مدیریت منابع انسانی

17 مهارت استخدامی که برای استخدام بهترین استعدادها نیاز دارید

مهارت استخدامی که برای استخدام بهترین استعدادها نیاز دارید

نقش یک استخدام کننده چند وجهی است و به تعادل بین مهارت های سخت و نرم نیاز دارد. از استعدادیابی و استفاده از داده‌ها تا ایجاد روابط و درک تناسب فرهنگی، موفقیت در استخدام به مجموعه مهارت‌های کاملی بستگی دارد که با نیازهای بازار کار امروز و فردا سازگار باشد.

مهارت‌های استخدام شامل طیف وسیعی از توانایی‌های ضروری برای جذب، ارزیابی و استخدام استعدادهای مناسب برای یک سازمان است. با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از کارفرمایان در تکمیل نقش‌ها مشکل دارند، اهمیت استخدام شایستگی‌ها و مهارت‌ها هرگز بیشتر از این نبوده است. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید مهارت‌های ضروری استخدام را بررسی کنیم که هر حرفه‌ای در این زمینه باید بر تقویت آن تمرکز کند تا رقابتی و موثر بماند.

مدیریت استعدادیابی و جانشین پروری

مدیران ارشد نقش اصلی و پیشرو در فرآیند استعدادیابی و جانشین‌پروری بر عهده دارند و حفظ و نگهداری افراد بااستعداد از یکسو و پرورش شایستگی‌های مدیران بالقوه از سوی دیگر یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان است.

برای استخدام شدن به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟

استخدام کنندگان دارای طیف گسترده‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها هستند. آنها نیاز به جستجو، جذب و بررسی نامزدها برای موقعیت‌های باز دارند و مسئولیت کل فرآیند استخدام در سازمان را بر عهده دارند. وظایف شامل تبلیغات فرصت‌های شغلی، بررسی رزومه، انجام بررسی سوابق، مصاحبه با نامزدها و همکاری با مدیران استخدام برای انتخاب فرد مناسب برای این نقش است.

استخدام‌کنندگان بزرگ ترکیبی از مهارت‌های نرم و سخت دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین نامزدها را برای انجام کارها هماهنگ کنند. برخی از مهارت‌هایی که استخدام‌کنندگان باید همچنان روی آنها تمرکز کنند و رشد کنند عبارتند از:

مهارت‌های سخت یا همان مهارت تخصصی برای استخدام کنندگان

  1. مهارت های مصاحبه

مصاحبه یکی از اجزای حیاتی فرآیند استخدام است. این فراتر از صرف سؤال پرسیدن و یادداشت کردن پاسخ است. مصاحبه موثر شامل ایجاد یک محیط راحت برای نامزدها است تا پتانسیل واقعی خود را به نمایش بگذارند و در عین حال اطمینان حاصل کنید که اطلاعات لازم را برای ارزیابی تناسب آنها برای این نقش استخراج می‌کنید.

ایجاد یک رابطه قوی با نامزدها در طول مصاحبه (غربالگری) به آنها کمک می‌کند احساس راحتی کنند و منجر به پاسخ‌های معتبرتر می‌شود. چه در حال انجام مصاحبه‌های رفتاری، ارزیابی‌های فنی یا مصاحبه‌های پانل باشید، مهم است که سؤالات درستی را بپرسید که با الزامات شغلی و فرهنگ شرکت هماهنگ باشد.

همراه با گوش دادن فعال، مهارت‌های مصاحبه قوی به شما کمک می‌کند مهارت‌های نرم، انگیزه‌ها و تناسب کلی داوطلبان را برای این نقش بسنجید. این رویکرد نه تنها به شما کمک می‌کند تا بهترین استعدادها را شناسایی کنید، بلکه تأثیر مثبت پایداری بر نامزدها می‌گذارد و اعتبار سازمان شما را به عنوان یک کارفرمای انتخابی تقویت می‌کند.

  1. مهارت های منبع یابی

بسته به موقعیت‌های شغلی که برای آن‌ها استخدام می‌کنید، ممکن است بخواهید منتظر درخواست نامزدها نباشید، بلکه در عوض یک رویکرد پیشگیرانه و استراتژیک برای یافتن و جذب استعدادهای برتر داشته باشید. منبع یابی موثر شامل شناسایی بهترین کاندیداها و درگیر کردن آنها از طریق ارتباط شخصی است.

تسلط بر این مهارت به معنای استفاده از انواع پلتفرم‌ها – رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های حرفه‌ای و هیئت‌های شغلی خاص – برای کشف نامزدهای بالقوه است. بسیار مهم است که با نامزدهای منفعل ارتباط برقرار کنید، که ممکن است به طور فعال در جستجوی شغل نباشند اما می‌توانند برای موقعیت های خالی شما ایده‌آل باشند. استراتژی‌های توسعه‌یافته و مبتنی بر داده‌ها کلید شناسایی و جذب این جواهرات پنهان هستند.

ایجاد و حفظ یک منبع استعدادیابی تضمین می‌کند که شما همیشه با نامزدهای واجد شرایط زمانی که موقعیتی در دسترس قرار می‌گیرد آماده باشید. با ماندن در نوآوری و سازگاری، می‌توانید به طور مداوم استعدادهای برتر را بدون توجه به نوسانات بازار جذب کنید.

  1. استعداد فناوری

از آنجایی که فناوری به یک ابزار کلیدی استخدام تبدیل می‌شود، استخدام کنندگان باید بدانند چگونه از پلتفرم‌های مختلف برای بهینه سازی فرآیند استخدام خود استفاده کنند.

به صورت روزانه، استخدام‌کنندگان به یک سیستم ردیابی متقاضی (ATS) دسترسی دارند، که کل فرآیند استخدام، از جمله آگهی‌های شغلی و درخواست‌های شغلی را مدیریت می‌کند. درک همه جانبه ابزارهای CRM استخدام برای استفاده بهتر از فناوری پشت آن بسیار مهم است. متخصصان استخدام همچنین باید بدانند که از کجا متقاضیان را منبع و جذب کنند، مانند Linkedin یا Indeed.

به عبارت دیگر، استخدام‌کنندگان باید با فناوری‌های جدیدی که نامزدهای بالقوه آنها ممکن است استفاده کنند و همچنین فناوری‌هایی که در عملکرد استخدام استفاده می‌شوند، به‌روز باشند. این به معنای پذیرش یک ذهنیت ارتقاء مهارت مداوم در مورد فناوری است.

  1. سواد داده

یکی از عناصر کلیدی استخدام کننده عالی بودن این است که بتوانید موفقیت خود را اندازه گیری کنید و شما فقط در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که داده‌هایی برای درک و تجزیه و تحلیل داشته باشید که در کجا و چه زمانی بیشتر تلاش‌های خود را برای استخدام صرف می‌کنید.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، استخدام مبتنی بر داده بسیار مهم است زیرا کمک می‌کند:

  • فرآیند استخدام خود را ساده کنید تا بتوانید چالش و مشکلات فرآیند استخدام خود را پیدا کرده و از بین ببرید.
  • با دانستن بسترهای استخدامی که در آن واجد شرایط‌ترین نامزدها را دریافت می‌کنید، هزینه‌های استخدام خود را کاهش دهید.
  • سوگیری‌ها را حذف کنید تا بر اساس شایستگی‌ها و مهارت‌ها استخدام کنید.

کیفیت استخدام را با جمع‌آوری داده‌های کارمندان مانند کارمندان برتر، نرخ گردش مالی و سطوح بهره‌وری بهبود دهید (این داده‌ها را با منابع مختلف استخدام (هیئت‌های شغلی، آژانس‌های کارکنان، رسانه‌های اجتماعی) مقایسه کنید تا بهترین کانال استخدامی را تعیین کنید که بالاترین کیفیت نامزدها را ارائه می‌دهد)

زمانی که ارقام و داده‌های لازم را برای پشتیبانی از بودجه یا درخواست منابع اضافی خود دارید، از مدیران تأییدیه دریافت کنید.

با یادگیری تجزیه و تحلیل داده‌ها، مبانی آمار، جمع آوری داده‌ها، گزارش دهی و ناوبری فناوری پایه از طریق نرم افزار و ابزار، سواد داده خود را تقویت کنید.

توسعه تخصص استخدام مبتنی بر داده

ایجاد یک ذهنیت مبتنی بر داده برای برتری واقعی در استخدام بسیار مهم است. برنامه صدور گواهینامه استخدام و منبع یابی AIHR شما را به مهارت‌های تسلط بر تجزیه و تحلیل استخدام مجهز می‌کند و همه چیز را از جمع آوری داده‌ها و گزارش دهی تا ساخت داشبوردهای استخدام در PowerBI را پوشش می‌دهد.

توسعه سواد داده‌ای خود را شروع کنید و استراتژی‌های استخدام خود را تغییر دهید تا امروز تصمیمات استخدام آگاهانه‌تر و تاثیرگذارتری بگیرید.

 5. مهارت های بازاریابی

در بازار نامزد محور امروزی، جستجوی نامزدهای باکیفیت و باستعداد دشوار است. تعداد موقعیت‌های شغلی باز بسیار بیشتر از تعداد افراد جویای کار است. به این ترتیب، استخدام‌کنندگان باید در استفاده از استراتژی‌های بازاریابی استخدامی به‌روز شده برای جذب استعدادهای برتر مانند:

توسعه شخصیت نامزد: تعریف شخصیت نامزد شما به جذب نامزدهایی با مهارت‌ها و فرهنگ مناسب برای شرکت شما کمک می‌کند، که در نهایت نرخ جابجایی کارکنان شما را کاهش می‌دهد.

نام تجاری کارفرما: این امر مستقیماً بر استخدام و شهرت کلی سازمان در بازار تأثیر می‌گذارد. با محبوبیت Glassdoor، Indeed و دیگر سایت‌های بررسی کارفرما، آنچه سازمان ارائه می‌دهد تأثیر زیادی بر تصمیم داوطلب برای درخواست دارد. بنابراین اگر یک تجربه خوب برای کارمندان ایجاد کنید و حرف‌ها به گوش برسد، به مرور زمان برنامه‌های کاربردی را افزایش می‌دهید و در پول و منابع سازمانتان صرفه‌جویی می‌کنید.

کپی رایتینگ: از کلمات مناسب استفاده کنید تا افراد را متقاعد کنید که بخواهند برای شرکت شما کار کنند. در ایمیل، خبرنامه و پیام‌های ایمیلی خود، این پیام را منتقل کنید که شرکت شما مکان خوبی برای کار است و بهترین فرصت‌های رشد شغلی ممکن را ارائه می‌دهد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: بر اساس گزارش Sprout Social، 59 درصد از شرکت‌ها با استفاده از منابع نامزد در رسانه‌های اجتماعی، نامزدهای باکیفیتی پیدا کردند. برای متمایز شدن در لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی، باید پیام خود را سفارشی کنید تا دسترسی نامزد خود را گسترش دهید. نه تنها آخرین فرصت‌های شغلی خود را به اشتراک می‌گذارید، بلکه با به اشتراک گذاشتن اخبار شرکت و اظهارات کارکنان، نگاهی اجمالی به کار کردن برای سازمان خود ارائه می‌دهید تا بدانید که کدام متقاضیان واقعاً علاقه مند هستند تا کارمند شما شوند.

  1. مهارت های فروش

به گفته مربی فروش و استخدام باربارا برونو، استخدام یک فروش است زیرا شما نامزدهای خود را در شرکت و فرصت خود می‌فروشید. شما نامزد را به مدیر استخدام خود می‌فروشید تا برای مصاحبه برنامه ریزی کند و پس از مصاحبه، شما مزایای یک پیشنهاد بالقوه را هم به کارفرما و هم به نامزد می‌فروشید.

برای توسعه مهارت‌های فروش خود به عنوان یک استخدام‌کننده، روی بهبود تکنیک‌های تماس سرد و تماس سرد خود در لینکدین تمرکز کنید. با تکنیک های مختلف فروش مانند فروش راه حل و فروش مشاوره ای آشنا شوید و بدانید که چگونه می‌توانید آن‌ها را در نقش استخدام خود به کار ببرید.

  1. مهارت های سازمانی

استخدام‌کنندگان باید اولویت‌هایی را بین فرصت‌های شغلی تعیین کنند، به این معنی که تعیین کنند کدام موقعیت‌ها باید سریع پر شوند، زیرا برای اهداف تجاری شرکت حیاتی هستند.

پاسخ‌های تاخیری می‌تواند منجر به از دست دادن نامزدها توسط شرکت‌ها شود. مهارت‌های سازمانی به استخدام‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا روند استخدام را پیگیری کرده و به اهداف استخدامی دست یابند.

فهرستی از کارها ایجاد کنید تا به وضوح بفهمید چه چیزی فوری است. یک تقویم دریافت کنید و کارهای روزانه، جلسات، مصاحبه‌ها و هر چیز دیگری را برنامه ریزی کنید تا هر روز متمرکز و سازنده بمانید.

مهارت استخدامی که برای استخدام بهترین استعدادها نیاز دارید

مهارت‌های نرم برای استخدام کنندگان

  1. گوش دادن فعال

گوش دادن مهمترین مهارتی است که می‌توانید به عنوان یک استخدام کننده ایجاد کنید.

وقتی از نزدیک به صحبت‌های مدیر استخدامی خود گوش می‌دهید، نیازهای نقش و نحوه تناسب آن با کل سازمان را بهتر درک خواهید کرد. همچنین توانایی خود را در سنجش نامزدها بهبود خواهید داد تا بتوانید به اندازه کافی به آنها رسیدگی کنید، خواه دانش و تجربه آنها باشد، نیازها، خواسته ها و تردیدهای آنها.

مهارت‌های خوب گوش دادن می‌تواند روابط شما با مدیران استخدامی و نامزدها را بهبود بخشد و در نتیجه موقعیت‌های شغلی بیشتری کسب کنید.

برای توسعه مهارت های گوش دادن فعال:

  • پذیرای ایده‌ها و بازخوردهای جدید باشید.
  • به آنچه متقاضیان و مدیران استخدام می‌گویند توجه کنید.
  • زبان بدن را رعایت کنید و نسبت به نشانه‌های غیر کلامی آگاه باشید.
  • ترجمه کنید و خلاصه کنید تا مطمئن شوید آنچه را که آن‌ها گفته‌اند درست متوجه شده‌اید.
  • برای شفافیت موضوعات سوال بپرسید.
  1. ارتباط شفاف

با توجه به Lever، درصد بالایی (80٪) از جویندگان کار می گویند که از در نظر گرفتن سایر فرصت‌های شغلی مرتبط در شرکتی که موفق به اعلام وضعیت درخواست آن‌ها نشده است، دلسرد می‌شوند. برای ارائه یک تجربه خوب از نامزدها، نامزدها را در مورد وضعیت درخواست‌های خود مطلع کنید.

از ایمیل، پیامک و تماس‌های تلفنی استفاده کنید تا مطمئن شوید که هنگام دریافت درخواست‌هایشان، به‌روزرسانی‌های به‌موقع دریافت می‌کنند، زمان‌بندی مصاحبه‌های شغلی، آن‌ها را در روند انتخاب به‌روزرسانی می‌کنند و در نهایت پیشنهاد شغلی را ارسال می‌کنند یا درخواست را رد می‌کنند.

علاوه بر این، ارتباط منظمی با مدیران استخدامی خود برقرار کنید تا در هنگام یافتن فرد مناسب برای این نقش، به روشن شدن آنچه نیاز است کمک کنید. با تحقیقات بازار در مورد موقعیت، صنعت و ترکیب نامزدهای بالقوه آماده باشید. صلاحیت‌های شغلی ضروری و اختیاری را تعریف کنید. با هم، یک جدول زمانی برای بررسی رزومه و برنامه ریزی مصاحبه ها ایجاد کنید. از ابزارهایی مانند ATS و استخدام CRM برای پیگیری ارتباطات خود با نامزدها و مدیران استخدام استفاده کنید.

  1. هوش هیجانی

هوش عاطفی (EI) یک ویژگی اساسی در استخدام است که عمیقاً بر نحوه تعامل شما با نامزدها و همکاران تأثیر می‌گذارد. این نه تنها شامل درک، بلکه مدیریت موثر احساسات در طول فرآیند استخدام است.

ارتباط با نامزدها در سطح احساسی، تجربه آن‌ها را افزایش می‌دهد و ایجاد اعتماد و رابطه را آسان تر می‌کند. شناخت و پاسخ دادن به احساسات یک نامزد – خواه هیجان، عصبی بودن یا تردید باشد – می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت تعاملات شما را بهبود بخشد و سازمان شما را برای استعدادهای برتر جذاب‌تر کند.

هوش عاطفی در روابط شما با مدیران استخدامی و اعضای تیم به همان اندازه مهم است. این به شما امکان می‌دهد تا در بحث‌های پیچیده پیمایش کنید، انتظارات را مدیریت کنید و یک محیط کاری مشترک ایجاد کنید. با تمرین همدلی، حفظ خودآگاهی و برقراری ارتباط مؤثر، می‌توانید با نیازهای همه افراد درگیر در فرآیند استخدام هماهنگ‌تر شوید.

  1. شبکه سازی و ایجاد رابطه

شبکه‌سازی بخش مهمی از استخدام است و فراتر از سازماندهی مصاحبه‌های نامزدها و شرکت در رویدادهای استخدام است.

ایجاد روابط با مدیران استخدامی که با آنها کار می‌کنید به همان اندازه ضروری است و اگر یک استخدام‌کننده مستقل هستید یا در یک آژانس استخدام کار می‌کنید، همچنین باید با مشتریان (بالقوه) ارتباط برقرار کنید. همکاری نزدیک با آن‌ها می‌تواند شما را در یادگیری نیازهای فعلی کارکنان و الزامات شغلی آینده راهنمایی کند تا منبع استعدادیابی را به طور فعال توسعه دهید و از جریان ثابت فرصت‌های تجاری اطمینان حاصل کنید.

شما می‌توانید با داشتن یک کارشناس حرفه‌ای، قابل اعتماد، آگاه و دوستانه، این روابط را تقویت کنید. درباره صنعت خود و جنبه‌های روزانه نقشی که برای آن استخدام می‌کنید تحقیق کنید تا اعتماد نامزد مورد نظر خود را به دست آورید.

  1. آگاهی فرهنگی

هدف قرار دادن نامزدهای متنوع در فرآیند استخدام با توسعه آگاهی فرهنگی آغاز می‌شود. داشتن نیروی کار متنوع، خلاقیت و نوآوری سازمان را افزایش می‌دهد که منجر به افزایش سود می‌شود.

بیاموزید که ارزش‌ها و باورهای دیگران و تفاوت‌های افراد با پیشینه‌های مختلف را قدردانی کنید. با چالش‌هایی که افراد رنگین پوست، زنان، افراد دارای سنت‌های مذهبی مختلف، LGBTQ+، افراد دارای معلولیت، مهاجران و کسانی که در ارتش خدمت کرده‌اند در محل کار تجربه کرده‌اند، آشنا شوید.

به رویدادهای اجتماعی سازماندهی شده توسط گروه‌هایی با پیشینه‌های فرهنگی متفاوت از خودتان بپیوندید. با سنت ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شوید. اصول اولیه استخدام با تنوع را بیاموزید و از تعصبات ناخودآگاه خود آگاه باشید تا بتوانید سبک‌های ارتباطی خود را بر این اساس تطبیق دهید.

بهترین شیوه‌های استخدامی جذب استعدادهای برتر

افراد با عملکرد بالا، دیگران را توانمند می‌سازند. طبق یک مطالعه، آنها حتی می‌توانند همکاران خود را تا ۱۵ درصد بهره‌ورتر کنند. اما چه چیزی استعدادهای برتر را متمایز می‌کند و چگونه می‌توانید این افراد کلیدی را در فرآیند استخدام شناسایی کنید؟

  1. مهارت های مذاکره

مذاکره نقشی حیاتی در انواع معاملات تجاری، حتی جذب نیرو دارد. هنگامی که یک پیشنهاد شغلی به یک نامزد دادید، در مقابل یک پیشنهاد متقابل یا سایر پیشنهادات شغلی از شرکت‌های دیگر به فروش می‌رسید. استخدام کنندگان باید بین یک نامزد و شرکت مذاکره کنند که برای هر دو طرف رضایت بخش باشد.

و اگر آنچه را که کاندید می‌خواهد ندارید، باید راهی برای ارائه یک جایگزین پیدا کنید و متقاضی را متقاعد کنید که شما را نسبت به رقبایتان انتخاب کند. با مدیران استخدام کار کنید تا یک بسته پاداش رقابتی را سفارشی کنید تا شانس خود را برای انتخاب شدن توسط نامزدهای فهرست نهایی خود افزایش دهید.

  1. مدیریت زمان

در یک روز معمولی، استخدام‌کنندگان وظایفی مانند بررسی رزومه‌ها، غربالگری برنامه‌ها، برنامه‌ریزی مصاحبه، انجام بررسی پیشینه و ایجاد پیشنهادهای شغلی را انجام می‌دهند. علاوه بر این، آنها معمولاً با چندین شغل مورد نیاز از مدیران استخدام سروکار دارند.

برای جلوگیری از از دست دادن مهلت‌های استخدام، استخدام کنندگان باید مهارت‌های مدیریت زمان عالی داشته باشند. استخدام‌کنندگان می‌توانند از نرم‌افزار استفاده کنند یا زمان‌بندی ایجاد کنند تا کارها را در مسیر خود نگه دارند. سازماندهی موثر زمان برای مدیریت تمام وظایف در حین برقراری ارتباط سریع با ذینفعان بسیار مهم است.

  1. همکاری

استخدام کنندگانی که از نزدیک با مدیران استخدام و اعضای تیم کار می‌کنند، بهترین تصمیم را برای استخدام می‌گیرند. با مشارکت بیشتر افراد، احتمال بیشتری وجود دارد که تصویر کاملی از متقاضیان، منبع استعدادها، روند کلی استخدام و نحوه تأثیر آن بر اهداف و تصمیمات تجاری به دست آورید.

با استخدام مشارکتی، شانس خود را برای استخدام نامزدهایی که مناسب‌تر با فرهنگ شرکت شما هستند افزایش می‌دهید، فرآیند استخدام شفاف‌تری ایجاد می‌کنید، سوگیری‌های ناخودآگاه را هنگام استخدام حذف می‌کنید و زمان خود را برای پر کردن کاهش می‌دهید. علاوه بر این، به مدیران استخدام کمک می‌کنید تا درک عمیق‌تری از بازار نامزد کسب کنند.

از ATS استفاده کنید، که به همه اجازه می‌دهد اطلاعات نامزدها و جایی که در فرآیند استخدام هستند را مشاهده کنند. برنامه‌های ارجاع کارمندان را ایجاد کنید تا همه بتوانند در استخدام شرکت کنند، که زمان شما را برای استخدام کاهش می‌دهد و در عین حال کیفیت استخدام شما را بهبود می‌بخشد.

  1. انعطاف پذیری

جذب افراد کار ساده‌ای نیست. چالش‌های زیادی وجود دارد، مانند جذب استعدادهای مناسب، پر کردن سریع فرصت‌های شغلی و کاهش طولانی‌مدت فرآیند استخدام.

هنگام مواجهه با این چالش ها، استخدام کنندگان باید انعطاف پذیر و صبور باشند. آنها باید با شرایط مختلف سازگار شوند و انتظارات کاندیداها و مدیران استخدامی را مدیریت کنند.

و مهم نیست که فرآیند استخدام چقدر کارآمد باشد، ممکن است باز هم نتوانند معامله را ببندند. به عنوان مثال، یک نامزد ممکن است یک پیشنهاد کاری از یک شرکت دیگر را بپذیرد، یا مدیران استخدام ممکن است فرآیند استخدام را لغو کنند زیرا اهداف تجاری تغییر کرده است. 

توسعه انعطاف پذیری برای غلبه بر این موانع و آماده شدن برای چالش‌های استخدام در آینده.

  1. خودانگیزه‌بخشی

استخدام یک صنعت بسیار رقابتی است. در چشم انداز فعلی نامزد محور، پیگیری استعدادهای برتر ضروری است و از آنجایی که این یک شغل فروش است، باید جاه طلب باشید و هر ماه به اهداف خود برسید.

طبیعی است که پیشنهادهای شغلی رد شده از سوی نامزدها یا فرصت های تجاری رد شده را با کارفرمایان و مدیران استخدام تجربه کنید. می‌تواند بی‌انگیزه باشد؛ با این حال، به یاد داشته باشید که این موقعیت‌ها خارج از کنترل شما هستند. آنچه مهم است این است که درس ها را یاد بگیرید. در تکمیل وظایف خود و دستیابی به اهدافی که برای خود برای دستیابی به یک شغل موفق به عنوان یک استخدام کننده تعیین کرده‌اید، فعال باشید.

چگونه مهارت‌های استخدام خود را بهبود بخشید

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند مهارت‌های استخدام خود را بهبود بخشید که می‌توانید از امروز شروع به اجرای آن‌ها کنید:

مدیریت زمان خود را بهینه کنید: یک برنامه روزانه یا لیست کارهایی ایجاد کنید که وظایف خود را اولویت بندی کنید، مانند منبع یابی، غربالگری و مصاحبه. مدیریت زمان کارآمد به شما این امکان را می‌دهد تا با نامزدهای بیشتری بدون به خطر انداختن کیفیت رفتار کنید و به طور مداوم به ضرب‌الاجل‌ها عمل کنید و از هر گونه تنگنا در فرآیند استخدام جلوگیری کنید.

مصاحبه‌های ساختگی را تمرین کنید: مصاحبه‌های ساختگی را با یک همکار انجام دهید تا تکنیک‌های مصاحبه خود را اصلاح کنید و توانایی خود را برای ارزیابی مؤثرتر نامزدها بهبود بخشید. این تمرین همچنین به شما کمک می‌کند تا با فرمت‌های مختلف مصاحبه، چه مجازی و چه حضوری، راحت‌تر شوید، که منجر به تجربه راحت‌تری از نامزد می‌شود.

هوش هیجانی خود را توسعه دهید: در طول فرآیند استخدام روی شناسایی و مدیریت احساسات خود و دیگران کار کنید. تقویت این مهارت نه تنها روابط بین فردی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه توانایی شما را برای عبور از موقعیت‌های چالش برانگیز، مانند مذاکرات دشوار یا رد شدن نامزدها، با همدلی و حرفه‌ای بودن افزایش می‌دهد.

از داده‌ها در تصمیم‌گیری استفاده کنید: اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، معیارهای کلیدی استخدام مانند زمان استخدام و منبع استخدام را ردیابی کنید. از این داده‌ها برای اصلاح استراتژی‌های خود و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر استفاده کنید و به شما کمک می‌کند تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید و اثربخشی تلاش‌های استخدام خود را در طول زمان اندازه‌گیری کنید.

به دنبال بازخورد باشید: به طور مرتب از مدیران استخدام، نامزدها و همتایان خود در مورد فرآیند استخدام بازخورد بخواهید. بازخورد سازنده می‌تواند زمینه‌های بهبود را برجسته کند و به شما کمک کند رویکرد خود را اصلاح کنید. این در نهایت منجر به نتایج بهتر استخدام و همکاری قوی‌تر با تیم شما می‌شود.

از روندهای صنعت به روز باشید: روزانه زمانی را برای خواندن اخبار صنعت یا دنبال کردن رهبران فکری در رسانه‌های اجتماعی اختصاص دهید. آگاهی از روندها به شما کمک می‌کند تا بازار کار در حال تحول و انتظارات نامزدها را بهتر درک کنید، استراتژی های خود را مطابق با آن تنظیم کنید و در جذب استعدادهای برتر رقابتی بمانید.

به طور مداوم یاد بگیرید: در دوره های آنلاین ثبت نام کنید یا در وبینارهایی شرکت کنید که بر روی روندهای استخدام، فناوری، یا تنوع و شمول تمرکز دارند. یادگیری مداوم مهارت‌های شما را در زمینه‌ای که به سرعت در حال تغییر است، واضح و مرتبط نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که برای پاسخگویی به نیازهای استخدام مدرن، سازگار و مجهز باقی می‌مانید.

استخدام کننده موفق بودن مستلزم یادگیری و بهبود مستمر مهارت‌های شماست، چه مهارت‌های فنی مانند کار با نرم افزارهای جدید استخدام یا مهارت های نرم مانند گوش دادن فعال. شما باید اهداف توسعه حرفه‌ای خود را تعیین کنید و بدانید که می‌خواهید چه چیزی را بهبود ببخشید. جست‌وجوی فعال فرصت‌های رشد و استقبال از بازخورد، شما را در زمینه استخدام رقابتی جلوتر نگه می‌دارد و شما را قادر می‌سازد تا به طور مداوم به نتایج برجسته برسید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *