مدیریت منابع انسانی

قانون جدید آزادسازی مدرک تحصیلی با نامه عدم کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی با نامه عدم کاریابی

آیا میدانید اگر یکی از موسسات کاریابی ( دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ) گواهی کند که فرصت شغلی مناسب برای شما وجود ندارد، می‌توانید مدرک تحصیلی خود را بدون پرداخت هزینه آزاد کنید؟ قانون جدید آزادسازی مدرک تحصیلی این است که فارغ التحصیلان 6 ماه پس از فارغ التحصیلی خود می‌توانند به یک موسسه کاریابی برای آزاد سازی مدرک مورد تایید وزارت کار مراجعه نموده درصورتی که سازمان نتواند بعد از گذشت 6 ماه، شغلی مناسب کارجو و رشته تحصیلی وی پیدا کند به او نامه عدم کاریابی تعلق گرفته لذا با دریافت نامه عدم کاریابی می‌تواند نسبت به آزادسازی مدرک تحصیلی خود اقدام نماید.

اما آزادسازی مدرک تحصیلی چیست؟ شامل کدام دسته از فارغ التحصیلان می‌شود؟

آن دسته از افرادی که در دانشگاه‌های دولتی نوبت روزانه  تحصیل کرده و شهریه‌ای در طی دوران تحصیل خود پرداخت نکردند و دولت هزینه تمام و کمال تحصیل آنان را پرداخته میبایست بعد از اتمام دوران دانشگاه خود در قبال هزینه‌ای که دولت برای تحصیل آنان پرداخت کرده، مشغول به کار شوند و کارفرما سوابق بیمه‌ای برای آنان رد کند تا درنهایت بتوانند اقدام به آزادسازی مدرک تحصیلی خود کنند چرا که پس از پایان دوران دانشگاه و تحصیل خود دانشگاه به دانشجویان نوبت روزانه مدرک موقت می‌دهد بنابراین اگر افراد بخواهند برای مهاجرت اقدام کنند و یا مدرک دانشگاهی اصلی خود را دریافت کنند باید اقدام به آزادسازی مدرک تحصیلی خود نمایند.

همچنین ناگفته نماند که سایر دانشجویان که در تمامی دانشگاه‌هایی که خودشان مسئول پرداخت شهریه دانشگاه خود بوده‌اند اعم از دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، نوبت شبانه و سایر شهریه پردازها بعد از پایان تحصیل، اصل دانشنامه خود را از سوی دانشگاه دریافت می‌کنند.

اما  تعهدی که فارغ التحصیلان نسبت به دولت دارند بست به مقطع تحصیلی و منطقه زندگی متفاوت می‌باشد. به فرض مثال اگر دانشجویی در مقطع لیسانس درس خوانده باید به میزان مدت تحصیل خود که 4 سال است باید 4 سال مشغول به کار شود. اگر در مقطع کاردانی بوده و 2 سال درس خوانده به میزان 2 سال باید به دولت متعهد بوده و مشغول به کار شود به گونه‌ای که سابقه بیمه از سمت کارفرما برایش رد شود.

اما به این نکته توجه داشته باشید که فارغ التحصیلان بسته به محل آزمون هم میزان تعهد متفاوتی دارند. به این صورت که در منطقه 1 باید به میزان مدت زمان تحصیل مشغول به کار شوند اما در منطقه 2 و 3 باید دو برابر میزان تحصیل خود کار کنند. یعنی اگر دانشجویی در منطقه 1 در مقطع لیسانس درس خوانده باید 4 سال کار کند اما اگر در منطقه 2 و 3 بوده باید به مدت 8 سال مشغول به کار باشد و سابقه بیمه داشته باشد تا بتواند نسبت به آزادسازی مدرک تحصیلی خود اقدام نماید.

  • آقایانی که بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی اعزام به خدمت سربازی شوند، از میران تعهد آنان کسر می‌شود.
  • دانشجویان منطقه 2 و 3 اگر رتبه کشوری بهتری داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و گرفتن تاییدیه، مدت خدمات را به اندازه دانشجویان منطقه یک، تغییر دهند.

اما سوالی که در این جا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توانیم نسبت به ازادسازی مدرک تحصیلی خود اقدام نماییم؟

روش‌های ازادسازی مدرک تحصیلی

آزادسازی مدرک تحصیلی از روش‌های مختلفی امکان پذیر است:

  1. آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق نامه عدم کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق نامه عدم کاریابی همانطور که از نام آن مشخص است باید حتما نامه عدم کاریابی را از سوی موسسه کاریابی دریافت نمایید. موسسه کاریابی که مورد تایید وزارت کار است این گونه کار می‌کند که فارغ التحصیلان بایستی در یک موسسه کاریابی ثبت‌نام نموده و بعد از اعطای مدرک و هزینه لازم، باید حدودا 6 ماه صبر کنند تا موسسه یک شغل متناسب با رشته و شرایط آنان برای وی پیدا بکند لذا اگر بعد از گذشت 6 ماه شغلی پیدا نشد، نامه عدم کاریابی به فارغ التحصیل اعطا می‌گردد تا بتواند از طریق این نام عدم کاریابی نسبت به آزادسازی مدرک تحصیلی خود اقدام نماید.

نکته‌ای که در این روش وجود دارد این است که هیچ‌گونه سابقه بیمه و کار شخص نباید داشته باشد و حداکثر 6 ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه باید اقدام کند. همچنین آقایانی که بعد از فارغ التحصیلی به خدمت سربازی رفته‌اند باید یکسال بعد از پایان خدمت سربازی، درخواست خود را در موسسه کاریابی ثبت‌نماید.

نکته دیگر این که امکان ازادسازی مدرک به ترتیب از پایین‌ترین سطح تا بالاترین ان وجود دارد یعنی در ابتدا باید اقدام به آزادسازی مدرک خود در مقطع لیسانس و سپس در مقطع کارشناسی ارشد نمایید.

همچنین دانشجویانی که در حال حاضر در حال تحصیل در نوبت روزانه هستند نمی‌توانند درخواست کاریابی برای مدرک مقطع قبلی خود داشته باشند .

برای اطلاع از هزینه و روش دریافت نامه عدم کاریابی می‌توانید موسسات موجود را بررسی و پیگیری نمایید. شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد جزء موسسه کاریابی مورد تایید وزارت کار بوده که تعداد مراجعین بسیار زیادی در این زمینه داشته لذا اگر به دنبال دریافت نامه عدم کاریابی جهت آزادسازی مدرک تحصیلی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در تماس باشید و این کار به ما بسپارید.

آزادسازی مدارک تحصیلی

جهت اطلاع از قانون جدید آزادسازی مدرک تحصیلی با شماره تلفن 26401335-021 در تماس باشید.

هزینه آزاد سازی مدرک تحصیلی از طریق عدم کاریابی چقدر است؟!

دستورالعمل اجرایی کاریابی سرامد بشرح زیر می‌باشد:

  • پایان تحصیل در دانشگاه دولتی و دریافت مدرک موقت از دانشگاه
  • ارائه اصل مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی )
  • نداشتن هیچ گونه سابقه کار و بیمه
  • تکمیل فرم های مرتبط به کاریابی
  • ثبت نام در سایت های سابک و جستجو شغل
  • با آزادسازی آخرین مقطع تحصیلی ، مقاطع قبلی نیز آزاد خواهد شد .
  • دانشجویان در حال تحصیل امکان ثبت نام ندارند .
  • متقاضی در این مدت به هیچ فرصت شغلیای معرفی نشود.
  • صدور نامه عدم کاریابی بهمراه پروفایل ثبت نامی
  • مراجعه کارجو به داره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ناظر .
  • موارد زیر جزو شرایط کاریابی هست (ولی برای کاریابی ما برای مثال صرفا داشتن کارت پایان خدمت الزامی هست )
  1. حداکثر 6 ماه بعد تاریخ فارغ التحصیلی
  2. داشتن کارت پایان خدمت برای اقایان الزامیست ( 1سال از سربازی بگذرد )

1. آزادسازی مدرک تحصیلی با سابقه بیمه

در این روش از آزادسازی مدرک به ازای مدت زمانی که شخص بعد از تحصیل اقدام به کار کردن کند و برای وی بیمه محاسبه ‌شود از میزان تعهد خدمت او کاسته می‌شود. همچنین آقایانی که خدمت سربازی داشتند، مدت زمانی که خدمت کردند از میزان تعهد آنان کسر می‌شود. به علاوه اینکه اگر سابقه کاری شخص با بیمه، بیشتر از مدت زمان لازم برای آزادسازی مدرک دانشگاهی موردنظر او باشد، شخص می‌تواند با مابقی سوابق بیمه خود، مدرک دانشگاهی قبلی خود را ازاد و میزان تعهد او را نسبت به مدرک تحصیلی قبلی خود کاهش دهد.

3. آزادسازی مدرک تحصیلی با پرداخت هزینه

آخرین موردی که متقاضیان برای آزاد سازی مدرک استفاده می‌کنند پرداخت هزینه یا خرید تعهد خدمت است. در این روش شما می‌توانید با پرداخت هزینه تعیین شده، مدرک خود را آزاد کرده و اصل آن را دریافت نمایید و اگر برنامه مهاجرت داشتید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام نمایید.

هزینه قابل پرداخت برای آزادسازی مدرک تحصیلی بسته به رشته، مقطع، سال شروع، سال اتمام، تعداد ترم‌ها و… متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر درخصوص هزینه آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد یا به طور کلی تمامی دانشگاه‌ها و مقاطع  و همچنین دریافت مشاوره در این خصوص با ما تماس بگیرید.

هزینه خرید آزادسازی مدرک
هزینه آزادسازی مدرک

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه آزدسازی مدرک تحصیلی از طریق نامه عدم کاریابی با کارشناسان و مشاوران سایت توسعه منابع انسانی سرآمد در تماس باشید. سرآمد مطابق با قانون جدید آزادسازی مدرک تحصیلی شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *