توسعه منابع انسانی سرآمد, مدیریت منابع انسانی

سومین نشست هم‌اندیشی منابع انسانی “بهبود تجربه کارکنان”

گزارش سومین نشست هم اندیشی منابع انسانی

سومین نشست هم‌اندیشی متخصصان منابع انسانی در تاریخ 12 مردادماه 1402 از ساعت 8 الی 10:30 با حضور متخصصین منابع انسانی کشور برگزار شد. در این نشست درخصوص “مدیریت تجربه کارکنان” با رویکرد ایجاد احساس رضایت مشترک بین کارکنان و سازمان صحبت‌هایی ارائه شد و متخصصین تجربه‌های خود را درخصوص بهبود تجربه کارکنان به اشتراک گذاشتند و موثرترین روش‌ها را بیان نمودند.

تجربه کارمند سفری است که یک کارمند با سازمان شما طی می‌کند. این تجربه شامل هر تعاملی است که در طول چرخه زندگی کارکنان اتفاق می‌افتد، به علاوه تجربیاتی که شامل نقش، فضای کاری، تعامل با مدیر و فضای کار است.

سخنرانان در این نشست شامل:

  • جناب آقای آرمین خوشوقتی، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت سرآمد و مشاور ارشد مدیریت منابع انسانی و روابط کار
  • سرکار خانم شیما جعفرزاده، مدیرعامل شرکت توسعه منابع انسانی سرآمد
  • جناب آقای سید حسین ابراهیم زاده،سرپرست شریک تجاری منابع انسانی در گروه زر
  • جناب آقای محمد مهدی پیروزان، مدیر ارشد شریک تجاری ایرانسل

شروع نشست با صحبت‌های سرکار خانم جعفرزاده ضمن سلام خوش‌آمدگویی از حضاران شروع شد. ایشان گفتند که کاربری درواقع همان مشتریان هستند و همانقدر که باید به مشتریان بها داد باید کارکنان را مدنظر قرار داد چرا که کارکنان شاد مشتریان شاد و راضی خلق می‌کنند و بهترین راه برای جلب رضایت کارکنان ایجاد تجربه‌های مثبت در سازمان برای آن‌ها است.

به گفته ایشان بررسی‌ها نشان داده است که مدیران 10 برابر بیشتر به جای کارکنان مدام از مشتریان صحبت می‌کنند و کارکنان را به چشم یک ریسک می‌بینند همچنین بیشتر فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمان براساس تجربه مشتریان است نه کارکنان که قطعا مشکلاتی را هم به وجود خواهد آورد.

همچنین در ادامه افزودند که تجربه کارمند براتی بهبود عملکرد سازمان اساسی است و در نهایت این تجربیات کارکنان است که بر میزان سخت کوشی آن‎ها، میزان همکاری آن‌ها یا سرمایه‌گذاری آن‌ها در بهبود عملکرد عملیاتی تاثیر می‌گذارد.

خانم جعفرزاده در انتخا با معرفی و تشکر از اسپانسر جاب ویژن و کندو ادامه جلسه را به جناب ابراهیم زاده سپردند و از ایشان خواستند جهت ادامه صحبت‌ها به جایگاه وارد شوند.

آقای ابراهیم زاده در ابتدای صحبت‌های خود در این نشست بیشتر تاکید بر انتظارات مشتریان و کارکنان تاکید داشتند نه نیازهای آنان. ایشان گفتند که با داشتن یک رویکرد استراتژیک که کاهش هزینه مشتری و افزایش درآمد سازمان را به دنبال دارد می‌توان تجربه کارکنان را در سازمان بهبود بخشید.  وی ادامه داد که تجربه کارکنان نقاط ارتباط کارمند با آن کسب و کار است و خود کسب و کار هم یعنی سود و درآمد که آن هم زمانی محقق می‌شود که بتوان به کارکنان بها داد چراکه علت مهم بودن کارکنان مشتریان هستند یعنی اگر سازمانی بخواهد به سود و سرمایه برسد باید کارکنان راضی داشته باشد تا کارکنان بتوانند مشتریان راضی برای سازمان داشته باشند.

تیم منابع انسانی و مدیران آن باید درک کامل ئ درستی از کارکنان به خصوص کارکنان نسل جدید داشته باشند چراکه این کارکنان به دنبال تجربه‌های متفاوتی هستند و انتظارات متفاوتی به نسبت کارکنان نسل قبلی دارند.

ادامه صحبت‌ها به جناب آقای پیروزان سپرده شد. ایشان بیشتر درخصوص تهیه و تنظیم نظرسنجی و ارزش و اهمیت تحلیل آن و استفاده از داده‌های حاصل از این نظرسنجی از کارکنان در سازمان صحبت کردند. ایشان بیان کردند که یک نظرسنجی باید کوتاه و جذاب نوشته شود به طوری که ا حوصله کارکنان خارج نشده و در عین حال برای منابع انسانی نیز سودمند و مفید باشد. ایشان افزودند که در یک نظرسنجی باید حتما میزان تعامل کارکنان با کار خود، سازمان، مدیران، بخش‌های داخلی سازمان و احدهای خارجی آن ارزیابی شود و مشخص گردد که حال کارمند در سازمان چگونه است و میزان رضایت او از بخش‌های مختلف به چه صورتی می‌باشد ، دغدغه‌های اصلی آنان چیست، نقاط ضعف و قوت سازمان کجاست و همچنین از کارکنان بپرسند که آیا سازمان را به افراد دیگری پیشنهاد می‌کنید یا خیر.

آقای پیروزان گفتند که نظرسنجی باید در آخر بررسی شود تا بتوان تجربه کارکنان بهتری در سازمان خلق کرد چرا که ما می‌خواهیم با انجام این نظرسنجی‌ها از یک وضعیت فعلی به یک وضعیت مطلوب برسیم و جلب رضایت و تعلق خاطر را کسب نماییم.

یک شریک تجاری در سازمان باید بتواند نقاط درد و تماس کارکنان در سازمان را کشف نموده و برای بهبود آن برنامه ریزی نماید چرا که وظیفه اصلی شریک تجاری سازمان ارتباط و اعتماد است تا بتواند اعتماد و رضایت کارکنان را جلب نماید.

گزارش سومین نشست هم‌اندیشی منابع انسانی

 “مدیریت تجربه کارکنان” با رویکرد ایجاد احساس رضایت مشترک بین کارکنان و سازمان

در انتهای نشست جناب آقای خوشوقتی درخصوص راهکارهای مفید و موثر براساس تجربیات ارزنده خود جهت بهبود تجربه کارکنان صحبت‌هایی ارائه کردند. ایشان صحبت‌های خود را این گونه آغاز کردند که مشتریان موندگار نیستند اما آنچه که موندگار است کارکنان هستند و اگر کارکنان ماراضی باشند قطعا مشتریان راضی هم نخواهیم داشت.

ایشان افزودند که شناخت واقعی از تجربه به دست می‌آید پس بهتر است به سراغ کارکنان رفته و از تجربیات آنان سوال بپرسیم. شاید این نکته در ذهن افراد بیاید که باید تمامی اقدامات سازمان براساس تجربه کارکنان انجام گیرد اما واقعا اینطور نیست چرا که فقط کافیست هر آنچه باید انجام شود انجام شود اما کمی با روش‌هایی انجام شود که برای کارکنان هم خوشایند و مثبت باشد و تمامی شیوه‌‌های منابع انسان مانند آموزش و یا جذب و استخدام براساس تجربه کارکنان لحاظ شود.

نکته مهم دیگر که در پایان عرایض خود عنوان کردند این است که باید هنگام خروج کارکنان باز هم تجربه مثبت برای آنان ایجاد کرد چرا که ممکن است مجدد به سازمان برگردند که همین امر موجب بهبود برند سازمان می‌شود. همچنین بهتر است با درگیر کردن رهبران، انجام نظرسنجی از کارکنان، تجزیه و تحلیل داده‌های منابع انسانی و استفاده از آنان در روند کارها تجربه‌های کارکنان بهتری خلق کنیم و سازمان بهره‌ورتر و موثر چه برای مشتریان و چه برای کارکنان و ذینفعان داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از صحبت‌های ارائه شده در این نشست می‌توانید شبکه‌های اجتماعی سرآمد را دنبال و ویدیوها را مشاهده نمایید.

دوره جامع مدیریت منابع انسانی

جهت ارتقاء مهارت‌های منابع انسانی خود می‌توانید در این دوره شرکت و همکاری بهتر و بیشتری با نیروی کار نسل Z داشته باشید.

اسپانسرهای این برنامه

جاب ویژن اولین سایتی است که در زمینه کاریابی و استخدام، از هوش مصنوعی جهت ارتقاء کیفیت خدمات قابل ارائه خود به کارجویان و کارفرمایان بهره برده است. جاب ویژن در تلاش است تا فراتر از یک سایت استخدامی بر حوزه منابع انسانی تاثیر گذاشته و به بهبود مستمر آن کمک کند. لذا سومین نشست هم‌اندیشی متخصصان منابع انسانی سرآمد در تهران با همراهی دو شرکت جاب ویژن و کندو انجام شد و این دو شرکت به عنوان اسپانسر در این برنامه حضور داشتند تا به پیشرفت و ارتقاء جایگاه حوزه منابع انسانی در کشور کمک نموده و با یاری بهترین متخصصین منابع انسانی کشور، وضعیت سازمان‌ها را به مراحل بالاتری برسانند و در نهایت کارکنان و کارفرمایان را به اهدافشان نزدیک کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *