برای این نقش

برنامه ریزی استراتژیک: توانایی توسعه و اجرای یک استراتژی موثر منابع انسانی که با اهداف و ماموریت کلی سازمان همسو باشد.

حساسیت فرهنگی: قهرمان یک فرهنگ سازمانی فراگیر، متنوع و مثبت باشید تا محیطی دلپذیر با فرصت های برابر ایجاد کنید.

فناوری و مدیریت داده ها: مدیریت سیستم‌ها، نرم افزارها و ابزارهای منابع انسانی و استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای شناسایی روندها و پیشنهاد تغییرات برای کمک به تحقق اهداف سازمانی از جمله مهارت‌های لازم در این زمینه است..

نقش‌های مشورتی

  • شریک تجاری منابع انسانی

شریک تجاری منابع انسانی نقشی در سطح متوسط ​​در یک شرکت در حال رشد است و بر استخدام، مدیریت منابع انسانی، پاداش و مزایا و موارد دیگر تمرکز دارد. آن‌ها رهبران را در مورد تصمیمات مربوط به افراد، سیاست‌ها، شیوه‌ها و فرآیندها راهنمایی و مشاوره می دهند.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

هوش تجاری: درک قوی از عملیات تجاری، امور مالی و استراتژی برای همسو کردن شیوه های منابع انسانی با اهداف تجاری ضروری است.

تفکر استراتژیک: شریک تجاری منابع انسانی باید قادر به توسعه و اجرای استراتژی‌های منابع انسانی باشد که از اهداف تجاری پشتیبانی می کند، نیازهای آینده را پیش بینی می‌کند و برنامه‌ای مناسب ایجاد می‌کند.

ایجاد رابطه: ایجاد روابط قوی با افراد در سراسر سازمان، از جمله رهبران، مدیران و کارکنان، برای حمایت از ابتکارات منابع انسانی، برقراری ارتباط موثر و ارائه داده‌ها و بینش‌ها به طور واضح و مختصر.

مدیریت تغییر: HRBP باید بتواند تمام ابتکارات تغییر را مدیریت کند، مانند اطلاع رسانی تغییرات، رسیدگی به نگرانی ها و اطمینان از اجرای موفقیت آمیز انتقال.

  • مشاور منابع انسانی

مشاور منابع انسانی یا یک متخصص عمومی در طیف گسترده ای از وظایف منابع انسانی است یا یک متخصص با تمرکز بر یک حوزه خاص. نقش اصلی آنها جذب، آموزش و حمایت از کارمندان برای کمک به رشد کسب و کار و تلاش در جهت ماموریت گسترده تر آن است. آنها ممکن است به صورت مستقل یا به عنوان بخشی از یک تیم گسترده تر کار کنند.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

روابط کارکنان: با همکاری با مدیران در مورد اختلافات کارکنان از کارمندان حمایت کنید، به ایجاد قراردادها کمک کنید و از طریق آموزش و پیشرفت شغلی در کسب و کار به افراد مناسب، توسعه را پیشنهاد دهید.

مهارت‌های تجزیه و تحلیل: با جستجوی الگوها در داده‌ها، چالش‌ها را شناسایی کنید و از این یافته‌ها برای پیشنهاد تغییرات یا راه حل‌هایی برای بهبود همه جنبه‌های منابع انسانی، از جمله حفظ استخدام و مدیریت کارکنان استفاده کنید.

آموزش منابع انسانی: نقش مشاور منابع انسانی اغلب موقتی است و شامل آموزش کارکنان منابع انسانی موجود برای کمک به سازمان برای بهبود بلندمدت شیوه‌های منابع انسانی است.

نقش‌های عمومی

  • HR Generalist

کارشناس ارشد منابع انسانی یک نقش در سطح متوسط ​​است و اغلب اولین مورد استخدامی منابع انسانی برای یک شرکت در حال رشد است. مسئولیت‌های آنها معمولاً شامل استخدام، سازماندهی بسته‌های پاداش و مزایا، رسیدگی به وظایف اداری و موارد دیگر است.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

مدیریت: قادر به مدیریت فرآیندهای مدیریت متعدد، از جمله شرح وظایف و آگهی ها، حقوق و دستمزد و پاداش، درخواست‌های قانونی، مرخصی و غیبت و غیره باشید.

روابط کارکنان: مهارت‌های بین فردی قوی برای استخدام، حضور و توسعه کارکنان برای حفظ استعدادهای برتر، دستیابی به اهداف تجاری و مدیریت روابط کارکنان، از جمله شکایات، درگیری‌ها و هر موضوع دیگری که پیش می‌آید.

آگاهی از قوانین و مقررات: درک کامل از قوانین و سیاست‌های استخدامی جاری مربوط به استخدام، جبران خسارات و روابط کارکنان و به روز ماندن در مورد هر گونه تغییر.

  • دستیار منابع انسانی

دستیار منابع انسانی یک نقش ابتدایی است. آنها وظایف اداری مربوط به استخدام، حقوق و دستمزد، ایجاد و به روز رسانی سوابق کارمندان و پشتیبانی از عملیات روزانه مدیران، کارمندان و نامزدهای منابع انسانی را انجام می دهند.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

مدیریت: صدور قراردادهای کاری، گردآوری و نگهداری سوابق کاغذی و دیجیتالی کارکنان، پردازش حقوق و دستمزد و حل مسائل، کمک به مستندسازی حقوق و مزایا کارکنان، وارد کردن داده‌های کارکنان در پایگاه داده مرکزی، نوشتن و ارائه گزارش فعالیت‌های منابع انسانی و غیره.

ارتباطات: ارتباط شفاف و باز با متقاضیان در طول فرآیند استخدام و استخدام‌های جدید در حین ورود به سازمان را حفظ کنید و از تمام سوالات و درخواست‌های مرتبط با منابع انسانی پشتیبانی کنید.

پشتیبانی: در بررسی نامزدها، برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه‌ها، برنامه‌های آموزشی و سمینارها، رویدادها و جلسات منابع انسانی و حفظ تقویم مدیران منابع انسانی نقش حمایتی ایفا کنید.

  • کارشناس منابع انسانی

متخصص منابع انسانی معمولاً دارای یک زمینه تخصصی مانند استخدام، روابط کارکنان، یا پاداش و مزایا خواهد بود و بخشی از یک تیم بزرگتر منابع انسانی خواهد بود. آن‌ها تمام عملکردهای منابع انسانی را در حوزه تخصصی خود نظارت خواهند کرد، از جمله توسعه سیاست‌ها و فرآیندهای موثر، ارتباط با کارکنان، تجزیه و تحلیل نتایج و پیشنهاد بهبود.

  • مهارت‌های منابع انسانی برای این نقش

مهارت‌های استخدام: توانایی غربالگری برنامه ها، انجام مصاحبه با نامزدها و کارمندان داخلی برای اطمینان از اینکه آن‌ها یک برنامه معرفی خوشایند به سازمان و آنبوردینگ خوبی دارند.

مهارت‌های دیجیتال: تسلط قوی بر ابزارهای منابع انسانی، از جمله HRIS، سیستم حقوق و دستمزد و سیستم ردیابی متقاضی، برای سرعت بخشیدن به فرآیندها و دستیابی به نتایج بهتر برای سازمان.

ارتباط: ارتباط موثر با مدیران منابع انسانی، مدیران استخدام، شرکای تجاری و مشتریان. مهارت‌های کلامی قوی برای بحث‌ها و جلسات و مهارت‌های نوشتاری قوی برای نوشتن ایمیل، نامه‌ها و یادداشت‌ها همگی برای انجام مسئولیت‌های این نقش مهم هستند.

ساختار واحد منابع انسانی

چگونه یک شغل در مدیریت منابع انسانی HRM شروع کنیم؟

شما می‌توانید چندین قدم برای شروع حرفه‌ای در مدیریت منابع انسانی بردارید و مهارت‌های خود را به عنوان یک متخصص منابع انسانی توسعه دهید. این‌ها شامل دنبال کردن تحصیلات، تجربه و راهنمایی است. بیایید چند مرحله کلیدی را در زیر بررسی کنیم.

مرحله 1: کسب صلاحیت

اگرچه در هنگام درخواست برای برخی از موقعیت‌های منابع انسانی اجباری نیست، اما کسب مدرک یا سایر مدارک مشابه در منابع انسانی راهی عالی برای پایه گذاری یک شغل موفق HR است. در رزومه شما تاثیرگذار به نظر می رسد، به شما امکان می‌دهد برای مشاغلی با شرایط تحصیل رسمی درخواست دهید.

مرحله 2: دریافت گواهینامه

گزینه دیگر دریافت گواهینامه حرفه‌ای HR است. بسیاری از گواهینامه‌ها را می‌توان به صورت آنلاین در زمان خود تکمیل کرد و به شما این امکان را می‌دهد تا در مسئولیت‌ها و تعهدات خود مهارت بیشتری کسب کنید. یک گواهینامه نیز در رزومه شما عالی به نظر می رسد و ادامه شغل در زمینه انتخابی شما را آسان‌تر می‌کند. در مورد مسیری که می‌خواهید طی کنید فکر کنید و یک گواهینامه رسمی شرکت در دوره مناسب برای مطابقت با آن تخصص انتخاب کنید.

مرحله 3: متخصص منابع انسانی به شکل T

حتی اگر حوزه‌ای را که می‌خواهید در آن تخصص داشته باشید، می‌دانید، ضروری است که همچنان در پنج شایستگی اصلی منابع انسانی تسلط داشته باشید: هوش تجاری، سواد داده، چابکی دیجیتال، حمایت از افراد و تعالی اجرا. این به عنوان تبدیل شدن به یک متخصص منابع انسانی T شکل شناخته می‌شود. به مهارت‌هایی که در آینده به آن‌ها نیاز خواهید داشت توجه کنید، زیرا با پیشرفت تکنولوژی ،چشم‌انداز کار تغییر می‌کند.

مرحله 4: آموزش حین کار

هنگامی که در HR کار می‌کنید، به دنبال فرصت‌هایی برای انجام پروژه‌های بیشتر و پیچیده‌تر باشید پروژه‌هایی که شما را از منطقه امن خود خارج می‌کند و به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را توسعه دهید. کار با متخصصان HR با تجربه تر یک راه عالی برای یادگیری سریع تر و پیشرفت در حرفه شما است. همچنین، به توسعه مهارت‌های خود به صورت حرفه‌ای ادامه دهید و مهارت‌های تخصصی را بیاموزید تا ارزش بیشتری برای کسب و کار فراهم کنید.

مرحله 5: شبکه سازی

در رویدادهای صنعت منابع انسانی شرکت کنید و به گروه‌های HR (مانند جامعه AIHR) بپیوندید تا با همتایان خود ارتباط برقرار کنید. این‌ها دسترسی‌های عالی برای پرسیدن سؤال، جستجوی مشاوره، اشتراک‌گذاری دانش، شنیدن فرصت‌های شغلی جدید و ماندن در صدر روندهای نوظهور هستند.

مرحله 6: یادگیری

نکته نهایی برای لذت بردن از یک حرفه مدیریت منابع انسانی پردرآمد  این است که هرگز از یادگیری دست نکشید. از فناوری‌های جدید، تغییرات در سیاست‌ها و بهترین شیوه‌ها و همچنین روندهای نوظهور مطلع باشید. به تقویت مهارت های خود ادامه دهید و دانش خود را گسترش دهید.

دانستن مسیرهای شغلی بالقوه‌ای که می‌توانید از طریق مدیریت منابع انسانی طی کنید و دانستن اینکه به کجا می‌خواهید بروید، به شما کمک می کند تا مهارت ها، دانش و تجربه مناسب را کسب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *