مدیریت منابع انسانی

کامل ترین راهنمای تجربه کارمند برای منابع انسانی

تجربه کارکنان

شرکت‌هایی که روی تجربه کارمندان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، مکان‌های بهتری برای کار، تقاضای بیشتر در میان متقاضیان و همچنین خلاق‌تر هستند. سازمان‌ها باید نیازها و انتظارات افراد را برای رقابت برای استعدادیابی در بازار کار امروز اولویت‌بندی کنند. این به معنای تمرکز بر مدیریت تجربه کارکنان برای بهبود احساس محیط کار برای کارکنان است.

تجربه کارمند چیست؟

تجربه کارمند (EX) احساسی است که کارکنان در مورد هر چیزی که در طول سفر کارمند خود با آن روبرو می شوند، احساس می کنند. از زمانی که آنها برای کار درخواست می کنند تا زمانی که کارفرما را ترک می کنند، کل تعاملات مادی و ارتباطی آنها درک آنها را از سازمان شکل می دهد.

تجربه کارمند معادل HR تجربه مشتری است. تجربه مشتری یک رویکرد “خارج به درون” است که در آن مشتری نقش محوری در تصمیمات مربوط به محصول و بازاریابی دارد. فروش محصولات و خدماتی که مشتریان خریداری خواهند کرد، مستلزم همدلی با آنها و تمرکز بر آنچه می خواهند است.

تجربه کارمند نیز همین ایده است. کارکنان مشتریان داخلی سازمان هستند، بنابراین سازمان باید نیازها، انتظارات و ترس های آنها را درک کند. درک اینکه چگونه موقعیت ها برای کارمندان پیش می آید به شما کمک می کند تا مشکلات را تعریف کنید و راه حل هایی برای آن پیدا کنید.

هدف طراحی تجربه ای است که نشان دهنده مراقبت از کارمندان در چارچوب کارشان باشد. این رویکرد کارمند محور با محیط کار مدرن سازگاری بیشتری دارد و توانمندسازی و مشارکت کارکنان را امکان پذیر می کند.

شرکت‌هایی که تجربه کارمندان عالی دارند، محیط کار ساده‌ای را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد کار خود را به خوبی انجام دهند و شرکت را به جلو سوق دهند.

مولفه های کلیدی تجربه کارمند چیست؟

نقاط تماس خاصی در سفر کارمند وجود دارد که بیشترین تأثیر را بر تجربه کلی کارکنان دارد. این حوزه نفوذ بر EX شامل سه جزء کلیدی زیر است:

تجربه فیزیکی

تجربه فیزیکی با عناصر حسی محیط کار مرتبط است. به عنوان مثال، چقدر کارآمد است که در نقشه طبقه ساختمان پیمایش کنید، صندلی ها و میزها چقدر راحت و کاربردی هستند، شرایط محیط کار چقدر بلند یا ساکت است، یا اینکه آیا پنجره هایی وجود دارد که نور طبیعی را وارد می کند یا مکانی برای غذا خوردن و استراحت در زمان استراحت. .

جنبه های فیزیکی به طور مستقیم بر احساس کارکنان در مورد کارشان و همچنین توانایی آنها برای تمرکز و انجام وظایفشان تأثیر می گذارد. آنها همچنین می توانند نشان دهنده مثبت یا منفی سازمان و ارزش های آن از طریق نحوه مشارکت آنها در تجربه کلی کارکنان باشند.

انطباق محیط کار مادی برای ایجاد محیطی دلپذیر و پرانرژی می تواند به کارکنان کمک کند تا خلاقیت بیشتری داشته باشند و در شغل خود مشارکت داشته باشند. یافتن راه هایی برای انجام این کار می تواند به سادگی تنظیم مجدد ایستگاه های کاری یا ارائه موقعیت های کاری از راه دور باشد که به افراد امکان می دهد تنظیمات خود را انتخاب کنند.

برای کارگران از راه دور، تجربه فیزیکی یک جنبه کمتر برجسته از تجربه کلی کارکنان است. از سوی دیگر، محل کار ترکیبی با تمرکز بر همکاری و عناصر اجتماعی فضاهای اداری، نقش دفتر در تجربه کارکنان را بازنگری کرده است.

تجربه دیجیتال

فناوری یک کارکرد ضروری در محل کار است. کارمندان از ابزارهای دیجیتال برای یافتن شغل، انجام کار خود، ارتباط با همکاران و تعامل با منابع انسانی و سایر خدمات استفاده می کنند. اینکه آیا ابزارهای دیجیتال انتظارات آنها را برآورده می کند و کار را آسان می کند یا نه، تأثیر مستقیمی بر رضایت کارکنان دارد.

فناوری باید کارهای روزمره را خودکار کند و وظایف و فرآیندهای پیچیده تر را ساده کند. برای مثال، نامزدهای شغلی قدردانی می‌کنند که نیازی به آپلود دستی هر تابع در CV خود در ATS شرکت ندارند. اگر بتوانند پروفایل لینکدین فعلی خود را با یک کلیک آپلود کنند، ممکن است تمایل بیشتری به درخواست داشته باشند.

تجربه کارمندان دیجیتال باید نقطه شروعی در هنگام ایجاد، خرید، پیاده سازی و بهبود کارکنان فناوری با تلاش برای درک کاربر نهایی باشد. دو ملاحظات محوری عبارتند از:

چقدر برای کاربر شهودی است؟

آیا برای کاربر ارزش ایجاد می کند؟

سیستم ها باید کاربر پسند و جذاب باشند. مدل زیر که از دوره استراتژی منابع انسانی دیجیتال ما گرفته شده است، این را به وضوح نشان می دهد. سازمان ها باید برای سطح 3 تلاش کنند.

سطح 1: با هدف طراحی مطابقت دارد، اما با در نظر گرفتن کاربر طراحی نشده است. به عنوان مثال، سیستم نیاز به ورودی تکراری از همان اطلاعات دارد.

سطح 2: جذاب و شهودی است. هنگامی که به آن دست پیدا کردید، لازم نیست به کاری که انجام می دهید فکر کنید – و اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، خود توضیحی است.

سطح 3: ارزش کاربر نهایی را ارائه می دهد. چیزی که به خوبی کار می کند، استفاده از آن ساده است و یک مشکل را حل می کند یا راهی برای ارتباط با افراد به افراد ارائه می دهد. به عنوان مثال، فناوری تلفن همراه که به افراد اجازه می دهد وظایف خود را بدون رفت و برگشت به ایستگاه کاری انجام دهند.

توجه: همانطور که در نمونه‌های واقعی تجربه کارمندان ما در زیر می‌بینید، ابزارهای دیجیتال اغلب در راه‌حل‌هایی گنجانده می‌شوند که جنبه‌های دیگر چارچوب تجربه کارمند را بهبود می‌بخشد.

تجربه فرهنگی

تجربه فرهنگی شخصیت یک شرکت است. این شامل ارزش ها، نمادها و رفتارهای قابل مشاهده است که در شیوه های روزمره نمایش داده می شوند. به عبارت دیگر، این چیزهای نامشهود هستند که بر احساس محیط کار تأثیر می‌گذارند.

فرهنگ ایجاد محیطی است که مردم بخواهند در آن کار کنند و بتوانند شکوفا شوند. بدون فرهنگ مناسب، تجربه دیجیتال و فیزیکی ممکن است برای ایجاد یک EX کلی مطلوب کافی نباشد.

فرهنگ شرکتی که خلاقیت، همکاری و توانمندسازی را ترویج می‌کند، کارکنانی را پرورش می‌دهد که ریسک می‌کنند، فعالانه نوآوری می‌کنند، ایده‌های جدیدی ارائه می‌کنند و سپس برای اجرای آنها همکاری می‌کنند. این نوع فرهنگ همچنین کارکنان را در طرز فکر صحیحی برای پذیرش سیستم ها و ابتکارات جدید قرار می دهد.

چرا کسب و کارها باید روی تجربه کارمندان سرمایه گذاری کنند؟

گفته می شود که مدیران خوب کارمندان را قادر می سازند تا با رفع موانعی که آنها را از انجام این کار باز می دارد، کار خود را انجام دهند. تجربه کارمند نیز مشابه است. با ساده‌سازی سیستم‌ها و فرآیندها، انجام کار برای کارکنان آسان‌تر می‌شود.

شرکت‌هایی که در طول استخدام، استخدام کارمند جدید، توسعه مسیر شغلی و مدیریت عملکرد، یک تجربه عالی برای کارمندان ایجاد می‌کنند، می‌توانند پیچیدگی را کاهش داده و همکاری را تحریک کنند.

به گفته Dery و همکاران (2017)، نظرسنجی از 281 مدیر اجرایی در سال قبل تفاوت بین چارک بالا و پایین در تجربه کارمند را نشان داد:

چارک بالا 51 درصد از درآمد حاصل از محصولات و خدمات جدید معرفی شده در دو سال گذشته را در مقابل 24 درصد برای چارک پایین تولید کرده است.

امتیاز خالص پروموتر (NPS) تعدیل شده توسط صنعت برای چارک بالا 32 در مقابل 14 برای چارک پایین بود.

چارک بالا 25 درصد سود بیشتری نسبت به چارک پایین نشان داد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که این نوع شرکت‌ها می‌توانند با ارائه سریع‌تر محصولات به بازار، نوآوری سریع‌تری داشته باشند. علاوه بر این، به نظر می رسد که آنها می توانند تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنند. این نشان می دهد که اگر سازمان کارکنان را قادر به انجام کارهای برتر کند، می توانند در سطح بالاتری به مشتریان خدمت کنند.

محققان دانشگاه هاروارد بیزینس ریویو ارتباط بین تجربه کارمند و تجربه مشتری را مطالعه کردند. آنها داده های سه ساله به اشتراک گذاشته شده توسط یک تجارت بزرگ خرده فروشی جهانی را تجزیه و تحلیل کردند. محققان دریافتند که اگر معیارهای تجربه کارمندان یک فروشگاه از چارک پایین به بالاترین پیشرفت کند، درآمد آن بیش از 50٪ افزایش می یابد و سود تقریباً به همان میزان بهبود می یابد.

به طور خلاصه، سرمایه‌گذاری‌های تجربه کارمندان حس تجاری خوبی دارد. تحقیقات Jacob Morgan از 250 سازمان نشان می دهد که شرکت هایی که روی تجربه کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند از رقبای خود که سرمایه گذاری نمی کنند عملکرد بهتری دارند. آنها نه تنها 1.5 برابر سریعتر رشد می کنند، بهتر پرداخت می کنند و بیش از دو برابر درآمد تولید می کنند، بلکه 4 برابر سود بیشتری نیز دارند.

چگونه می توان تجربه کارمندان را بهبود بخشید؟

از آنجایی که تجربه بهتر کارمندان به طور قابل توجهی به موفقیت یک سازمان کمک می کند، باید تمرکز اصلی برای رهبران منابع انسانی باشد. در اینجا 9 بهترین شیوه مدیریت تجربه کارمندان را که باید در نظر داشته باشید آورده شده است:

  1. روش طراحی تجربه کارمند را به کار ببرید

این رویکرد را در نظر بگیرید که تجربه کارکنان در مورد تعاملات معنادار بین کارکنان و سازمان است. این به شما امکان می دهد تا تجربیاتی را ایجاد کنید که به کارمندان شما کمک می کند سازنده ترین و درگیرترین خود باشند.

فرآیند طراحی تجربه کارمند باید دیدگاه کارمند را در خط مقدم نگه دارد. این را می توان با پرسیدن سوالاتی مانند موارد زیر انجام داد:

معنای این تجربه چیست و چه تأثیری بر کارکنان و سازمان خواهد داشت؟

نوع خاصی از کارمندی که مصرف کننده این تجربه خواهد بود چیست؟

نقاط تماس در این تجربه چیست و کارمندان چگونه با آنها تعامل خواهند داشت؟

چگونه تعاملات را برای ارائه بهینه تجربه تسهیل کنیم؟

  1. بر چرخه کامل زندگی کارکنان تمرکز کنید

تجربه کارمند کل روابط کارکنان با سازمان را در بر می گیرد. این چرخه عمر کارکنان را می توان به هفت مرحله زیر تقسیم کرد:

جاذبه

استخدام

حفظ

توسعه

آفبورد

ایجاد یک EX کلی عالی به این معنی است که استراتژی تجربه کارمند شما باید هر یک از این مراحل را پوشش دهد. نادیده گرفتن یک یا چند حوزه از چرخه زندگی کارکنان می تواند بر احساس مردم نسبت به سازمان در مراحل دیگر سفر تأثیر بگذارد.

  1. رفاه کامل را تقویت کنید

مردم به دنبال کارفرمایی هستند که با اذعان به اینکه زندگی خارج از کار دارند و نیازهای فردی باید برآورده شود، به آنها احترام بگذارد. بر اساس یک مطالعه موسسه تحقیقاتی ADP، بسیاری از افراد برای یافتن این موضوع حتی حقوق خود را کاهش می دهند. ارائه حمایت برای رفاه جسمی، روانی، مالی و شغلی کارکنان به آنها نشان می دهد که آنها به عنوان انسان و همچنین کارگر ارزش دارند.

هنگامی که در محیط کار بهزیستی کلی را تقویت می کنید، به تجربه مثبت کارکنان کمک می کند و منجر به افزایش ماندگاری، مشارکت، بهره وری و کاهش غیبت می شود.

  1. تجربه کارمندان دیجیتال را در اولویت قرار دهید

مردم عادت دارند که در زندگی شخصی خود تکنولوژی مفیدی را در اختیار داشته باشند و در محل کار نیز همین انتظار را دارند. کامپیوترهای کند یا ایجاد ورودی های تکراری در صفحات گسترده متعدد، اکثر کارمندان را ناامید می کند.

شکل دادن به تجربه کارمندان دیجیتال با ارائه ابزارهایی که برای انجام کارشان نیاز دارند و همچنین آموزش و پشتیبانی از آن ابزارها، کار آنها را آسان تر می کند. این می تواند به کارمندان کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و آنها را درگیر کار خود نگه دارد.

  1. بازخورد کارکنان را جمع آوری کرده و بر اساس آن عمل کنید

برای دریافت بهترین توصیه در مورد چگونگی بهبود تجربه کارکنان، به منبع مراجعه کنید. مکانیسم‌های بازخورد، مانند نظرسنجی‌های تجربه کارمندان و اندازه‌گیری امتیاز خالص تبلیغ‌کننده کارکنان، به شما کمک می‌کنند تا با نشان دادن اینکه برای حرف‌هایشان ارزش قائل هستید، با کارمندان ارتباط برقرار کنید.

بازخورد کارکنان به شما این امکان را می دهد که روحیه آنها و همچنین ادراکات و نگرش ها را در مورد آنچه که روزانه با آن مواجه می شوند اندازه گیری کنید. شنیدن حرف‌های آنها به شما امکان می‌دهد ببینید چه چیزی آن‌ها را راضی می‌کند و همچنین علائم هشدار دهنده اولیه مشارکت کم کارمندان را تشخیص می‌دهد. با این بینش، می توانید یک برنامه اقدام برای تقویت آنچه کار می کند ایجاد کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید که کارمندان معنی دار شوند.

مدیران منابع انسانی و شرکت باید عوامل مؤثر بر چرخه زندگی کارکنان سازمان خود را درک کنند. رهبران با درک آنچه که برای نه تنها حفظ کارکنان، بلکه با انرژی و انگیزه نگه داشتن آنها لازم است، می توانند تجربه کارمندان را مدیریت کنند و به افراد خود استقلال و مالکیت بر پیشرفت حرفه ای آنها بدهند.

جنیس برنز، مدیر ارشد مردمی در Degreed

  1. تشویق به استقلال و تصمیم گیری کارکنان

کارمندان دوست دارند در مورد نحوه انجام کار خود تصمیم بگیرند. وقتی این آزادی را داشته باشند، نسبت به شغل خود احساس تعهد بیشتری می کنند و راه هایی برای بهره وری بیشتر ارائه می دهند.

با توانمند ساختن آنها برای ابتکار عمل، حس مالکیت و مسئولیت پذیری را در کارکنان خود تقویت کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

ایجاد اعتماد بین سرپرستان و گزارش های مستقیم با اجازه دادن به کارمندان برای آزمایش و ریسک بدون ترس از شرم یا سرزنش. این را با مرزهایی که کارکنان را مسئول نگه می دارد، اما انتخاب ها را در محدوده پارامترهای خاصی نگه می دارد، حمایت کنید.

افراد ذاتا خودمختار را مسئول پروژه ها یا تیم ها قرار دهید تا لحن دیگران را تنظیم کنند.

ابزارها و منابع مورد نیاز تیم ها را برای نوآوری بیشتر فراهم کنید.

به تیم هایی که نتایج قوی می دهند اعتبار بدهید.

  1. به DEIB متعهد شوید

دیدگاه‌های منحصربه‌فرد به‌دست‌آمده از نیروی کار متنوع، با دامن زدن به نبوغ، به نفع یک سازمان است. روی ایجاد یک محیط کاری مثبت و فراگیر سرمایه گذاری کنید که در آن افراد می خواهند با هم همکاری کنند زیرا معتقدند به آنها تعلق دارند و صدایی دارند.

به عنوان مثال، تنوع در استخدام و رهبری را ارتقا دهید و آموزش و منابعی را برای مقابله با تعصب و تبعیض فراهم کنید. برنامه‌هایی مانند مربیگری و گروه‌های منابع کارمند نیز می‌توانند فرهنگی را پرورش دهند که برای تنوع ارزش قائل است و آن را گرامی می‌دارد.

  1. رهبران و مدیران قوی ایجاد کنید

رهبران و مدیران کسب و کار نقش اساسی در شکل دادن به تجربه کارکنان در سازمان شما دارند. رهبران شایسته که اصیل و همدل هستند به ایجاد تجربیات مثبت برای کارکنان کمک می کنند.

رهبری عالی باید برای کارکنان حضوری مشهود داشته باشد و در حمایت از فرهنگ شرکتی سالم که با ارزش‌های سازمانی مرتبط است، شرکت کند. مدیران باید برای مربیگری کارکنان و همچنین هدایت کار آنها مجهز باشند. این بدان معنی است که فردی سازنده سازنده و ارتباط با یک تماس شخصی و نگرانی واقعی برای کارکنان به عنوان فردی است.

  1. برتری را بشناسید و پاداش دهید

کارکنان نیاز به احساس هدف دارند و بدانند کاری که انجام می دهند برای سازمان اهمیت دارد. مهم است که به آنها نشان دهید که از کمک ها و دستاوردهای آنها قدردانی می کنید.

نقاط عطف، نقش‌های جدید، ترفیعات و حتی بازنشستگی را با قدردانی‌های خصوصی یا رویدادهای شناسایی عمومی جشن بگیرید. دستاوردها را با پاداش دادن به کارمندان با پاداش، ترفیع و مشوق‌های غیر پولی مانند زمان اضافی تعطیلات برجسته کنید. این به آنها اجازه می دهد تا بدانند برایشان ارزش قائل هستند و تفاوت ایجاد می کنند.

به گفته لیندا شفر، مدیر ارشد افراد و عملیات در Checkr، پاداش رقابتی و پاداش‌ها و شناخت معنی‌دار عناصر کلیدی حفظ کارکنان هستند.

سازمان‌ها می‌توانند با ارائه حقوق، مزایا و پاداش‌های رقابتی که نشان‌دهنده تعهد سازمان به ارائه یک محل کار منصفانه برای کارکنان و طراحی یک محل کار جذاب با پاداش‌ها و شناخت معنادار است، اطمینان حاصل کنند که افرادشان درگیر، با انگیزه و متعهد به موفقیت هستند. شفر می‌گوید که سازمان، محیطی را ایجاد می‌کند که در آن همه پیشرفت کنند.

ایجاد یک تجربه عالی برای کارمندان یک فرآیند طولانی مدت است. با این حال، هرچه زودتر شروع به ساختن و تقویت پایه های تجربه فیزیکی، دیجیتالی و فرهنگی کنید، کسب و کار شما زودتر از کارکنان متعهد و متعهد بهره مند می شود.

نمونه هایی از تجربه کارمندان

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه سه شرکت به مسائل مربوط به تجربیات دیجیتال، فرهنگی و فیزیکی پرداختند تا تجربه کارمندان خود را بهبود بخشند:

یک شرکت چند ملیتی کالاهای مصرفی

یک شرکت چندملیتی کالاهای مصرفی دارای ساختار پیچیده فناوری اطلاعات بود که برای انجام وظایف اساسی به زمان زیادی نیاز داشت. آنها مجبور بودند برای پیگیری سوالات و موارد مربوط به منابع انسانی به چندین منبع دسترسی داشته باشند. یک ساختار یکپارچه برای رسیدگی به درخواست‌های کارکنان در بسیاری از عملکردها، مانند فناوری اطلاعات، منابع انسانی و حقوقی مورد نیاز بود.

این سازمان سیستم قدیمی خود را با یک ابزار مدیریت پرس و جو در پلتفرم ابری جایگزین کرد که همه بلیط های استعلام را در یک مکان ادغام می کرد و یک پورتال سلف سرویس و ربات چت را یکپارچه می کرد. این باعث صرفه جویی در هزینه، کاهش نرخ خطا و ساده شدن نحوه دسترسی کارکنان به خدمات مورد نیازشان شد.

جکسون + کوکر

کارمندان دفتر مرکزی شرکت کارکنان مراقبت‌های بهداشتی جکسون + کوکر از مزایایی مانند خدمات مراقبت از کودک، باشگاه ورزشی شرکت، و رستوران‌های موجود در محل لذت می‌برند. با این حال، یک نظرسنجی نشان داد که آنها به دنبال به رسمیت شناختن بیشتر هستند.

رهبران تصمیم گرفتند یک برنامه شناسایی استاندارد و پاداش را از طریق یک پلت فرم دیجیتال پیاده سازی کنند. به مدیران این امکان را می‌دهد تا تلاش‌های اعضای تیم خود را تشخیص دهند، و همچنین به همتایان خود اجازه می‌دهد تا رفتارهای مثبت را در یکدیگر تشخیص دهند. همچنین شامل فعالیت های مجازی برای تیم سازی و ارتقای سلامت و تندرستی بود.

سوالات متداول

تجربه کارمند چیست؟

تجربه کارمندان عبارت است از احساس کارکنان نسبت به آنچه که در طول سفر کارمند خود با آن مواجه می شوند و مشاهده می کنند. این به محیط های فیزیکی، دیجیتالی و فرهنگی یک سازمان مربوط می شود.

چرا تجربه کارمند مهم است؟

تحقیقات نشان می دهد که شرکت هایی که روی تجربه کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند از رقبای خود که سرمایه گذاری نمی کنند عملکرد بهتری دارند. آنها سریعتر رشد می کنند، بهتر پرداخت می کنند، بیش از دو برابر درآمد تولید می کنند و سود بیشتری دارند. علاوه بر این، تجربه قوی کارمند، کارفرما را در بازار کار رقابتی جذاب‌تر می‌کند.

چگونه می توان تجربه کارمندان را بهبود بخشید؟

سازمان ها باید رویکردی کارمند محور در تصمیم گیری داشته باشند و بر ایجاد یک محیط کاری مطلوب با برآوردن طیف گسترده ای از نیازهای کارکنان تمرکز کنند.

کارمندان به سرعت آن را انجام دادند. تنها چند ماه بعد، هر کارمند یا با شناسایی یک همکار یا حداقل یک بار شناخته شدن در آن شرکت کرد. نظرسنجی بعدی شرکت در تعامل با کارکنان نشان داد که 89 درصد از کارمندانی که احساس می‌کنند برای کارشان به درستی شناخته شده‌اند، 6 درصد افزایش یافته است.

یک محل کار

One Workplace، ارائه‌دهنده فضای داخلی تجاری، فرهنگ کاری انعطاف‌پذیری دارد که به آن‌ها کمک کرد تا در قرنطینه‌های همه‌گیر 2020 تغییر کنند. زمانی که دفاتر بازگشایی شدند، شرکت با دادن گزینه‌هایی به کارمندان برای تطبیق آنچه که باعث می‌شود احساس امنیت و بهترین کار را داشته باشند، تجربه محل کار را دوباره تصور کرد.

یک اپلیکیشن موبایل جدید به کارمندان این امکان را می‌دهد تا مکان‌های باز را پیدا کنند تا در سرتاسر دفتر کار کنند یا در حین کار از راه دور به یکدیگر متصل شوند. با استفاده از این فناوری، کارمندان می توانند میزها را رزرو کنند، امکانات رفاهی را پیدا کنند، غذا سفارش دهند و به اطلاعات و خدمات سلامتی دسترسی داشته باشند.

کلام پایانی

کارکنان باعث موفقیت کسب و کار و رضایت مشتری می شوند، که باعث می شود تجربه کارمندان برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار حیاتی باشد. عوامل بی‌شماری به نحوه درک کارکنان از کارفرمایشان کمک می‌کنند، اما تاثیرات کلیدی آن شرایط فیزیکی، دیجیتالی و فرهنگی است که سازمان ارائه می‌دهد.

منابع انسانی باید به رهبران کمک کند تا وضعیت این سه جنبه را از دیدگاه کارمندان به خوبی ببینند و راه هایی برای بهبود پیدا کنند. وقتی ملاحظات تجربه کارمندان در اولویت قرار می گیرند، کارمندان درگیر می شوند و همانطور که باید با آنها رفتار می شود. این به آنها قدرت می دهد تا بیشتر به سازمان کمک کنند.

1.5/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *