مدیریت منابع انسانی

پیاده سازی سئو برای استخدام و جذب کاندیدهای مناسب

در یک بازار شلوغ، چگونه می‌توانید استعدادهای برتر را از طریق آگهی‌های شغلی خود جذب کنید؟ استراتژی استخدام سئو می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود که به دنبال کاندیداهای مشابه هستند پیشی بگیرید، همچنین به شما کمک می‌کند تا نوع نامزدهای مورد نظر خود را هدف قرار دهید.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ممکن است کمی فنی باشد، اما این مقاله به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که سئو دقیقا چیست و چگونه می‌توانید از آن برای جذب بهترین متقاضیان استفاده کنید.

چرا سئو در استخدام مهم است؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا سئو برای شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی یا استخدام کننده مفید خواهد بود یا خیر. چندین دلیل وجود دارد که سئو می‌تواند در استخدام بسیار مفید باشد:

  1. عبارت «برنامه شغلی» در سال گذشته 100 درصد در جستجوهای جستجوی گوگل افزایش یافته است. مطالعه دیگری همچنین نشان داد که بیش از 70 درصد جویندگان کار در گوگل شروع به کاریابی می‌کنند. بهینه سازی سئو می‌تواند تضمین کند که شرکت شما رتبه خوبی برای جذب مناسب‌ترین نامزدها دارد.
  2. با استفاده از تکنیک‌های صحیح سئو، می‌توانید دیده شدن شغل خود را برای مخاطبان هدف ایده آل خود نیز افزایش دهید.
  3. جذب بازدیدکنندگان بیشتر به صفحه مشاغل به شما امکان می‌دهد شرکت خود را در بین استعدادهای برتر قرار دهید.
  4. سئو ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کند و به برند شما ارزش می‌بخشد. همانطور که رتبه بندی موتورهای جستجوی شما بهبود می‌یابد، شرکت شما بیشتر شناخته می‌شود و می‌تواند اعتبار خود را نزد نامزدهای بالقوه ایجاد کند.

سئو چیست؟

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد سئو بهبود یک وب سایت برای افزایش بازدید آن و تکنیک‌های مورد استفاده برای کمک به وب سایت در نمایش نتایج جستجو است. همانطور که Content Factory گفته می‌شود: «اگر می‌خواهید محتوایی را در سایت خود پست کنید، ممکن است زمان بگذارید و مطمئن شوید که Google متوجه تلاش شما می‌شود.»

  1. سئو حضور شما را در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد تا سرنخ‌ها و فروش‌های بیشتری را به دست آورید و در صورت استخدام، افراد بااستعداد و باکیفیت‌ بیشتری را جذب کنید.
  2. سئو از توضیحات و عنوان صفحه شما برای نمایش در گوگل یا موتورهای جستجو استفاده می‌کند، زمانی که شخصی برای یک عبارت خاص جستجو می‌کند.
  3. سئو شامل ترکیب کلمات کلیدی و عباراتی هستند که افراد برای جستجوی اطلاعات در موتور جستجو استفاده می‌کنند تا در نهایت به یک وب سایت که محتوا و طراحی باکیفیت و قابل اعتمادتری دارد برسد.
  4. سئو باعث رتبه بندی و دیده شدن وب سایت و صفحات می‌شود.

نحوه استفاده از سئو در فرآیند استخدام

قبل از اینکه بیشتر به نکات سئو برای استخدام بپردازیم، مهم است که بدانیم سئو فقط در مورد تحقیق کلمات کلیدی نیست. این یکی از عناصر حیاتی است، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، مانند راه اندازی فنی و بهینه سازی در صفحه، که در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

همچنین، برخی از جنببه‌ها ممکن است برای منابع انسانی بسیار فنی باشد. داشتن یک دید کلی خوب است، اما مدیریت جنبه‌های فنی تر SEO را، به تیم بازاریابی و مدیریت وب سایت خود بسپارید.

سئو برای استخدام در حوزه منابع انسانی

سئو برای استخدام در حوزه منابع انسانی

مرحله 1: درک کنید که گوگل چگونه محتوا را رتبه بندی می‌کند

این مهم است که بدانید گوگل چگونه محتوای شما را رتبه بندی می کند تا بتوانید از این بینش‌ها در شیوه‌های استخدام خود برای جذب نامزدهای مناسب استفاده کنید. گوگل وب سایت یا محتوای شما را بر اساس موارد زیر رتبه بندی می کند:

  • کیفیت محتوای شما:

گوگل در کیفیت محتوای شما نقش دارد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد که قابل خواندن، معتبر و جدید باشد.

کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی مهم هستند زیرا به گوگل اطلاع می‌دهند که محتوای شما واقعاً در مورد چیست و از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا محتوا به یک کاربر مرتبط است یا خیر استفاده می‌کند.

  • تصاویر سایت:

تصاویر همچنین در تعیین کیفیت سایت شما نقش دارند و موتورهای جستجو را قادر می‌سازند تا صفحات شما را بخزند و وب سایت شما را رتبه بندی کنند. برای مثال، تصاویر خود را با فشرده کردن اندازه تصویر بهینه کنید تا صفحه بتواند سریعتر بارگذاری شود، افزودن متن جایگزین برای کمک به ابزارهای صفحه خوانی برای توصیف تصاویر و موتورهای جستجو برای نمایش تصاویر شما زمانی که کاربران کلمات کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند. تصاویری اضافه کنید که ارزش افزوده دارند. برای مثال، به جای یک تصویر استوک، از یک تصویر نمایشی یا یک نمودار استفاده کنید.

گوگل می‌خواهد ابتدا معتبرترین و آموزنده ترین محتوا را ارائه دهد. برای مثال، شما می‌خواهید که جستجوگران هنگام جستجوی «شغل» ابتدا صفحه مشاغل شما را در صفحه جستجو نشان دهند. اگر در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر نمی‌شوید، صفحه شما حاوی آموزنده‌ترین محتوا برای مخاطبان شما نیست و باید بهبود یابد.

مرحله 2: جستجوی کلمات کلیدی

برای توضیح بهتر نحوه جذب نامزدهای بالقوه به صفحه مشاغل از یک مثال کاربردی استفاده می‌کنیم.

شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی در یک شرکت کار می‌کنید و وظیفه دارید کاندیدایی را استخدام کنید که موقعیت عمومی بیشتری در شرکت داشته باشد. نقش آنها شامل کمک به مدیریت دفتر، سازماندهی رویدادهای شرکت و کمک به منابع انسانی در انجام وظایف اولیه هیئت مدیره و اداری خواهد بود. شما به دنبال کسی هستید که بتواند از پس این تسک‌ها و موقعیت‌های شغلی متعدد بربیاید. برای انجام این کار به بهترین نحوء ممکن بهتر است فرآیندهای زیر را در نظر داشته باشید:

  1. فهرستی از شرایط مرتبط برای کار ایجاد کنید

با پرسش از مدیر استخدام، فهرستی از شرایط مربوط به این موقعیت را تهیه کنید. همچنین، هنگام اشاره به یک نوع موقعیت، به شرایط رقبا نگاه کنید.

مثال: مدیر استخدام در شرکت تور آفتاب به شما اطلاع می‌دهد که نقش مشابه دستیار یا مدیر دفتر کل خواهد بود. نقش‌های مشابهی که توسط رقبای شما تبلیغ می‌شود از عنوان مدیر دفتر و هماهنگ کننده دفتر استفاده می‌کنند.

  1. تحقیقات کلمات کلیدی SEO را انجام دهید

می‌توانید از ابزارهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی (رایگان و پولی) برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب برای موقعیت استفاده کنید. از تیم بازاریابی خود بپرسید که از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند. آنها احتمالاً به حداقل یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی پولی دسترسی خواهند داشت.

برخی از بهترین ابزارها برای استفاده عبارتند از:

  • Moz Keyword Explorer
  • Google Keyword Planner
  • Semrush
  • SEO PowerSuite
  • Ahrefs Keywords Explorer
  • Serpstat

هنگامی که 1 یا 2 ابزار تحقیق کلمه کلیدی را پیدا کردید، وظیفه بعدی تعیین کلمات کلیدی مناسب، یافتن حجم جستجو در کلمات کلیدی هدفمند، درک هدف کاربر پشت کلمه کلیدی و شناسایی عبارات مرتبط است.

مثال: یکی از عناوین شغلی پیشنهادی شامل دستیار بود. شما در مورد کلیدواژه “دستیار” و “دفتردار” تحقیق می کنید. تحقیقات شما نشان می‌دهد که ماهانه 81000 جستجو در مورد عبارت «دستیار» انجام می‌شود، اما صفحات برتری که در جستجوی Google ظاهر می‌شوند، ارتباطی با موقعیت‌های شغلی «دستیار» ندارند. همچنین، شرایط تطابق بسیار گسترده و بی ربط به موقعیتی است که شما تبلیغ می‌کنید.

جستجوی کلمه کلیدیکپشن: عباراتی که با کلمه کلیدی «دستیار» مطابقت دارند یا مرتبط هستند. اینها بینشی را در مورد سایر کلمات کلیدی نیز ارائه می‌دهند.

 

عبارت “هماهنگ کننده دفتر” حجم جستجوی کمتری دارد اما نتایج جستجوی مرتبط‌تری نسبت به “دستیار” ارائه می‌دهد. رتبه بندی صفحات برای عبارت “هماهنگ کننده دفتر” نیز با نیازهای شغلی شما مطابقت دارد.

  1. بررسی سختی کلمات کلیدی

    بررسی سختی کلمات کلیدی

    اصطلاحات مرتبط با تحقیق

در مرحله بعد، عبارات مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نظر بگیرید. این می‌تواند به شما کمک کند تا کلمه کلیدی خود را بیشتر اصلاح کنید و همچنین بینش‌هایی را در مورد سایر کلمات کلیدی مرتبط برای گنجاندن در صفحه آگهی خود ارائه دهید.

در این مثال، شما باید به اصطلاحات مربوط به “مسئول ارتباطات با مشتریان ” نگاه کنید تا تعیین کنید آیا کلمات کلیدی دیگری وجود دارد که می توانید در آگهی استخدام استفاده کنید. در تحقیقات خود می‌بینید که برخی از این اصطلاحات شامل «حقوق مسئول ارتباط با مشتریان »، «وظایف مسئول ارتباط با مشتریان » و غیره است. لذا استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی می‌تواند هم به گوگل و هم کاربر کمک کند تا بهتر خواسته و نیاز شما را درک کنند.

  1. اولویت بندی کلمات کلیدی

هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی SEO خود را انجام دادید، مرحله نهایی در تحقیق شما اولویت بندی کلمات کلیدی است. در مثال بالا، تحقیقات شما کلمات کلیدی زیر را که مرتبط با موقعیت شما هستند در اختیار شما قرار داده است:

  • مسئول دفتر
  • مسئول ارتباط با مشتریان
  • حقوق مسئول ارتباط با مشتریان
  • وظایف و مسئولیت‌های مسئول ارتباط با مشتریان

بر اساس حجم جستجو، سهولت رتبه بندی برای عبارت و کل حجم جستجوی ماهانه، کلمه کلیدی هدف اصلی شما “مسئول دفتر اصلی” خواهد بود.

مرحله 3: سئوی داخلی صفحه را بهینه کنید

سئوی داخلی که به آن on-page seo نیز گفته می‌شود، عناصر خاصی را در یک صفحه یا وب سایت بهینه می‌‌کند تا به صفحه و محتوای آن در رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک کند. برخی از عناصری که می‌توانید با کلمات کلیدی خود بهینه سازی کنید عبارتند از:

  • عنوان صفحه:

کلمه کلیدی را به عنوان صفحه اضافه کنید.

  • عنوان‌های فرعی:

عنوان‌های فرعی یا تیترهای h2، h3 و غیره، سرفصل‌های مختلفی هستند که در صفحه شما قرار دارند. کلمات کلیدی مورد نظر و مرتبط خود را در موارد مرتبط به آن‌ها اضافه کنید. برای مثال، یکی از تیترها می‌تواند «وظایف و مسئولیت‌های مسئول ارتباط با مشتریان » باشد.

  • 100 کلمه اول:

کلمه کلیدی مورد نظر خود را به 100 کلمه اول صفحه اضافه کنید. به عنوان مثال، در اولین پاراگراف آگهی شغلی شما، عبارت “مسئول ارتباط با مشتریان ” درج خواهد شد. به عنوان مثال، Sunshine Tours به ​​دنبال یک مسئول ارتباط با مشتریان برای پیوستن به تیم پویا ما است.

  • توضیحات متا:

متادیسکریپشن شامل توضیحات متا (یک پاراگراف کوتاه که در زیر عنوان صفحه در نتایج جستجو ظاهر می‌شود)، کلمات کلیدی متا و تگ های alt می‌باشد. اگر تصاویری را در صفحه اضافه کرده‌اید، کلمه کلیدی خود را در توضیحات متا، فیلد توضیحات آگهی شغلی و هر تگ alt قرار دهید.

  • مدیا:

گنجاندن مدیا در صفحه شغلی شما می‌تواند اعتبار صفحه را افزایش دهد. به عنوان مثال، یک ویدیو از اینکه چرا مردم کار کردن در سازمان شما را دوست دارند، یک اینفوگرافیک در مورد مزایایی که ارائه می‌دهید و غیره.

علاوه بر این، می‌توانید لینک‌های خارجی و داخلی را نیز در صفحه خود قرار دهید. لینک‌های خارجی “بک لینک” موجب افزایش اعتبار سایت شما می‌شوند. لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا وب سایت شما را بخزند و رابطه بین صفحات وب سایت شما را درک کنند.

  • لینک خارجی:

هایپرلینک‌هایی در یک صفحه که شما را به وب سایت دیگری هدایت می‌کند. به عنوان مثال، از جمله لینک‌هایی که از شغل آگهی شده شما در فضاهای مجازی مانند: LinkedIn، Monster.com، Reddit و … که به صفحه وب سایت شما یا صفحه درباره ما به عنوان یک لینک خارجی قرار دارد لینک خارج یمی‌گویند. هر لینکی از هرجایی که موجب هدایت کاربر به سایت می‌شود را لینک خارجی آن سایت می‌گویند.

  • لینک داخلی:

لینک‌های موجود در صفحه سایت شما که خواننده را به صفحه دیگری در همان وب سایت هدایت می‌کند. مثلا لینکی که کاربر را از صفحه اصلی به صفحه بلاگ سایت هدایت می‌کند لینم داخلی می‌گویند.

مرحله 4: سئو فنی را در نظر بگیرید

مجموعه‌ای از جنبه‌های فنی سئو در زیر با مثال‌هایی از نحوه پیاده‌سازی این موارد ذکر شده است:

چه چیزی را بررسی کنیم

چیست؟ چرا مهم است؟

نحوه پیاده‌سازی

ساختار URL ها

ساختار URL این است که پیوند شما در نوار آدرس موتور جستجو چگونه به نظر می رسد ساختار URL ساده اما توصیفی بهتر است. برای جاهای خالی شما، نشانی اینترنتی که به صورت: /vacancy/front-office-coordinator نمایش داده می شود بسیار توصیفی تر از داشتن URL /vacancy/267830 است. از کلمات کلیدی در آدرس صفحه خود استفاده کنید. ترجیحا url کوتاه باشد و کلمات را با خط فاصله از هم جدا کنید.

سرعت سایت

چقدر طول می‌کشد تا یک صفحه بارگذاری شود. سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی گوگل است. صفحات سریعتر رتبه بالاتری دارند. از یک سرویس میزبانی وب سایت خوب استفاده کنید. تصاویر خود را فشرده کنید. ریدایرکت ها را کاهش دهید و صفحات وب خود را کش کنید.

محتواهای تکراری

محتوایی که با سایر وب سایت ها یا صفحات دیگر وب سایت شما مطابقت دارد یا مشابه آن است. محتوای تکراری گوگل را گیج می کند و ممکن است منجر به رتبه بندی ضعیف صفحه در نتایج جستجو شود. به دقت در مورد سفر کاربران خود در وب سایت خود فکر کنید و طبقه بندی های منحصر به فردی را برای هر قسمت از سایت خود ایجاد کنید.

تمامی تگ ها

این متنی است که در صورت لود نشدن تصویر ظاهر می شود. به خزنده‌های موتورهای جستجو اجازه می دهد تصاویر را شناسایی کرده و آنها را به درستی فهرست بندی کنند. تگ‌های alt خود را کوتاه و ساده نگه دارید. کلمه کلیدی مورد نظر را در تگ alt خود قرار دهید. آنچه را که می بینید به طور خاص توصیف کنید.

ایندکس شدن

ایندکس یعنی اینکه گوگل بفهمد که صفحه شما چه محتوایی دارد و آن را تایید کند. index یعنی فهرست شدن URL های مورد تایید گوگل در دیتابیس google index. صفحات بیشتر ایندکس شده به این معنی است که شما رتبه بالاتری دارید. URL خود را کوتاه نگه دارید تا از ایندکس صحیح اطمینان حاصل کنید.

مرحله 5: پیشرفت سئوی خود را اندازه گیری کنید

هنگامی که تکنیک‌های مختلف سئو را پیاده‌سازی کردید، مهم است که ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نه. ابتدا اهداف خود را مشخص کنید، به عنوان مثال:

  • بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت های شغلی و صفحه شغلی خود جذب کنید.
  • متقاضیان با کیفیت بالاتر را دریافت کنید.
  • برندسازی کارفرمای خود را بهبود بخشید.

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، معیارهای سئو را انتخاب کنید. برخی از این معیارها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تعداد بازدیدکنندگان ارگانیک:

تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به دست می آورید را پیگیری کنید. این معمولاً از طریق ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت اندازه گیری می شود. پرکاربردترین ابزار گوگل آنالیتیکس است. تیم بازاریابی شما باید بتواند به شما در تنظیم آن کمک کند.

  • نرخ تبدیل:

این کیفیت ترافیک ارگانیک شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، چند کاربر از وب سایت شما بازدید می‌کنند و برای شغل درخواست می‌دهند؟ نظارت بر نرخ تبدیل شما اندازه‌گیری می‌کند که آیا مخاطب مناسب را به سایت می‌آورید؟

  • زمان در صفحه:

کاربر چه مدت در صفحه شما ماندگاری داشته است؟ به عنوان مثال، اگر محتوایی دارید که 5000 کلمه دارد، اما به طور متوسط، بازدیدکننده شما تنها 5 ثانیه را در صفحه می گذراند، در این صورت ممکن است محتوا جذاب نباشد یا نوع بازدیدکننده ای که به صفحه شما می آید ممکن است مخاطب مناسبی نباشد. . یعنی کلمه کلیدی با هدف جستجو مطابقت ندارد.

  • رتبه بندی کلمات کلیدی:

به موقعیت صفحه شما در صفحه موتور جستجو اشاره دارد. اگر صفحه شما در 3 موقعیت برتر در صفحه اول موتور جستجو ظاهر شود، احتمال افزایش کلیک و نرخ تبدیل بیشتر است.

علاوه بر این، برخی از بهترین ابزارها برای اندازه گیری پیشرفت سئوی شما عبارتند از:

  • Semrush
  • Ahrefs
  • Moz Pros
  • SerpWatcher
  • Nightwatch

 

سئو می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین ابزارهای استخدام و برندسازی کارفرما باشد که باید از آن استفاده کنید. سئو و استخدام را می‌توان به بهترین وجه ممکن توسط متیو جفری، رئیس جهانی برند منبع‌یابی و استخدام در SAP خلاصه کرد:

«استخدام، بازاریابی است. اگر استخدام‌کننده هستید و خود را یک بازاریاب نمی‌بینید، در موقعیت شغل اشتباهی هستید.»

 

 

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه در “پیاده سازی سئو برای استخدام و جذب کاندیدهای مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *