یک مدیر سابق حقوق و دستمزد Virgin Media به مدت 10 سال مبلغ 870,000 یورو از شرکت سرقت کرده است. این تنها اشتباه پرهزینه حقوق و دستمزد نیست که یک کسبوکار میتواند مرتکب شود و اهمیت انجام حسابرسیهای مؤثر حقوق و دستمزد را پررنگتر از همیشه کند. آیا وقت آن رسیده است که فرآیندهای حقوق و دستمزد خود را بررسی کنید؟
نگهداری سوابق دقیق حقوق و دستمزد یک مسئولیت کلیدی منابع انسانی است. با این حال، یک چهارم کارمندان چک پرداختی با خطا دریافت کردهاند و 29% از کارفرمایان میگویند که این اشتباهات را فقط هنگام انجام حسابرسی حقوق و دستمزد کشف میکنند.
سازمانها باید اطمینان حاصل کنند که به کارمندان خود به درستی و به موقع پرداخت میکنند و از قوانین و مقررات استخدامی و حقوق و دستمزد در حال تغییر پیروی میکنند. اگرچه حقوق و دستمزد گاهی اوقات یک بخش جداگانه از منابع انسانی است، اما هر دو باید برای اطمینان از دقت و انطباق با هم همکاری کنند.
در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که حسابرسی حقوق و دستمزد چیست، انواع مختلف حسابرسی حقوق و دستمزد، هدف آنها و نحوه انجام آن. همچنین یک چک لیست حسابرسی حقوق و دستمزد قابل دانلود را نیز ضمیمه کردهایم.
بررسی نحوه محاسبه حقوق و دستمزد چیست؟
بررسی نحوه محاسبه حقوق و دستمزد، بررسی منظم تمام سوابق حقوق و دستمزد برای اطمینان از پرداخت صحیح به همه کارکنان، دقت همه کسورات و گزارشها، بهروز بودن تمام اطلاعات و انطباق سازمان با قوانین مالیاتی است. گاهی اوقات، ممکن است اشتباهات ماهها یا حتی سالها بدون کشف ادامه یابد که میتواند منجر به مسائل حقوقی یا صورتهای مالی نادرست شود. خبر خوب این است که میتوانید با یک حسابرسی حقوق و دستمزد، که باید بخشی جداییناپذیر از استراتژی پاداش و مزایای شرکت شما باشد، اشتباهات را زودتر شناسایی کنید.
اگرچه ممکن است حسابرسیها ترسناک به نظر برسند، اما اکثر حسابرسیهای حقوق و دستمزد بررسیهای داخلی سادهای در مورد دقت دادههای سازمان هستند. رویههای حسابرسی حقوق و دستمزد بسته به اندازه سازمان شما و میزان حسابرسی میتواند چند دقیقه تا چند هفته طول بکشد. برای پاسخهای سریعتر، حقوق و دستمزد و منابع انسانی میتوانند برخی از بررسیهای حسابرسی را خودکار کنند.
اگرچه بخش حقوق و دستمزد معمولاً مسئول اجرای حسابرسیهای حقوق و دستمزد در سازمانهای بزرگتر است، اما منابع انسانی نیز باید درگیر باشد. چرا؟ زیرا منابع انسانی پرداخت را به کارکنان اطلاع میدهد و ممکن است بین آنچه منابع انسانی یا یک مدیر به کارمند میگوید و آنچه در سیستم حقوق و دستمزد وارد میشود، تفاوت وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک مدیر استخدام برای یک کاندید حقوق بالاتری نسبت به آنچه در نامه پیشنهاد اولیه ذکر شده است، مذاکره کند اما به منابع انسانی اطلاع ندهد. پرداخت نیز موضوع حساسی است، بنابراین منابع انسانی باید در حل نگرانیهای کارکنان و اطمینان از انجام تمام ارتباطات لازم مشارکت داشته باشد.
انواع حسابرسی حقوق و دستمزد
انواع مختلفی از حسابرسیهای حقوق و دستمزد وجود دارد که هر کدام اهداف متفاوتی دارند. دو نوع اصلی عبارتند از:
حسابرسی داخلی حقوق و دستمزد
کارکنان یک سازمان یک حسابرسی داخلی حقوق و دستمزد را برای ارزیابی و بهبود فرآیندهای حقوق و دستمزد انجام میدهند. این به کسبوکار اجازه میدهد تا بداند در کجا قرار دارد و به آن کمک میکند تا مشکلات را در اسرع وقت شناسایی و اصلاح کند.
حسابرسی خارجی حقوق و دستمزد
در این مورد، یک سازمان حسابرسان شخص ثالث را برای انجام یک حسابرسی خارجی حقوق و دستمزد استخدام میکند تا ارزیابی مستقلی از روشهای حقوق و دستمزد خود ارائه دهد. داشتن چشمهای تازه میتواند برای شناسایی خطاهایی که کارکنان داخلی ممکن است از دست داده باشند مفید باشد. معمولاً مدیریت شرکت، هیئت مدیره یا کمیته حسابرسی این حسابرسان خارجی را برای اطمینان از انطباق، دقت و یکپارچگی در پردازش حقوق و دستمزد استخدام میکنند.
اهداف اصلی حسابرسی حقوق و دستمزد چیست؟
همه میخواهند حقوق دقیق، مالیاتهای کسر شده صحیح، بیمه سلامت محاسبه شده صحیح و کسورات قانونی و دقیق داشته باشند. بیایید عمیقتر به اهداف اصلی انجام یک حسابرسی و بررسی حقوق و دستمزد بپردازیم.
اطمینان از گزارشدهی و سپردهگذاری مالیات دقیق
به عنوان مثال، در ایالات متحده، هر کارمند باید فرم مالیات W-4 را پر کند که به حقوق و دستمزد اجازه میدهد کسورات مالیاتی مناسب را اعمال کند. شما میتوانید این مورد را در طول یک حسابرسی حقوق و دستمزد بررسی کنید.
سیستم باید با درخواستهای کارمندان مطابقت داشته باشد. هر ایالت قوانین مالیاتی متفاوتی دارد و در برخی ایالتها، هر شهر کسورات مالیات حقوق و دستمزد متفاوتی دارد.
یک بخش مهم از حسابرسی حقوق و دستمزد، محل کار است. اگر کارمندان به طور دائم از خانه کار میکنند، کسورات مالیات ایالتی و محلی آنها ممکن است با کسورات قابل اعمال برای کارمندانی که در یک دفتر یا محل کار مشخص کار میکنند، متفاوت باشد. به همین دلیل است که شما نه تنها به حقوق کارمند بلکه به محل کار او نیز نیاز دارید.
اطمینان از انطباق با قوانین استخدامی و سایر مقررات
یک حسابرسی حقوق و دستمزد به شما کمک میکند تا موارد زیر را تعیین کنید: آیا همه کسانی که مستحق دریافت اضافه کاری بودند، آن را دریافت کردهاند؟ در مورد کارمندانی که کارشان بر اساس تعداد قطعه است چطور؟ آیا هم دادههای بهرهوری و هم ساعات کاری آنها را دارید؟
اگر کارمندان مشمول اعتبار انعام هستند، باید اطمینان حاصل کنید که مجموع انعام و دستمزد ساعتی آنها حداقل دستمزد ایالتی را تشکیل میدهد.
اگر یک شرکت به کارمندان بیمه سلامت، حسابهای پسانداز سلامت یا طرحهای بازنشستگی ارائه میدهد، باید اطمینان حاصل کنید که کسورات صحیح است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پول به جایی که باید برود، میرود: آیا شرکت بیمه سلامت پرداختهای مناسب را دریافت میکند؟ آیا پول بازنشستگی مستقیماً در حساب 401k هر کارمند قرار میگیرد؟
اگر کارمندی دارای توقیف قانونی است، باید اطمینان حاصل کنید که صحیح است. توقیفها میتوانند برای هر چیزی (از بدهیهای پرداخت نشده تا حمایت از فرزند) باشند و میتوانند با دستورات دادگاه تغییر کنند. باید اطمینان حاصل کنید که تمام توقیفهای قانونی را به درستی اعمال کردهاید.
ارائه دادههای دقیق به کارکنان
کارکنان به سوابق حقوق و دستمزد دقیق نیاز دارند. هر چک پرداخت باید همراه با یک رسید پرداخت (کاغذی یا الکترونیکی) باشد که تمام جزئیات پرداخت آنها از جمله ساعات کار، اضافه کاری پرداخت شده و توضیحات تمام کسورات را پوشش دهد.
در پایان سال، حقوق و دستمزد باید اسناد مالیاتی را با این اطلاعات ارائه دهد. کارکنان باید خودآزمایی انجام دهند و در صورت وجود هرگونه خطا به حقوق و دستمزد اطلاع دهند، اما این همیشه اتفاق نمیافتد. حسابرسیهای دورهای حقوق و دستمزد در طول سال میتواند بسیاری از این مشکلات را جلوگیری کند.
کشف خطاها و نادرستیهای بالقوه
یک حسابرسی دقیق میتواند به شما در کشف تقلب در حقوق و دستمزد کمک کند. آیا همه افرادی که حقوق دریافت میکنند، کارمند واقعی هستند؟ افرادی وجود دارند که از طریق کارمندان غیرواقعی از شرکت اختلاس کردهاند. آیا کارمندان اخراجشدهای هنوز در حقوق و دستمزد شما هستند؟
آیا همه دقیقاً 40 ساعت در هفته کار میکنند؟ معمولاً همه افرادی که ساعتی پرداخت میشوند هر هفته دقیقاً 40 ساعت کار نمیکنند. این میتواند نشان دهد که آنها اضافه کاری کسب شده را دریافت نمیکنند یا بیش از آنچه به آنها تعلق دارد، پرداخت میشود.
آیا صفر اضافی به حقوق و دستمزد کسی اضافه شده است؟ اشتباهات تایپی اتفاق میافتند!
کشف مسائل رایج حقوق و دستمزد
آیا کارگران شما به درستی طبقهبندی شدهاند؟ در یک سازمان، کارکنان اغلب دارای انواع مختلفی از قراردادها هستند که شرایط پرداخت متفاوتی دارند.
کارکنان یا معاف از حداقل دستمزد و اضافه کاری هستند یا غیر معاف. افرادی که غیرمعاف هستند باید حداقل دستمزد را برای هر ساعت کار و اضافه کاری برای کار بیش از 40 ساعت در هفته دریافت کنند. در ایالات متحده، طبقهبندی نادرست کارمند میتواند کارفرما را ملزم به پرداخت تمام اضافه کاری پرداخت نشده تا سه سال قبل از تاریخ ادعاهای خود کند.
هنگام محاسبه ساعات کار، نرخ اضافه کاری و دستمزدهای تفاوتی، به ویژه اگر این نرخها تغییر کنند (به عنوان مثال، نرخ بالاتر برای یکشنبهها یا تعطیلات رسمی)، محاسبه اشتباه آسان است.
آیا همه کارکنان شما در گروه مالیاتی صحیح برای درآمد خود قرار دارند؟ ارتقاء میتواند یک کارمند را به یک گروه مالیاتی جدید منتقل کند.
گزارشدهی دیرهنگام یا عدم گزارشدهی حقوق و دستمزد میتواند منجر به تأخیر در پرداخت حقوق و همچنین جریمههای دولتی شود.
آمادهسازی برای یک حسابرسی حقوق و دستمزد موفق
در اینجا چند مرحله برای کمک به شما در آماده شدن برای یک حسابرسی حقوق و دستمزد آورده شده است.
ایجاد جدول زمانی
اگرچه میتوانید در هر زمانی یک حسابرسی حقوق و دستمزد انجام دهید، اما اکثر شرکتها این کار را در پایان سال مالی خود انجام میدهند. دوره “بازنگری” معمولاً یک سال است، اگرچه این از یک کسبوکار به کسبوکار دیگر متفاوت است. هرچه دوره حسابرسی شده طولانیتر باشد، حسابرسی حقوق و دستمزد بیشتر طول میکشد.
اگر قصد دارید اولین حسابرسی حقوق و دستمزد خود را انجام دهید یا با فرآیندهای حقوق و دستمزد فعلی خود مشکل دارید، میتوانید هر سه ماه یا نیمسال یک بار حسابرسی انجام دهید تا بتوانید مشکلات را زودتر تشخیص و حل کنید.
تیم خود را تشکیل دهید
مرحله بعدی تصمیمگیری در مورد اینکه چه کسی حسابرسی حقوق و دستمزد شما را انجام خواهد داد. کسبوکارهایی با تیمهای اختصاصی حقوق و دستمزد، منابع انسانی، حسابداری و مدیریت اجرایی احتمالاً خودشان حسابرسی را انجام میدهند.
اگر ترکیبی از افراد از بخشهای مختلف در فرآیند حسابرسی دخیل هستند، اطمینان حاصل کنید که برای کارهای جداگانه هر فرد مهلت تعیین شده است تا روند کار در مسیر خود باقی بماند.
شناسایی حوزههای کلیدی تمرکز برای حسابرسی
اگر در فرآیندهای حقوق و دستمزد فعلی خود مشکلاتی دارید، باید بر روی حوزههای کلیدی مانند سیستمهای حقوق و دستمزد، کمکهای مالیاتی، دفاتر کل مالی و سوابق زمان و حضور تمرکز کنید.
جمعآوری اسناد و اطلاعات لازم
در اینجا برخی از اسناد و انواع اطلاعاتی که باید برای حسابرسی حقوق و دستمزد خود جمعآوری کنید آورده شده است:
- فهرست کارمندان
- سوابق حقوق و دستمزد (از جمله حقوق کارمندان، اضافه کار، کسورات، مالیاتها و غیره)
- دادههای تایمشیت (ساعتهای کار شده و روزهای تعطیل)
- دفتر کل مالی و تطبیق حسابهای بانکی
باید بتوانید بیشتر این اطلاعات را از نرمافزار حقوق و دستمزد یا ERP خود دریافت کنید.
چگونه محاسبه حقوق و دستمزد مؤثر انجام دهیم؟
برای اجرای یک حسابرسی جامع حقوق و دستمزد در سازمان خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
بررسی دادههای کارمندان:
این مرحله نیاز به ارتباط بین منابع انسانی و حقوق و دستمزد دارد تا اطمینان حاصل شود که دادههای حقوق و دستمزد با اطلاعاتی که کارمند دریافت میکند مطابقت دارد. برخلاف ارسال جداول دادهای به عقب و جلو، سیستمهای متصل احتمال خطا را کاهش میدهند و این مرحله را کارآمدتر میکنند.
اگر سیستم ردیابی متقاضیان (ATS) شما با سیستمهای منابع انسانی و حقوق و دستمزد شما ادغام نشده است، باید اطلاعات مربوطه را با نامههای پیشنهاد کارمندان تأیید کنید. بررسی کنید که آیا همه افراد در حقوق و دستمزد کارمند فعال هستند و اینکه آیا آنها به درستی طبقهبندی شدهاند (معاف در مقابل غیر معاف، تماموقت در مقابل پاره وقت و غیره). اطمینان حاصل کنید که افرادی که در مرخصی هستند نیز حقوق صحیح را دریافت میکنند، به خصوص اگر این با حقوق عادی آنها متفاوت باشد.
بررسی ساعات کار شده و پرداخت شده:
ساعتهای کار شده را با استفاده از تایمشیتها تأیید کنید و اطمینان حاصل کنید که با مبالغ پرداخت شده مطابقت دارند. این امر به ویژه برای کارمندانی که دستمزد ساعتی دریافت میکنند مهم است. تعداد بیش از حد کارمندان با کارتهای زمانی یکسان میتواند به این معنی باشد که شخصی در حال ویرایش کارتهای زمانی است، در این صورت، منابع انسانی باید تقلب احتمالی در زمان را بررسی کند. همچنین مراقب نشانههای پانچ کردن توسط دیگران باشید.
بررسی پرداختهای متغیر و انواع مختلف پاداش:
باید اضافه کاری، پاداشها، کمیسیونها و اطلاعات نرخ قطعه را کاملاً بررسی کنید. اگر سازمان کارمندانی با دریافت انعام استخدام میکند، اطمینان حاصل کنید که درآمد واقعی خود را گزارش میدهند تا دادههای دقیقتری داشته باشید. اگر شرکت شما پرداخت تعطیلات یا تفاوت شیفت را انجام میدهد، حتماً این را نیز بررسی کنید.
به یاد داشته باشید، پرداخت بیش از حد میتواند به اندازه پرداخت کمتر استرسزا باشد. هیچ کارمندی نمیخواهد پولی را که ممکن است قبلاً خرج کرده یا پسانداز کرده باشد، به دلیل اشتباهات حقوق و دستمزد شش ماه پیش که منجر به پرداخت بیش از حد به کارمندان شده است، پس بدهد.
بررسی و مستندسازی تراکنشهای غیرمعمول حقوق و دستمزد:
این حوزه دیگری است که پتانسیل تقلب بالایی دارد و معمولاً شامل پاداشهای امضا، پرداخت جابجایی، پرداخت معوقه و اصلاحات قبلی است. اگر از طریق حقوق و دستمزد شرکت، بازپرداخت انجام میدهید، دوبار بررسی کنید که این کار دقیق باشد. ممکن است نیاز به هماهنگی با بخش مالی یا هر کسی که مسئول بازپرداختها است، باشد.
بررسی کسر مالیات و سپردهها
آیا شما مبلغ صحیح را برای کارمندان خود کسر میکنید؟ آیا شما مبلغ صحیح مالیات بر درآمد را پرداخت میکنید؟ این اعداد میتوانند تغییر کنند، به خصوص اگر افراد نقل مکان کنند یا قوانین تغییر کنند. به خاطر داشته باشید که به دلیل تفاوت در مکانهای کار، کارمندی که به عنوان کارمند اداری طبقهبندی میشود ممکن است کسورات مالیاتی کاملاً متفاوتی با کارمندی که به عنوان کارمند دورکاری طبقهبندی میشود، داشته باشد.
تطبیق حقوق و دستمزد
فعالیت بانکی سازمان خود را بررسی کنید. آیا صورتهای حساب بانکی آن با سوابق حقوق و دستمزد آن مطابقت دارد؟ آیا برای همه درخواستهای تغییر سپرده مستقیم مستندات مناسب دارید؟ تمام اسناد خود را دوبار بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز جمع میشود.
قوانین حقوق و دستمزد را در نظر بگیرید
قوانین حقوق و دستمزد به ویژه اگر دولت شرکت شما را حسابرسی کند، بسیار مهم هستند. این قوانین در هر ایالت و کشور متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که سازمان شما با مقررات جایی که در آن فعالیت میکند، مطابقت دارد. البته، این قوانین برای سازمانهای چندملیتی حتی پیچیدهتر هستند. عدم رعایت این مقررات میتواند منجر به جریمههای قابل توجه و عواقب قانونی شود.
گزارش یافتهها
یک گزارش حسابرسی حقوق و دستمزد ایجاد کنید و آن را با اعضای کلیدی کارکنان، از جمله روسای منابع انسانی و مالی، به اشتراک بگذارید. نگهداری مستندات حسابرسیها میتواند در صورت بروز مشکلاتی مانند یک دادخواست، مفید باشد.
شناسایی فرصتهای بهبود
در مورد اینکه چگونه میتوانید فرآیندهای حقوق و دستمزد خود را در آینده بهبود دهید، فکر کنید. حسابرسی حقوق و دستمزد شما چه چیزی به شما آموخته است؟ چه کاری را خوب انجام میدهید و چه چیزی را میتوان بهبود بخشید؟ اتوماسیون به طور فزایندهای در مدیریت حقوق و دستمزد محبوب میشود زیرا به کاهش خطاها و اشتباهات کمک میکند. یک سیستم جامع منابع انسانی (HRIS)، سیستم حقوق و دستمزد یا نرمافزار حسابداری میتواند خطاهای داده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
ایجاد یک برنامه برای اجرای موارد قابل بهبود
هنگامی که میدانید چه بهبودهایی باید انجام شود، یک برنامه اقدام برای ایجاد این بهبودها ایجاد کنید. جدول زمانی، بودجه و ذینفعان کلیدی که باید تغییرات پیشنهادی را تأیید کنند را در نظر بگیرید. بهبودها را بر اساس اولویت اجرا کنید، با شروع از تغییرات فوری که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.
چک لیست حسابرسی حقوق و دستمزد
بر اساس فرآیند حسابرسی حقوق و دستمزد که در بالا توضیح داده شد، ما یک الگوی چک لیست حسابرسی حقوق و دستمزد در اکسل ایجاد کردهایم تا بتوانید از آن پیروی کنید و اطمینان حاصل کنید که یک حسابرسی کامل و مؤثر برای سازمان خود انجام میدهید.
در اینجا چک لیست کامل حسابرسی حقوق و دستمزد آورده شده است که میتوانید آن را با توجه به نیازهای سازمان خود تطبیق دهید:
چک لیست حسابرسی داخلی حقوق و دستمزد
بررسی دادههای کارمندان
- اطمینان حاصل کنید که دادههای حقوق و دستمزد با اطلاعاتی که کارمند دریافت میکند مطابقت دارد.
- مطمئن شوید که همه افرادی که حقوق دریافت میکنند، کارمند فعال هستند.
- طبقهبندی کارمندان را تأیید کنید (معاف در مقابل غیر معاف، تماموقت در مقابل پاره وقت، و غیره).
بررسی ساعات کار شده و پرداخت شده
- ساعتهای کار شده را با تایمشیتها تأیید کنید.
- عدم تطابق بین ساعات برنامهریزی شده و گزارش شده را بررسی کنید.
بررسی پرداختهای متغیر و انواع مختلف پاداش
- اضافه کاری، پاداشها، کمیسیونها و اطلاعات نرخ هر بخش را بررسی کنید.
- اطمینان حاصل کنید که کارمندان دریافتکننده انعام درآمد واقعی خود را گزارش میدهند.
- پرداخت تعطیلات و/یا تفاوت شیفت را بررسی کنید.
- اطمینان حاصل کنید که با قوانین حداقل دستمزد مطابقت دارد.
بررسی و مستندسازی تراکنشهای غیرمعمول حقوق و دستمزد
- به پاداشهای امضا، پرداخت جابجایی، پرداخت معوقه و اصلاحات قبلی نگاه کنید.
- پیشپرداختها یا وامهای حقوق و دستمزد و شرایط بازپرداخت آنها را بررسی کنید.
- در صورت نیاز با بخش مالی هماهنگ شوید.
بررسی کسر مالیات و سپردهها
- بررسی کنید که مبالغ کسر شده شما صحیح هستند.
- بررسی کنید که مالیات بر درآمد صحیح را پرداخت میکنید.
- مراقب قوانین و مقررات متغیر باشید.
- مراقب کسورات مالیاتی متفاوت برای کارمندان اداری و دورکار باشید.
- انطباق با مالیاتهای تامین اجتماعی، مراقبتهای پزشکی و بیکاری را تأیید کنید.
تطبیق حقوق و دستمزد
- بررسی کنید که صورتهای حساب بانکی با سوابق حقوق و دستمزد مطابقت دارد.
- بررسی کنید که آیا برای همه درخواستهای تغییر سپرده مستقیم مستندات مناسب دارید.
- حسابهای بدهی حقوق و دستمزد را تطبیق دهید.
قوانین حقوق و دستمزد را در نظر بگیرید
- اطمینان حاصل کنید که با مقررات جایی که شرکت شما فعالیت میکند، مطابقت دارید.
- انطباق با قوانین دستمزد و ساعت کار (قانون استاندارد کار عادلانه، قوانین ایالتی و غیره) را تضمین کنید.
گزارش یافتهها
- یک گزارش حسابرسی حقوق و دستمزد ایجاد کنید.
- گزارش را با اعضای کلیدی کارکنان به اشتراک بگذارید.
- مستندات حسابرسیها را نگه دارید.
شناسایی فرصتهای بهبود
- فهرستی از راههای بهبود فرآیندهای حقوق و دستمزد شرکت ایجاد کنید.
- در مورد نحوه استفاده از فناوری و اتوماسیون برای به حداقل رساندن خطاها و حداکثر کردن کارایی فکر کنید.
- نرمافزارهای حقوق و دستمزد و حسابداری فعلی را از نظر کارایی و دقت ارزیابی کنید.
ایجاد برنامهای برای اجرای فرصتهای قابل بهبود
- یک برنامه اقدام برای ایجاد بهبودها ایجاد کنید.
- جدول زمانی، بودجه و تأیید ذینفعان کلیدی را در نظر بگیرید.
- بهبودها را بر اساس اولویت اجرا کنید، با شروع از تغییرات فوری که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.
درک اساسی از حسابرسی و نحوه محاسبه حقوق و دستمزد به متخصصان منابع انسانی اجازه میدهد تا فرصتهای بهبود را شناسایی کنند و در نهایت، انطباق را تضمین کرده و تجربه کارمندان را تقویت کنند. حقوق و دستمزد و منابع انسانی باید یک رابطه کاری خوب را حفظ کنند تا اطمینان حاصل شود که به همه به طور منصفانه و به موقع پرداخت میشود. کارمندان شما سزاوار آن هستند.
سوالات متداول
یک حسابرسی حقوق و دستمزد بررسی تمام سوابق حقوق و دستمزد برای اطمینان از دقت دادههای شما، پرداخت صحیح و به موقع کارکنان و انطباق شرکت شما با قوانین مالیاتی است.
اگر یک آژانس دولتی شما را در یک حسابرسی حقوق و دستمزد رد کند، میتواند منجر به جریمههای مالی، بهره و پرداخت اجباری هرگونه مالیات استخدامی شود که شرکت شما به دلیل طبقهبندی نادرست کارگر پرداخت نکرده است. این میتواند بر شهرت و برند کارفرمایی شما تأثیر منفی بگذارد و به اعتماد بین کارکنان، مشتریان و ذینفعان کلیدی آسیب برساند.
سه نوع اصلی حسابرسی عبارتند از:
- حسابرسی داخلی: توسط کارکنان داخلی برای ارزیابی فرآیندهای فعلی حقوق و دستمزد، شناسایی مشکلات و ایجاد بهبود انجام میشود.
- حسابرسی خارجی: ارزیابی فرآیندهای حقوق و دستمزد توسط حسابرسان شخص ثالث.
- حسابرسی دولتی: بررسیهایی که توسط سازمانهای دولتی به صورت تصادفی انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که هر کسبوکار مبلغ صحیح مالیات را پرداخت میکند.
احتراما فایل وورد مربوط حسابرسی حقوق و دستمزد ارسال فرمایید
بسیار دقیق و جامع